Filmska recenzija | Deadpool 2

DP. Tko ga ne voli?

Prije 2 godine doživjeli smo jednu pravu malu senzaciju. Iako je superhero žanr popularniji nego ikad, Deadpool je ipak bio poprilično drugačiji. Radilo se o prvom superhero filmu novog vala takvih filmova s oznakom 17+ (R rated). Izašao je u veljači u periodu koji se zove box office death ilitiga financijska smrt, a posljednji puta kad smo vidjeli Deadpoola bilo je to u katastrofi zvanoj X-Men Origins: Wolverine. Sada je smiješno uopće vidjeti ovaj Origins naslov. Netko je u Foxu stvarno bio uvjeren da će ih biti još. Svašta.

deadpool slika

Uglavnom, Deadpool je tada osvojio srca publike i kritike. Danas ga se spominje u istoj rečenici s Isusom s obzirom na to da je Pasija jedini R film koji je zaradio više novaca, a kritika je pohvalila stil humora i satire nad žanrom u kojem je Deadpool sam. No, izlazak dvojke imao je svoje trzavice. Prva je bila odlazak Tima Millera, redatelja jedinice, što je riješeno tako da se doveo redatelj Johna Wicka i Atomske plavuše, David Leitch, a druga je bila glasina kako je testna publika izrazito negativno reagirala na film. Nakon što smo odgledali film možemo reći da je ili ta glasina bila lažna ili su ti ljudi bili u krivu.

Pool. Dead Pool.

Ryan Reynolds vratio se ulozi Deadpoola i nakon ovog filma, iako u to nije bilo ni sumnje nakon jedinice, možemo reći da cementira svoju poziciju pored Jackmana, Downeyja Jr., Evansa, Hemswortha, kao glumac za kojeg smo uvjereni da je jedina osoba koja može portretirati tog lika. Kad smo se već dotakli glumaca, idemo odraditi i ostale, pa skačemo na ostatak.

cable slika

Nakon što je kupio publiku diljem svijeta kao Thanos, Brolin je odlučio biti savršen i kao još jedan lik iz stripa, ovoga puta kao Cable. Lik Cablea možda je najinteresantniji sporedni lik u oba nastavka, ima svoju priču, postoji određena dubina u njoj te jednostavno izgleda i ponaša se kao što bi Cable to i trebao. Iako je njegov lik i samostalno zanimljiv, u kombinacijama s Deadpoolom to privlačenje suprotnosti dolazi do izražaja.

Pored Brolina i Reynoldsa, oduševila je Zazie Beetz kao Domino. Domino je lik kojeg nije lako prikazati na velikom ekranu te iskreno vidim da bi mnogo toga pošlo po zlu da je kojim slučajem završila u rukama scenarista X-Mena, no ovdje je savršena. Njena moć sreće stvara neke od najboljih vizualnih i akcijskih scena u filmu i vjerujem da nitko ne bi imao ništa protiv da ju viđamo češće.

domino slika

Ostatak glumačke ekipe u savršenoj je koheziji s ostalima, pogotovo što se humora tiče, pa su tako napravili upravo ono što su morali svi odreda, počevši od starih likova kao što su Dopinder, Blind Al, Weasel, Colossus i Negasonic Teenage Warhead, pa do novih kao što su Bedlam, Peter, Yukio, Shatterstar, Russell te jedno ugodno iznenađenje.

Film za cijelu obitelj (ako su vam u obitelji kočijaši)

Kad pročitamo popis navedenih likova, netko bi pomislio da Deadpool 2 možda pati od prekrcavanja istih, no mnogi od navedenih nemaju pretjerano dugačko vrijeme na ekranu, a opet imaju dovoljan utjecaj bilo na priču, bilo samo na određenu komičnu situaciju. To je ujedno i jedna od mnogih stvari za koje treba pohvaliti ovaj film. Unatoč poprilično novoj situaciji u kojoj se Deadpool nalazi u filmu i brojnim novim likovima koji su ovdje u kombinaciji sa starima, priča ima smisla te je njeno vezivno tkivo na mjestu.

rsz deadpool 2

Nadalje, naspram svog prethodnika, Deadpool 2 osim što je digao ljestvicu u priči, jer se u suštini radi o obiteljskoj priči gdje vam je na neki bizaran način čak i stalo do tih likova, digao je ljestvicu i po kvaliteti humora. Teško je biti originalan nakon svega onog što smo vidjeli i čuli u prvom dijelu, no scenaristi su se u kombinaciji s Reynoldsom zaista potrudili da sve bude još, u nedostatku bolje riječi, zločestije nego li tada. Svako malo uleti neka rečenica koju biste htjeli zapamtiti kako bi je citirali, dok je istovremeno svako malo i neki detalj na ekranu koji tjera na smijeh,  pogotovo ako ste upućeni u pop-kulturu te razne filmske univerzume. Iako se radilo o superherojskom akcijskom filmu sa svojevrsnom obiteljskom pričom, ono što najbolje uspijeva ovome filmu, i što je za lik Deadpoola i najbitnije, je to što se radi o odličnoj komediji.

Unatoč tome što je ovaj film napredak u polju priče, likova i humora, nažalost, potkralo mu se nešto i gdje stagnira, pa možda čak i ispada slabiji od prethodnika, a to je pitanje akcije. Naime, iako vizualno to izgleda i dalje izuzetno dobro, akcijskih scena kao da možda nema dovoljno ili su jednostavno u potpunosti žrtvovane da njihova glavna funkcija bude komedija. Scena na mostu jedinice, uz svu onu koreografiju, mnogo je više ostajala u sjećanju nakon gledanja nego li neke scene u ovom filmu. Čak bih rekao da su efektnije za gledanje bile one scene gdje su Domino ili Cable nego li sam Deadpool.

Deadpool 2 Deadpool and Cable

Katane su i dalje tu, CGI borbe su i dalje tu, ali kao da je trebalo toga biti nešto više ili da je barem jedna scena trebala biti nešto efektnija akcijski. Tko je tu više zbog komedije, to mu možda neće nedostajati i teško je spočitavati takvu stvar kada su napredovali na svim drugim navedenim poljima, ali možda zbog imena redatelja se ipak očekivalo nešto mrvicu više epski. Također, tu je i pitanje jednog antagonista koji je tu nekako reda radi, iako nije glavni antagonist, no da ne otkrivam previše, eto, skužit ćete kada pogledate.

Bilo kako bilo, Deadpool 2 je novi uspjeh za Fox, vjerojatno i financijski i kritički jer publika koja je voljela prvi dio, sigurno će voljeti i ovaj, možda ga čak voljeti i više od prethodnika, ponajviše zbog toga što je ono meta rušenje četvrtog zida izvedeno još bolje ovoga puta, ali i zbog toga što je uveo novi ansambl likova koje želimo gledati upravo u ovakvim akcijom nabijenim crnim komedijama s čvrstim R ratingom. I da, da ne zaboravim, ne dižite guzice nakon završetka filma jer ovaj film ima možda i najbolju scenu poslije odjavne špice ikada! Teško pišanje.

Ocjena: 85%