Donosimo vam detaljne dojmove iz beta testiranja DICE-ove “nove” vizije Drugog svjetskog rata.
EA i DICE nam nakon dva zatvorena alpha testiranja donose i prvu otvorenu betu koju mogu svi zaigrati. Mi smo uskočili u rani pristup prije otvaranja bete svima i donosimo vam dojmove iz nove verzije svima dam dobro poznatog bojišta. Battlefield V ima dosta dobrih stvari za ponuditi fanovima serijala, ali isto tako beta ima svoje probleme za koje se nadamo da će ih developeri riješiti do izlaska igre.
Konačno bolje napucavanje
Uvjerljivo najpozitivnija stavka otvorene bete su nova mapa Rotterdam i sam gameplay igre. Battlefield 1 nije se proslavio kod fanova s modelom napucavanja koji je više naginjao casual publici s dosta slabim recoilom i dugačkim TTK-om (time to kill). DICE je dosta toga ispravio kroz životni vijek BF1 kad su izbacili svoj poznati „TTK 2.0“ patch koji je izbalansirao dosta toga i doveo BF1 gunplay do dosta bolje situacije. Ipak, mnogima je to bilo prekasno te su se okrenuli Battlefieldu V za novi početak.
Conquest se ovoga puta vratio na stari sustav koji broji tickete i zasad djeluje kao dosta izbalansiran mod s dovoljnom količinom vremena i ticketa. Grand Operations već smo vidjeli na mapi Narvik, a istu stvar možete zaigrati i u ovoj beti.
Dobre su vijesti da je sam gunplay itekako poboljšan. DICE je kroz dvije alphe testirao različite modele za TTK i damage oružja, a za otvorenu betu odlučili su se za novi model koji je po meni itekako dobro pogođen i nudi ugodno igranje zbog čega je sam gameplay puno zabavniji. Supresija je ovoga puta dosta mala i samo vizualna, pa tako ne utječe na samo ciljanje, što nije bio slučaj u prošlim igrama. Isto tako, imamo promjenu u recoilu, pa tako uz standardiziranu preciznost svakog oružja imamo i predvidljiv recoil što će definitivno privući igrače koji točno vole raditi na svojoj preciznosti i skillu u FPS igrama.
Ukupno gledajući, model napucavanja je jako dobar, a DICE nam je u beti pripremio po četiri oružja za većinu klasa, pa tako možete i sami isprobati te pronaći oružje koje vam najbolje leži. Iako je sam gameplay zbog ovog puno poboljšan, tu dolazimo do najvećeg problema trenutnog builda igre, a to je sustav upgradea oružja koji je jednostavno užasan u trenutnom stanju. Naime, Battlefield V ovoga puta koristi novi sustav koji će vam omogućiti da unaprijedite svoja oružja, no problem je u tome što određeni upgrade donosi isključivo pozitivnu promjenu i nema nikakvih posljedica za vaš odabir.
Novi revive. Imajte na umu da nema spasa ako poberete headshot ili melee kill.
Promašena prilika
Battlefield igre uvijek su bile poznate po svojim mogućostima biranja loadouta, pogotovo 3 i 4, kada je svaki igrač za svaku klasu imao ogromne mogućnosti u kustomizaciji vlastitog loadouta i oružja. Svaki attachment imao je svoje prednosti i nedostatke, a igrači su morali pažljivo birati što će sve staviti na svoja oružja. Ovo je po meni bio jedan od najboljih elemenata u slobodi odabira koji je direktno utjecao na samu dugotrajnost igre s ogromnim mogućnostima za napredovanje klasa i samih oružja te naravno i vozila.
Battlefield 1 je sve ovo promijenio s uvođenjem varijanti koje su direktno ograničile odabir igrača te su u ponudi bile još samo sitne promjene poput skinova i optika. Sada se sličan pristup vraća i u Battlefield V, što me itekako čudi, budući da je DICE povukao dosta dobre poteze kako bi vratio hardcore fanove, da bi onda uveli ovaj sustav koji jednostavno nije na razini kakvu zaslužuje igra ovakvog kalibra.
