FFA Focus

Gigafon | Igre koje nikad nismo zaigrali

Gigafon donosi popis igara koje su prvim prikazima ostavljale bez teksta i osvajale naša srca, a nikad ih nismo imali prilike zaigrati.

Silent Hills

Definitivno najsvježiji naslov u zadnje vrijeme koji je od spektakularne i originalne najave u obliku igrivog teasera zvanog jednostavno P.T., pao u Konamijevu crnu rupu iz koje se rijetko koji naslov može spasiti. Nakon što je u kratkom roku streamerica s Twitcha po imenu Soapywarpig otkrila tajnu zajedno s čitavim internetom te smo svi nakon mnogobrojnih godina priželjkivanja napokon dobili punokrvni i interno rađeni Silent Hill, i to na čelu s, ni manje ni više nego, Hideo Kojimom i Guillermo del Torom, hype nas je počeo tresti.

silent_hills.jpg

Međutim to je bilo kratkog vijeka, s obzirom da je nedugo nakon najave Konami odlučio otkazati projekt munjevitom brzinom. Voljeli bi smo napisati da uvijek ostaje nada da će se projekt nastaviti, no s obzirom na krvoproliće između Konamija i Kojime (odnosno Konamija vs svijet) to nije izgledno. Zapravo se i nema puno za reći osim da rana koja je najsvježija ujedno i najviše boli.

Starcraft: Ghost

U rujnu 2002. godine Blizzard je najavio novu novu igru smještenu u Starcraft univerzumu kodnog imena Starcraft: Ghost. Predstavljena kao znanstveno-fantastična stealth akcijska avantura, ova igra trebala je biti Blizzardova prekretnica i proboj prema konzolaškim platformama. Setting je bio zanimljiv i smješten četiri godine nakon događaja iz StarCraft: Brood Wara, screenshotovi su odavali dojam atmosferičnog svijeta. Kao šlag na tortu, glavni junak trebala je biti heroina kodnog imena Nove, mlada Ghost agentica s nadnaravnim sposobnostima.

starcraft_2.jpg

Igra je višestruko odgađana i prelazila kroz naručja raznih developera, sve do 2006. godine kada je dobila status na nedefiniran period. Tu i tamo bi se saznala pokoja glasina ili bi iskočio poneki konceptualni art, međutim unatoč mnogobrojnim glasovima hardcore fanova, predsjednik Blizzarda Mike Morhaime 2014. je službeno potvrdio da je igra otkazana. Velika šteta ako se nas pita, no možda i bolje nego da smo dobili proizvod nedostojan Starcraft imena.

Beyond Good & Evil 2

Beyond Good & Evil 2 je nikad prežaljeni nastavak iza kojeg stoji genijalni kreator Raymana, Michael Ancel. Prvi dio je odlična i originalna akcijska avantura kakve su u današnjem dobu sve rjeđe i rjeđe. S prizvukom starih Legend of Zelda igara, prvi BG&E bio je niche naslov za niche publiku. Nažalost, malo ljudi je prepoznalo igrinu kvalitetu te je smatrana komercijalnim neuspjehom unatoč činjenici da je nominirana za najbolju igru godine na GDC 2004. godine. Ne možemo čak ni Ubisoft kriviti, kako je to popularno ovih dana, već je 2004. smatrana jednom od najjačih u povijesti igara, u godini kada su skoro svaki mjesec izlazili sami hitovi (Half-Life 2, Halo 2, GTA: San Andreas, Burnout 3: Takedown, Splinter Cell: Pandora Tommorow, World of Warcraft i Metroid Prime 2 samo da nabrojimo neke). Našoj zelenkastoj Jade, nažalost, bilo je teško izboriti se među ostalim teškim udaračima.

beyond_good_and_evil_3.jpg

No, nije sve tako crno za ovaj naslov. U posljednje vrijeme šuška se da bi Nintendo mogao uložiti u ovaj nastavak i osigurati ekskluzivna prava za NX konzolu. I sam Ancel je nedavno izjavio da BG&E2 nije otkazan te da je i dalje u produkciji.

Od svih naslova na listi, za ovaj smo najviše optimistični. Uostalom, smatramo da su se Jade i Pey’j dovoljno odmarali u hladu. Možda je došlo vrijeme da se okušaju u drugoj rundi, koja bi mogla biti čak ovog E3-ja. Držimo fige.

Agent

O ovoj igri smo prvi put čuli na Sonyjevoj E3 konferenciji 2009. godine. Jack Tretton je izašao na pozornicu i najavio ekskluzivu za PS3 smještenu u razdoblje Hladnog rata, koja nas uvodi u svijet kontraobavještajnih službi, špijunaže i političkih smaknuća. Osim toga nismo dobili ništa. Nikakav vizualan prikaz ni ikakve druge informacije. Osim jedne, one najbitnije, koja je razlog tomu zašto se Agent našao na ovom popisu. Naime, igru je razvijao Rockstar. Developer koji je u to vrijeme iza sebe imao mega popularan GTA serijal, a kasnije je izbacio Red Dead Redemption, LA Noire i Max Payne, koji su bez iznimke bili vrh kvalitete gaming industrije. Rockstar ne može pogriješiti i vjerojatno je jedini developer koji može toliko zainteresirati javnost samo objavom imena igre. Prošlo je skoro 7 godina od te E3 konferencije, a mi nismo dobili apsolutno nikakve službene informacije o igri.

