FFA Focus

Iako je loše počeo, Reboot Infogamer 2016. ostat će mi u dugom sjećanju

Tisuće gamera na jednom mjestu, gomile igara za isprobati, zgodne hostese, nagradne igre, VR uređaji…

Ovogodišnji Reboot Infogamer sajam ponovno je privukao ogroman broj ljubitelja videoigara iz regije, pa i šire. U odnosu na prošlu godinu, ovogodišnji Reboot trajao je jedan dan više, imao je dodatnu halu i očekivalo se preko 75 000 posjetitelja! Najveći gamerski sajam u ovom dijelu Europe ću pamtiti po mnogočemu, a dojmove čitajte u nastavku članka.

Prvi mačići se bacaju u vodu

Prvi dan je započeo katastrofalno. Došao sam na sajam što ranije moguće, oko pola 11 ujutro. Zaputio sam se odmah prema Rebootovom štandu za podizanje VIP akreditacije i dočekalo me prvo razočarenje. “Imamo tehničkih problema, dođi oko 12 sati.“ Tehničke probleme je imao cijeli sajam. Internet nije radio, izlagači su bezglavo trčali po sajmu i posuđivali produžne kablove, većina igara nije radila te se dosta toga nije moglo isprobati. Iznimka je bio PlayStation gdje je radilo nekoliko VR uređaja, par PS4 Pro konzola i običnih PS4 konzola s najnovijim naslovima. O VR naslovima ću detaljnije pisati kasnije, a do kraja dana se malo toga popravilo.

Posebna VIP soba se otvorila, a VIP-ovci su mogli sjesti za stol i gledati u kutije PlayStation 4 Pro konzola. Već lagano lud, otišao sam do stolova koji je namijenjen društvenim igrama te sa strane promatrao partiju kartaške igre Magic: The Gathering. Long story short, započeo sam razgovor s likom koji je kartao, da bi na kraju dulje od sat vremena sjedio za stolom, slušao o pravilima i odigrao svoju prvu partiju. Kao šlag na tortu, lik mi je poklonio MTG Starter Deck i pozvao na kartaška okupljanja gdje mogu dalje nastaviti učiti o igri. Svaka čast lik!

MTG.jpg

Prvi dan sajma spasio je – ni manje ni više – Magic: The Gathering!

Da ne bi ostalo na negativnom, sljedećih dana se stanje popravilo. VIP soba je dobila 4K televizore s PlayStation 4 Pro konzolama, PSVR uređaje te HTC i sve se to, bez velikih gužvi, moglo isprobati. Ostatak sajma više nije imao problem s internetom te su stvari počele funkcionirati kako je i očekivano za takav tip sajma. Međutim, još uvijek mi nije jasno zašto nije sve moglo biti sređeno u ponedjeljak, tako da u utorak sve normalno radi (utorak je bio prvi dan sajma). Ovako se ostavlja vrlo loš prvi dojam (bez obzira čija je krivica) i posebno mi je žao onih koji su s jednodnevnom ulaznicom došli baš na taj prvi dan jer nisu mogli iskusiti zakon stvari koje je sajam nudio idućih dana.

Što se igralo?

Svaki slijedeći dan je sve više popravljao ukupni dojam. Prva igra koju sam isprobao bio je Titanfall 2 o kojem zbilja ne treba previše pisati. Igra je odlična, a recenziju imamo na portalu pa ju možete pročitati ovdje. Nakon toga uspio sam igrati South Park: The Fractured But Whole i moram reći da jedva čekam da igra izađe. Naime, Cartman i ekipa se više ne igraju mačevima i čarobnim štapovima nego sada postaju super-heroji! Mi ćemo, kao novi dječak u gradu, birati kakav heroj želimo biti te koje ćemo moći imati, a Cartman i društvo će nam servirati odličnu priču, s puno odličnog humora, prđenja i sprdanja sa super-herojskim franšizama kojima nas filmska industrija bombardira zadnjih nekoliko godina.