Samo scout može “spotati”. Sada umjesto spamanja spota imamo ping lokacije, slično kao u Rainbow Six Siege.
Kustomizacija oružja podijeljena je na vizualnu koja nam nudi nekakve slabašne skinove i odabir optika, a ona bitne stvari su sada dio upgrade sustava kroz Company. Svako oružje vam kroz podizanje rankova postaje sve jače pa tako možete odabrati poboljšanja poput „brzih metaka“ (DICE, pls) i manje recoila, a ovo je sve isključivo pojačavanje samih statistika oružja. Dakle, vizualno možete promijeniti izgled samo kroz kozmetičke dodatke, što je bitno drugačije od sustava kao u recimo Battlefield 4.
Upgrade oružja zaključan je iza odgovarajućeg ranka za pojedino oružje, a kada dostignete traženi rank potrebno je uložiti i „scraps“ valutu koja se u beti dobiva kroz završavanje raznih izazova koji mogu biti daily ili one koje sami birate. Ovo će biti direktno vezano uz Tides of War live service komponentu koja će uz svoje posebne nagrade davati i pristup novoj dozi izazova. Tu imamo i Armory komponentu koja će vam omogućiti da direktno kupujete željene dodatke ili različite pakete. Ostaje za vidjeti kako će EA ovo monetizirati kroz mikrotransakcije budući da će Battlefield V ponuditi sve mape i DLC dodatke besplatno svima kroz spomenutu komponentu Tides of War.
Brojne promjene
Ideja je da igrači sami uređuju svoje vojnike i vozila kroz Company, i to za sve modove, no samo uređivanje vojnika nije bilo dostupno u beti. Od samog reveala slušamo fanove kako prigovaraju za brojne čudne odluke u vezi ove komponente koju su zajedno smućkali EA i DICE, pa ostaje za vidjeti kako će sve ovo funkcionirati u punoj igri. Moram priznati da igra nema neki autentičan WW2 prikaz s postojećim modelima frakcija, a vjerujem da će situacija biti i gora kada se omoguće brojni dodaci u punoj igri. Zanimljivo, primijetio sam da u opcijama postoji mogućnost za isključivanje sadržaja generiranog od strane korisnika, no ovo se zasad odnosi samo na sitnice poput amblema kakve smo imali i u BF1. Ovo bi itekako bio dobar potez kada bi ova opcija uključivala i sve vizualne promjene za likove za sve one koji ne žele gledati divlje kustomizacije poput onih katana i robotskih ruku iz reveal trailera.
Uz rotaciju u prone položaju imamo i kretanje unazad s animacijom.
Rotterdam mapa je u beti baš pun pogodak. Za razliku od Narvika iz alphe, ova mapa je itekako predstavila BFV u najboljem svjetlu. Sam raspored zastava je itekako dobro raspoređen, a upravo vertikalnost mape pružit će vam puno opcija za flankanje i timsku igru. Mapa je prepuna malih ulica i zgrada iz koje možete iskočiti s novim mehanikama poput combat rolla (vidljiv samo u trećem licu) koji bitno ubrzavaju gameplay.
Samo kretanje je jako dobro odrađeno i dostizanje pune brzine je baš kako treba biti. Kretanje je dobilo i nove dodatke poput pune rotacije u prone položaju, a za dodatne taktičke opcije imamo i novo brzo kretanje dok ste u čučnju. Ovo u kombinaciji s novim gunplay modelom stvara ugodan gameplay, pogotovo kada igrate u squadu.
