Zadnjih godina sve je veći broj remastera starijih franšiza kao i remakeova njihovih najpopularnijih naslova. Je li u pitanju pokušaj zarade na nostalgiji igrača ili jednostavno manjak ideja nije toliko ni bitno, ukoliko je završni produkt dobro napravljen. Nažalost po nas igrača, takve kvalitetno odrađene nove verzije starijih naslova sve su rijeđe i izbacivanje remastera često se događa uz minimalan trud developera. Mafia 2: Defenitive Edition i Crysis Remastered koji još nije ni izašao a već je pobrao loše kritike, dokaz su kako je igraća industrija krenula krivim smjerom kad su u pitanju kultne igre. Polako ulazimo u novu tehnološku eru igara i nameće se želja za novim nastavcima koji bi mogli iskoristiti situaciju u kojoj se nalazimo. Ratchet & Clank: Rift Apart bio je apsolutni hit na nedavnom Sonyjevom eventu, a Crash Bandicoot 4 se polako promeće u jednu od najiščekivanijih igara godine. Je li došlo pravo vrijeme za posegnuti u prošlost nekad kultnih igara i upoznati ih sa sadašnjom publikom preko novih naslova? Koje su to igre koje bi voljeli ponovno zaigrati u novom ruhu?
Left 4 Dead 2 (2009)
Prošlo je čitavo desetljeće od izlaska drugog nastavka popularnog co-op survival horora. Novi nastavak igre koja je imala odličnu kritičku i marketinšku pozadinu djelovao je kao logičan sljedeći korak. No izdavač i developer Valve još jednom je pokazao koliko mu je mrzak broj tri. Nakon godina špekulacija i raznih „curenja“ informacija, početkom tekuće godine ljudi iz Valvea objasnili su kako novi nastavak nije ni u planovima. Left 4 Dead 2, iako preko deset godina star, i dalje je odličan te ima solidan broj igrača. Čak i ako novi nastavak ne ugleda svijetlo dana, barem imamo postojeća dva dijela koja su i dan danas jednako igriva kao i u vrijeme kad su izašla.
Half Life 2 Episode Two (2007)
Kad smo već kod Valvea spomenimo možda i najtraženiji nastavak neke igre ikada. Igrači diljem svijeta već se godinama zabavljaju raznim mitovima i legendama o tome kad će novi Half Life ugledati svijetlo dana. Iznenađujući izlazak VR prequela Alyx dao je odgovor na vječno pitanje – kad će doći trojka? Alyx je vrhunac trenutne virtual reality scene, te je revolucionaran baš kao što su Half Life i Source Engine bili u doba kad su izašli. Valve nema interesa u izbacivanju polugotovog proizvoda koji neće biti značajan kao njihovi prijašnji naslovi. Ambicije ljudi iz Valvea veće su trenutnih tehnoloških mogućnosti, a hoće li ih skorašnji tehnološki skok nagnati na potencijalni nastavak, vjerojatno nećemo uskoro saznati.
Alan Wake (2010)
Deset godina nakon izlaska, Alan Wake polako postaje kultna igra. Iako je financijski podbacio prilikom izlaska, godinama poslije želja igrača za novim nastavkom sve je veća. Iako je u suštini survival horor, igra se drugačije od igara istog žanra – više je akcijski orijentiran a priča vuče inspiracije iz raznih filmskih i književnih predložaka. Svaki kutak Alan Wake svijeta podsjeća na Twin Peaks, epizodu The Twilight Zonea ili pak nešto sišlo sa stranice knjige Stephen Kinga. Borba svijetla i tame odrađena je na inovativan način, a atmosfera i priča uvukle su se igračima pod kožu. Prije točno godinu dana, Remedy je otkupio izdavačka prava na Alan Wake od Microsofta i redovito se spominje kako planovi oko novog nastavka još uvijek postoje.
Bully/Canis Canem Edit (2006)
Igra koja je dopuštala štreberima da budu mangupi postala je veliki hit odmah nakon izlaska. O PlayStation 2 ekskluzivi priča se i gotovo petnaest godina kasnije. Prije par godina izvori iz Rockstara objasnili su kako je nastavak uspješne igre bio u razvoju te je u jednom trenutku čak postojao i demo. Nakon toga sve je stalo, a članovi developerske ekipe Rockstar New England počeli su raditi na drugim projektima. Sve ovo treba uzeti s dozom skepticizma jer službene potvrde nikada nije bilo. Bilo bi zanimljivo vidjeti kako bi se Jimmy, ili neki drugi protagonista, snašli u modernom Bullworthu.
Prince of Persia (2010)
Nije slučajno da je pad kultne franšize započeo dolaskom Assasins Creeda. Patrice Desilets, kreativni direktor The Sands of Time nastavka, predstavio je Ubisoftu ideju za novi nastavak Prince of Persia igre koji se trebao zvati Assasin. Ljudi iz Ubisofta odbili su ideju jer se radnja nije vrtila oko princa, već oko njegove tjelesne straže. No umjesto da ta ideja propadne, iz nje se rodila nova franšiza koja je pretekla i samog princa – Assasins Creed. Čitava ekipa iza The Sands of Timea se preselila na razvoj budućih AC igara, a Prince of Persia je polako počeo padati u drugi plan. Desetljeće nakon izlaska posljednjeg Prince naslova, AC je jedna od najpoznatiji franšiza današnjice s gotovo godišnjim izbacivanjem novih igara. Iako igrače zanima kako bi se princ snašao u utrci s assasinima, Ubisoft nema pretjerene želje za ponovnim pokretanjem zaboravljene franšize.