For Honor je slijedeći naslov od kojeg sam imao vrlo visoka očekivanja. Nažalost, Ubisoft nije učinio ništa posebno. Igrao sam klasični Capture the Flag mode; 4 igrača kao napadači i 4 igrača kao branitelji uz hrpu A.I. vojnika koji jurišaju na vas. Mehanika igre je poprilično jednostavna – držanjem tipke L2 i korištenjem desne gljivice birate kakav gard će vaš borac zauzeti, hoćete li mač okrenuti s desne strane, lijeve strane ili ćete bit usmjereni direktno naprijed. O gardu ovisi smjer vaših napada, tako da ako zauzmete gard gdje mač držite s desne strane i štitite desnu stranu tijela, vaši napadi će ići s desne strane. R1 je “laki napad“, a R2 “teži napad“. Od napada protivnika se branite, tako da morate zauzeti gard koji štiti područje koje vam protivnik napada. I to je to, cijela filozofija igre koju sam iskusio u desetak minuta. Nisam bio motiviran nastaviti igrati igru, niti ću biti motiviran kupiti ju kada izađe. Šteta!

Sljedeća igra koju sam igrao je Raid: World War II – igra na kojoj radi naš razvojni studio Lion Game Lion, a izdavač je poznati Starbreeze. Igra je kooperativni Shooter za 4 igrača koji bi najbolje mogli opisati kao Payday u Drugom svjetskom ratu. Umjesto banaka, u Raidu pljačkamo naciste i krademo im njihovo blago. Provjerena formula čini ovu igru jako zabavnom iako mi više odgovara setting Paydaya. Teško je reći što će biti od ove igre, no ukrasti vagon pun blaga i napucavati se sa nacistima bilo je odlično iskustvo i bez obzira na bugove (rana verzija igre) ću sa zanimanjem pratit ovaj naslov.

https://www.youtube.com/watch?v=bokwxYABz74

Nije grijeh pljačkati ako pljačkaš naciste.

Šećer na kraju je Rise of the Tomb Raider: 20 Year Celebration na PS4 Pro konzoli i 4K televizoru. Lara nikada nije izgledala bolje, a da provjerim ima li Pro smisla, mijenjao sam postavke i ostao oduševljen onime što nova, međugeneracijska konzola nudi. Rise of the Tomb Raider na 4K postavkama izgleda puno bolje i razlika je uočljiva. Slika je puno oštrija i čišća te se svaki detalj, bilo Lara, bilo udaljeni planinski vrh jasno vidi bez ikakvog zamućivanja. Gledao sam malo i druge naslove koje su nam nudili na sajmu i svi izgledaju vrhunski. Nemam što drugo reći, čekam da dođe nova pošiljka PlayStation Pro konzola i idem po nju.

VR – revolucija u gamingu ili pucanj u prazno?

Fokus cijelog sajma bio je na VR uređajima te sam si dao truda da isprobam sve što se moglo isprobati. Prva igra koju su mi ljupke hostese PlayStationa dale da isprobam je Super Stardust Ultra. Ne želim uopće trošiti riječi na tu neslanu šalu koju su mi hostese spremile jer ta igra ni na koji način ne pokazuje mogućnosti PSVR-a.

Nakon molbe da isprobam drugu igru, dočekao me Battlezone – zgodna PSVR igra u kojoj upravljate tenkom i borite se protiv drugih strojeva. To je već bilo VR iskustvo gdje igrač upravlja tenkom, izbjegava rakete protivnika, cilja ih i uništava. Iako ništa posebno, bilo mi je super konačno odigrati igru u kojoj se mogu samostalno kretati.

Eve: Valkyrie je slijedeći naslov koji sam isprobao. Riječ je o svemirskoj dogfighting pucačini koje je također ostavila pozitivan dojam. Letjeti svemirom i ganjati se sa drugim svemirskim brodovima u takvom okruženju je nešto što sam oduvijek želio iskusiti i PSVR mi je to omogućio.

Driveclub VR sam jedva dočekao. Racing igre općenito trebaju dobro raditi s VR uređajima i ispalo je onako kako sam i očekivao. Juriti virtualnim stazama u virtualnoj stvarnosti je zabavno iskustvo i cijeli žanr trkaćih igara postaje puno privlačniji. Međutim, veliki minus je grafika. Ostavit ću video gdje možete otprilike vidjeti koliko lošije Driveclub VR izgleda u odnosu na Driveclub. Vrhunsko iskustvo vožnje i imerziju ubija loša i mutna grafika i upravo u ovoj igri su vidljiva ograničenja PSVR-a.