Squad play je itekako bitan, pa ovoga puta morate još više surađivati s prijateljima. Proces healanja i municije je bitno promijenjen, pa tako sada svi startaju s jako malo municije. Ovo će DICE zasigurno morati promijeniti jer dok jedni uživaju u traženju suigrača ili ammo pointova za municiju, mnogi će reći da je ovo nepotrebno dodavanje dosadnih aktivnosti u sam gameplay. Meni se sustav sviđa, no smatram da bi ipak trebalo dodati još malo više municije na spawnu za idealnu početnu količinu. Healanje je isto dobilo promjene, pa tako nema više automatskog regeneriranja HP-a do 100%. Igrači će morati tražiti health packove od medica ili na health pointovima koji su posvuda po mapi. Ove lokacije će vas odmah healati i osigurati još jedan dodatni medpack kojeg možete iskoristiti po potrebi za samo jedan heal. Svi igrači mogu sada reviveati svoje suigrače u squadu, no medic će i dalje biti najbrži za ovaj zadatak.
Nema više spotanja
Još jedan veliki dodatak su nove fortifikacije. Ovo je zgodna ideja, iako dosad nisam primijetio da ih igrači previše koriste. Battlefield 1 je imao svoju ideju da svaki vojnik ima gas masku koja je bila velik dio settinga te igre, a V je to zamijenio novim toolboxom koji će vam ponuditi direktan odgovor na brojnu destrukciju koja je ovog puta još bolja. Kroz čitavu mapu imate brojne pozicije za gradnju ili pojačanje, pa tako možete graditi brojne pregrade ili mostove koji mogu utjecati na sama vozila, ali i ponuditi dodatni zaklon. Vjerujemo da će ovo biti od veće važnosti u Firestormu (Battlefieldov battle royale) po izlasku pune igre.
Uz poznati deploy screen iz BF1 imamo i novi squad spawn pogled preko kojeg možete direktno vidjeti suigrače.
Developeri su u Battlefieldu V ukinuli mogućnost spotanja za sve igrače, pa tako ovoga puta samo reconi sa svojim spot gadgetom imaju tu mogućnost. Ovo je u globalu dobra odluka, no igra ima itekako problema s vidljivošću igrača koja će vam stvarati brojne probleme, pogotovo na mračnim dijelovima mapa. DICE je izjavio da im je ovo od velike važnosti te da rade na sustavu visibilitya za ugodnije igranje. Ovako nešto imali smo dosad u svakoj BF igri, a sada Battlefield V izgleda toliko dobro da se neprijatelji bez problema stapaju s okolinom kad nema 3D spoting funkcije.
Tehnički igra izgleda izvrsno. Nema tu nekog prevelikog skoka u usporedbi s Battlefield 1, no to i ne znači puno budući da je BF1 i dalje jedna od najljepših igara. Same performanse su na PS4 Pro bile dosta dobre no treba tu još neke sitnice doraditi budući da igra ima problema s dostizanjem cilja od 60 fps-a.
PC verzija na ultra postavkama. Ostale slike su iz PS4 Pro verzije.
Zaključak
Ono što će mnogima smetati brojni su bugovi i ovo je nešto što DICE mora što prije riješiti ako planiraju imati stabilan launch u studenom. Igra je već odgođena, a sad kad sam i isprobao igru u beta stanju moram reći da je to itekako dobra odluka. Sama beta skoro pa i nije bila igriva u early accessu budući da je bilo brojnih problema s matchmakingom na svim platformama, a sve se to i danas nastavlja u open beti. Dodajte na to da je igra stalno izbacivala iz servera, brojni black screen prekidi, kao i činjenica da sam squad sustav nije radio. Igra općenito ima još puno bugova, pogotovo sa zvukom koji u potpunosti zna nestati, a tu su još i nestabilni serveri koje ćete itekako primijetiti u beti.
Battlefield V ima puno dobrih strana i može biti dosta dobar shooter ako developeri srede probleme i bugove. Sustav upgradeanja oružja zasad je najveći problem, kao i sama vidljivost igrača, a developeri bi trebali poraditi i na samom meniju koji je i ovaj puta dosta usporen i loše dizajniran. Gunplay je dosta dobro pogođen i ostaje za vidjeti kakve će biti i ostale mape te kakva će biti live service komponenta Tides of War.