Quake (1996)
Id Software je razvojni studio koji je praktički stvorio žanr pucačine iz prvog lica. U rezimeu ima legendarne igre kao što su Doom, Wolfenstein i Quake, ali samo jedna od tih igri nije dobila pravu modernu verziju – a to je Quake. Ukoliko niste čuli za Quake Champions, niste jedini. Multiplayer free-to-play bazirana igra dostupna samo na PC-u u early accessu je još od 2017. Iako je solidan arena shooter koji uzima najbolje iz odličnog Quake III nastavka, nikada nije zaokupio pažnju većem broju igrača. Jedan od problema možda leži u činjenici da igra nije dostupna na konzolama, a ne pomaže ni to da većina mlađih igrača nije uopće upoznata s ovim serijalom. Novi, moderniji pristup jednom od prva tri nastavka pokazao bi novim igračima koliko je Quake kvalitetan serijal, a vjerujemo da bi mogao biti uspješan kao i novi naslovi Dooma i Wolfensteina.
Tom Clancy’s Splinter Cell (2013)
Nakon solidnih ali ne i pretjerano dobrih kritika na posljedni nastavak franšize (Blacklist), Ubisoft je okrenuo pažnju na svoje druge, pouzdanije naslove. To je bilo davne 2013. a fanovi nisu čuli pretjerano puno novosti vezane za stealth serijal još od tada. Tek je prošle godine u razgovoru za IGN, Ubisoftov CEO Yves Guillemot, izjavio kako nisu zaboravili na Splinter Cell koji im je pomogao da se prometnu u jedan od najvećih razvojnih studija u igraćoj industriji. Spomenuo je kako su započeli rad na novom Splinter Cell nastavku, ali u drugačijoj varijante od očekivane. Po svemu sudeći, Sam Fishera bi mogli igrati u VR verziji, ali nikakve službene potvrde još zasad nema.
Burnout Paradise (2008)
Burnout je igra koja bi se i na današnjem tržistu mogla prodavati zbog zabavne mehanike vožnje i nostalgije igrača koji su je igrali. Malo koja igra danas ima tako zabavan gameplay više baziran na sudarima i izbjegavanju prometa nego na samoj vožnji. Razlog zbog kojeg još uvijek nismo dobili novi nastavak ove nekad ultra popularne igre je taj što se većina ljudi iz Criterion Gamesa preselila na razvoj novih Need for Speed naslova. EA drži prava na obje franšize, a pošto se NFS pokazao marketinški isplativijim, interes za razvojem novog Burnouta je već godinama gotovo nikakav.
Star Wars: Knights of the Old Republic (2003)
Iako je do sada izašao veliki broj Star Wars igara, jedan naslov se posebno istaknuo i postao je kultni među fanovima. Biowareov naracijski orijentiran RPG Knights of the Old Republic pratio je avanture Jedija i njegove ekipe prilikom istraživanja galaksije tisućama godina prije jačanja Empirea. Umjesto stavljanja igrača u cipele već postojećih likova i prepričavanja već poznatih priča, ovaj RPG je ispričao vlastitu priču sa sjajno napisanim likovima. Iako KOTOR ima dva nastavka, od kojih je jedan MMO The Old Republic, igrači već godinama maštaju o trećem nastavku koji će biti orijentiran na single player. Prošlih godina puno se toga promijenilo i direktni nastavak je gotovo nemoguć. Nakon što je Disney otkupio prava na čitavu Star Wars franšizu, izbacili su gotovo 40 godina materijala proširenog svemira – a među tim materijalom je i radnja KOTORa. Sad kad je Bioware dio Electronic Artsa, koji imaju eksluzivna prava na Star Wars igre, možda je vrijeme da ponovno istraže svoj vlastoručno stvoren dio SW svemira.
Chrono Trigger (1995)
Chrono Trigger je nevjerovatno putovanje kroz vrijeme koje dan danas, gotovo 25 godina od izlaska i dalje odolijeva prolasku vremena. Igra se smatra jednim od najboljih RPG naslova svih vremena. Njegova mehanika putovanja kroz vrijeme dopušta vam avanture kroz prethistorijsko vrijeme, srednji vijek, kao i postapokaliptičnu budućnost, a svaka era ima svoju priču, likove, jedinstvene neprijatelje i još mnogo toga. Jedan od tvoraca igre, Hironobu Sakaguchi je još 2001. izjavio kako je ljudima iza nastavka (Chrono Cross) velika želja napraviti novu Chrono igru. Iste godine su u SAD-u čak registrirali zaštitni znak na ime Chrono Break. No gotovo dva desetljeća poslije, novi nastavak se čini kao davno zaboravljeni san.