https://www.youtube.com/watch?v=RUINgZw5bZU

Pa sad ti reci da grafika nije bitna

Na kraju, osobni favorit PSVR-a bio je Batman: Arkham VR. Kao veliki obožavatelj Viteza Tame, ovo je najbliže što ću ikad biti tome da budem Batman. Grafika je odlična, u jednoj sceni doslovno Penguinu vidite žilu na čelu kako bubri dok visi naglavce; Gotham i Batmanova spilja izgledaju jako dobro, kao i prepoznatljivi likovi iz Arkham trilogije. Igra je poprilično kratka i jednostavna, krećete se tako da se teleportirate na unaprijed određene točke u prostoru te je interakcija sa svijetom omogućena kroz tri gadgeta: Batarang, Batclaw i Detective Scanner. Priča je zanimljiva i dobro se uklapa u Arkham univerzum, a zagonetke koje rješavate u ulozi Batmana su kvalitetno dizajnirane. Posebno dojmljiva scena je kada oblačite odijelo i stavljate masku na sebe. Igra tada ispred vas spušta ogledalo i gledate u sebe u obliku najdražeg super-heroja! Jako dojmljiv i poseban trenutak koje mi je jedino PSVR mogao omogućiti.

PSVR ima potencijal i ima budućnost, no sadašnjost još uvijek nije toliko impresivna da bih kupio taj uređaj. Sve igre su na foru da se nalazite u nekom vozilu ili da se teleportirate na unaprijed određeno mjesto u igri. Interakcija je također dosta ograničena, a i grafika u pojedinim naslovima nije na očekivanoj razini. No kroz 2-3 godine i dolaskom nove generacije konzola bi se to vrlo lako moglo, i trebalo, promijeniti.

S druge strane, HTC Vive me zbilja impresionirao i kada pričamo o onome što očekujemo od VR-a, HTC Vive nam to nudi. Odličan komad Hardwarea koji nam nudi kretanje u prostoru i puno veću interaktivnost i eksploraciju u odnosu na druge VR uređaje. Probao sam zanimljiv naslov Misfit Villagea (domaći razvojni studio) – Tainted Fate – u kojem sam čupao udove protivnicima, ulazio u njihova tijela i uništavao im organe te općenito istraživao mapu i testirao što sve mogu napraviti. Igra me je toliko zabavila da sam ju igrao puno duže od predviđenog i nisam želio stati. Svaka čast mladoj ekipi koja radi na ovoj igri, pratit ćemo kako napreduju s ovim naslovom.

Serious Sam VR: The Last Hope je bio glavna zvijezda ovog sajma i to je u potpunosti zasluženo. Momci iz Croteama su napravili odličan posao i Last Hope je toliko zabavan naslov da su ga ljudi išli nekoliko puta isprobavati. Igra stvorena za HTC Vive gdje protivnici luđački nasrću na vas sa svih strana, projektili lete prema vama, a vi u jednoj ruci držite Minigun, a u drugoj pumpericu. Ništa me na sajmu nije zabavilo kao ovaj naslov, a u svom tom kaosu lako zaboravite da igrate igru. Rezultat toga su urnebesne reakcije pojedinih igračica i igrača što smo dosad jako rijetko viđali.

Što sam još dobio od ovog sajma?

Odakle da krenem? Četiri dana sam bio “pro gamer” i natjecao se na Payday 2 turniru. Stres prije svakog meča, dogovaranje strategija, slaganje buildova, adrenalin, vrištanje na suigrače, psovanje svega svetog i prokletog te na kraju sreća i ponos kada osvojite nagradu nisam nikad u životu iskusio do ovogodišnjeg Infogamera. Uz to nezaboravno iskustvo, zaradio sam i finu svotu novaca kojom sam si isplatio kartu, headset i Playstation 4 Pro. Hvala, Starbreeze Studio, dođite nam opet!

received_10210196846373496.jpeg

Veliki majstori u lovu na dolare.

Uz svo isprobavanje igara skoro sam zaboravio spomenuti odlične ljude koje sam upoznao na sajmu. Od kolega portalovaca do društva sa foruma, svi su ostavili pozitivan dojam na mene i neopisivo mi je drago što sam ih sve upoznao i popričao s njima. Na meetingu smo svu tu pozitivu dobro zalili i jedva čekam sljedeći susret da upoznam još ljudi koji su dio naše zajednice.

Na kraju, brdo igara za isprobati, VR uređaji, popusti na štandovima, gomile giveawaya opravdavaju tvrdnju da je ovo najveći i najbolji gamerski sajam u ovom dijelu Europe. Šteta što prvi dan nije bio na razini ostatka sajma, no nećemo cjepidlačiti – sajam je iz godine u godinu sve veći i sve bolji. Iskustva i poznanstva s ovog sajma dugo ću pamtiti i to je najveće bogatstvo koje mi je Reboot Infogamer donio. Vidimo se iduće godine!

Povezano