Film i glazbaFilmske recenzije

Filmska recenzija | Triple Frontier

Ah, Netflix. Koliko često nas razočaraš svojim filmovima, toliko puta smo ostali oduševljeni neusporedivo kvalitetnijim serijama i ponudom istih. Otkad je taj streaming gigant počeo s produkcijom i kupovanjem prava na filmove dobili smo mnoštvo slabo prihvaćenih, nezanimljivih ostvarenja (primjeri: Death Note, The Cloverfield Paradox, Polar…). Za njih jednostavno nije bio predviđen uspjeh na kino-blagajnama ili se radi o in-house produkcijama s jakim glumačkim imenima i malo kojom drugom pozitivnom stavkom. Naravno, izuzeci postoje, bilo u vidu sjajne ratne drame Beasts of No Nation, SF trilera Annihilation ili sve većeg broja izvrsnih stranih filmova kojima Netflix u posljednje vrijeme obogaćuje svoj repertoar. Da ne duljim: ako ste vjerni pretplatnik poput mene, znate da baš i nemate ogroman izbor kvalitete, ali situacija se polako mijenja u našu korist. Jedno od ugodnijih iznenađenja u zadnjih nekoliko mjeseci je akcijski triler Triple Frontier, od 13. ožujka dostupan na Netflixu.

Radi se o heist filmu u svijetu droge i narko kartela, avanturističkog duha i s elementom preživljavanja u nepristupačnom okruženju. Premisa u kratkim crtama zvuči ovako – banda petorice američkih ratnih veterana, predvođena takvim glumačkim facama kao što su Oscar Isaac, Ben Affleck i Charlie Hunnam, odlučuje opljačkati narkokartel sa sjedištem u amazonskoj džungli. Na početku filma oni su nezadovoljni i ogorčeni bivši vojnici bez svijetle budućnosti, pa kad jedan od njih osmisli ingeniozan plan pljačke opakog narkobosa, ne treba ih puno nagovarati na sudjelovanje u istoj. U njihovim je očima to prilika da konačno iskoriste svoje vještine za svoju dobrobit, obogate se i pritom razriješe neimenovanu južnoameričku zemlju od zlog kriminalca. Neki imaju svoje nedoumice, prvenstveno Affleckov lik Redfly, svjestan da ga doma čekaju kćerke kojima je potreban otac, ali na kraju se ipak svi slože oko svoje uloge u planu.

Na vama je da otkrijete kako će izvesti pljačku jer se radi o uzbudljivoj sekvenci koju ne želim spoilati. No vrijedi napomenuti kako se ona ne nalazi na kraju filma nego je to središnji događaj u priči, a dobar dio trajanja posvećen je bijegu od kartela i novim izazovima pred bandom veterana. Možda najveći plus filma je njegova fokusiranost na izvođenje pljačke i svih okolnosti vezanih uz nju, bez grananja na razne podzaplete ili detaljne razrade likova. Za neke će to biti dvosjekli mač, jer iako u glavnim ulogama imamo dosta poznatih faca, njihovi likovi su doista tanki čak i za akcijski film. Jedva da ćete imena zapamtiti, a kamoli nešto drugo o njima. Redatelj J.C. Chandor, između ostalog poznat po vrlo dobroj drami A Most Violent Year, koncentrira se na stvaranje napete atmosfere i imerziju u opaku situaciju u kojoj se grupa nađe, a koja se svakom sljedećom scenom dodatno pogoršava. Zbog toga ovdje govorimo o filmu koji je bolji dok traje, kada nemate vremena razmišljati o pojedinostima radnje, nego u retrospektu.

No, bogme, dok traje je prilično zabavan, nerijetko će vas držati na rubu stolca te okupirati oči ekspertno ulovljenim ljepotama amazonske prašume. Kinematografija je na konzistentno visokoj razini, bez nepotrebno dugačkih kadrova ili nemirne kamere tijekom akcije. Soundtrack filma sastoji se od rock/metal glazbe poznatih izvođača kao što su Metallica, Fleetwood Mac, Bob Dylan itd., a izvan tih pjesama nema nekih naročitih izuzetaka. No, možemo reći da služi svrsi, kao uostalom i sam film. Imajte na umu da se ovdje ne radi o festivalskom uratku s artističkim pretenzijama ili pak ozbiljnom pogledu na problem narkokartela a la Sicario. Ovo je isključivo žanrovski film za široku publiku, jedan solidno izveden akcijski triler s dovoljno vrhunskih scena da ga vrijedi izdvojiti iz gomile. Preporuka!

Triple Frontier recenzija