agent.jpg

Međutim, igra nikad službeno nije otkazana. Dapače, na Rockstarovim stranicama i dalje stoji onaj “predivni” Coming Soon naslov. Nekakav tračak nade predstavlja informacija da je Rockstar 2013. ime igre registrirao kao zaštitni znak, no i od toga je prošlo već tri godine…

Star Wars 1313

Još 2011. predsjednik LucasArtsa, Paul Meegan, žalio se kako već dulje vremena nisu izdali kvalitetnu Star Wars igru i javno iskazivao namjeru da to promjeni. Prvi nagovještaj promjenama na bolje se i dogodio na E3-ju 2012. Tog šestog mjeseca 2012. godine većina nas se sjeća po bolovima u čeljusti. Naime, mnogima je ona “opadala” sve do poda, nakon što smo imali prilike vidjeti jedan od najimpresivnijih prikaza neke igre svih vremena.

Star Wars 1313 trebala je biti drugačija, zrelija Star Wars igra od onih koje smo prethodno imali prilike igrati. Međutim, u listopadu 2012. Disney kupuje LucasArts i Star Wars franšizu, a 5 mjeseci kasnije raspušta zaposlenike LucasArtsa te otkazuje sve njegove projekte. Pa tako i Star Wars 1313. Kasnije saznajemo da se 1313 od samih početaka razvoja 2009. ideološki gubio, a produkcija je drastično mijenjala smjerove. Tako je u početku to trebala biti GTA-ovska igra smještena na planet Coruscant. George Lucas je navodno svako malo posjećivao studio te mijenjao protagoniste i radnju priče, što je developere izluđivalo. Tako je bilo i 6 mjeseci uoči prvog prikaza igre na E3-ju 2012., kada je Lucas ušetao u studio te zaposlenicima prenio odluku kako će protagonist biti Boba Fett. Napominjemo, igra je do tada bila u razvoju već preko dvije godine. Na kraju nije ni čudo što su Disneyjevci, vidjevši to rasulo u produkciji, odlučili sve otkazati.

Eight Days

Igra je najavljena 2006. na Sonyjevoj E3 konferenciji za novinare. Prikazan trailer imao je sve – nabrijanu grafiku, brze automobile, holivudski režirane filmske međusekvence, vlak koji se zabija u benzinsku postaju, eksplozije… Znači, Michael Bay režija. E3 trailer i njegov nastavak koji je kasnije procurio na internet i dan-danas smatramo jednima od najkvalitetnije snimljenih akcijskih prikaza u videoigrama.

SCE-ov London Studio koji je stajao iza ove, kasnije otkazane, igre, obećavao je čak i za današnje prilike doista impresivne mogućnosti. Mapa gdje se odvija igra trebala je biti najveća ikada u igraćoj industriji za ono vrijeme. Ovisno o tome u koje doba dana igrate, isto vrijeme trebalo se prikazivati i u samoj igri. Izgleda da je projekt bio preveliki financijski zalogaj za Sony, a London Studio od onda više nije dobio priliku za razvoj neke ozbiljnije igre.

Eight Days

Nabrojati sve propale projekte Peter Molyneuxea… E, to bi svakako bio podvig i zasigurno zanimljivo štivo dostojno Gigafona ili pak FFA Focusa. Takav je bio i B.C., previše obećanja, a nula toga realiziranog. A B.C. je itekako obećavao puno toga. U igri bismo upravljali plemenom u pretpovijesti. Radnja bi se odvijala na jednom masivnom kontinentu, napučenom florom i faunom, maksimalno simuliranom od fetusa pa do smrti, odnosno od sjemena pa do uvenuća, s implementiranim hranidbenim lancem. Također, igra bi sadržavala promjene doba dana i sve vremenske (ne)prilike. U B.C. bismo vodili pleme, štitili ga od istrebljenja i pokušali evoluirati toliko da kao cjelina postanemo najmoćnija vrsta u igri.

B.C. je trebao biti izdan kao ekskluziva za prvi Xbox, a 2004. je iz nepoznatih razloga otkazan. Je li Peter postao previše pohlepan? Krajem prošle godine, dakle više od 10 godina nakon što je igra otkazana, ekipa s PTOP YouTube kanala dočepala se igrive verzije igre. Stoga, bacite oko na prvi od tri djela ove igre koja je možda ipak malo previše obećavala.

The Last Guardina

Svjetlo na kraju tunela našlo se na kraju ovog Gigafona kao da ga je sam Fumito Ueda tamo smjestio. Sjaj u tami i motivacija developerima svih ostalih igara svakako može biti The Last Guardian, kojeg dugo nije bilo, a onda se stvorio niotkuda na E3-ju 2015. i razveselio mnoge. Spiritualni nastavak ICO-a i Shadow of the Colossusa najavljen je na E3-ju 2009. i više nikad nismo čuli ništa o igri, sve do prošle godine kada smo dobili ovaj prekrasan prikaz igre. Suze su puštene od strane mnogih, nećemo se lagati…

A da ovo neće biti samo nastavak sapunice, kao što se događalo, primjerice, nekim drugim igrama na ovom popisu, potvrdio je upravo Sony prije 3 dana na GDC-u. The Last Guardian sigurno dolazi na PlayStation 4 ove godine.

Povezano