FFA FocusZanimljivosti

Istraživanje pokazalo – najviše gamera su “kežualci” koji igraju mobilne igre! Candy Crush i Angry Birds najigraniji!

Porazne informacije.

Društvo, hvala vam svima na zaista odličnoj čitanosti prve i šaljive kolumne o navikama nas igrača, a obećao sam vam i ozbiljniji tekst, pa evo ga. Baš kao i na početku one šaljive kolumne, ovdje možete pronaći izvor ove vijesti i još puno detaljniju statistiku koja je rađena na uzoru od 4000 igrača iz zemalja kao što su SAD, Njemačka, Francuska i dr. većih tržišta. Samo istraživanje je zaista detaljno, a ja ću vam ovdje pokušati prenijeti nekako najzanimljivije podatke i neke spoznaje koje su mene iznenadile. Nisam siguran da se može sve ovo baš i kod nas primjeniti. 

Prosječno igramo 6 sati tjedno

Dakle, sve što ćete pročitati trebate uzeti u obzir da možda nije primjenjivo na vas. Ovo su prosječni rezultati. 20.1% ispitanih igrača igra manje od sat vremena tjedno. 36.2% anketiranih igrača igra između jednog do četiri sata tjedno, a 26.8% igrača tjedno igra sedam ili više sati. Od svih ispitanih zemalja, najviše igre igraju u Velikoj Britaniji – 7.15 sati, a najmanje u Južnoj Koreji gdje prosjek igranja u 7 dana oko 4.42 sata.

Izvor – https://www.limelight.com/resources/white-paper/state-of-online-gaming-2018/

Zanimljivo je vidjeti da suprotno općem razmišljanju žene i muškarci igraju podjednako. Muškarci prosječno tjedno provedu u igranju 6.69 sati, dok žene 5.19 sati. 31.2% muškaraca igre igre svaki tjedan više od 7 sati, dok je taj postotak kod ljepšeg spola nešto manji i iznosi 22.2%. 

I žene itekako igraju! 

Mobilni telefoni su primarni gaming gadget

E moji kežualci. Mislim da vam sad može biti jasno zašto sve više proizvođača “velikih” igara radi igre i za mobilne uređaje. Pa imate mobitel, zar ne? Opet ponavljam, ovo su globalni podaci koji kažu kako u Velikoj Britaniji, Njemačkoj i Francuskoj još uvijek više igrači igraju na računalima, ali zato igrači Japanu, Južnoj Koreji i SAD-u igraju igre više na mobilnim uređajima.

Vi, prljavi kežualci

Vjerujem da možete pretpostaviti kako i ovdje ulogu igra razlika u godinama. Konzole najviše igraju ljudi između 23-26 godina. PC igraju najviše ljudi iznad 46 godina, dok velika većina ljudi do 45 godina (posebice mladi) igraju igre na mobitelima. Upravo zato možemo očekivati još veću navalu mobilnih igara.

Omjer godina i preferencije igranja

Još jedan zanimljiv podatak je da žene uglavnom vole se igrati na mobitelima, pa upravo velika većina žena je i zaslužna za to da mobilni uređaji su popularniji od konzola ili PC računala. Dakle, kad vidite negdje sretnu obitelj kako vani za kavom tipka po mobitelima, dok mali pravi krš i lom na stolu, a konobari im sve po redu u sebi psuju – igre su krive. Ljudi, kežualci gejmaju.

Još jedan dokaz kako naše gospođe vole mobitele, ali ni muškarci ne zaostaju puno

Većina igrača više preferira digitalne igre, a ne fizičke kopije

Opet nešto s čim se neće složiti mnogi, ali zapamtite da je ovo sve prosjek. Mislim, ja sam isto prosječan i najgore je biti prosječan, ali po ovome pitanju nisam prosjek. Ja, a znam i većina kolega iz redakcije i naših hardcore čitatelja voli ipak više fizičke igre, ali naše tržište nije još veliko da istraživanja temelje na njemu. Globalno (postotak je drugačiji za svaku ispitanu zemlju) čak 59.6% igrača više voli skidati igre, nego kupovati fizičke verzije. 

Digitalne vs fizičke igre po zemljama

E sad, opet ću vam staviti tablicu jer je zanimljiva, a iz koje možete vidjeti da najviše digitalne igre vole stariji od 60 godina, što je u svakom slučaju razumljivo jer je lakše starijim osobama skinuti igru, a ne mučiti se i hodati do trgovine. Svejedno, ogroman je i broj mladih igrača kojima isto ništa ne znači što imaju fizičku verziju igre. Stoga ni ne čude glasine da Microsoft planira izdati jednu verzije konzole koja će biti samo digitalna, tj., neće imati otvor za diskove. 

Najstariji i najmlađi najviše vole skidati igre

Casual, single player igre su najpopularnije

Ponovno ću vamo staviti jednu tablicu jer preferncije su drugačije od zemlje do zemlje. Ipak, globalno, igrači najviše igraju kežualne single player igre. I tu ne mislim na velika AAA igre, već mobilne igre. Preferencije osim od zemlje do zemlje, ovise i o godinama, pa i spolu. Najmlađi i najstariji najviše igraju kežual igre (napomena da mlađi igraju i puno više druge žanrove), a muškarci duplo više igraju FPS-ove od žena. 

Preferencije žanrova u svakoj od zemalja. Globalno kežual igre se najviše igraju

Igračima su najbitnije performanse, a manje priča ili gameplay

I ovaj me podatak malo iznenadio jer sam mislio da je ipak od broja FPS-ova, bitnija priča, radnja i ostali elementi. Očito sam se prevario jer većini anketiranih bez obzira na godine, najbitnije su performanse u igri. Ponovno, preferencije variraju od zemlje do zemlje, ali globalno igračima je bitnije da igra radi brzo i fluidno nego bilo što drugo. 

Samo nek vrti on to u 60 sličica po sekundi, a priču i gameplay tko šiša

Više od jedne četvrtine igra igre na poslu

Dobro, ovdje treba biti pošten pa reći da veliku većinu od jedne četvrtine čine igrači iz Južne Koreje koji možda i žive od igranja igara. Igraju i druge nacije, ali najmanje igraju strogi Nijemci. Pa zato mi nije jasno kud naši ljudi bježe u Njemačku, a ne možeš ni igre igrati na poslu. Pa to nema smisla. Ovo bi svakako bilo zanimljivo provjeriti kako je kod nas.

FFA smijete čitati na poslu. Ne da smijete, nego trebate, ali igrati igre – ne!

Igrači se ne tuširaju, preskaču obroke, ne idu na posao i ne spavaju

Eto ljudi, vidite kakva mi je mašta nekad? Čitavu kolumnu sam napisao na temelju tablice koju vidite, a koja kaže da zanemarujemo neke osnovne stvari zbog videoigara. Osnovne stvari su spavanje, jelo, tuširanje, ali i posao koji preskačemo samo da bi mogli igrati igre. C-c-c-c! To se ne smije raditi. Jedino kad primjerice The Division 2 izlazi. Onda smijete lagati da ste bolesni.

Smrdiš, lažeš i neobrazovan si!

Evo ga ljudi, došli smo na kraj istraživanja koje još jednom napominjem nije naše, a još puno više podataka možete pronaći na stranici koja je zaslužna za ovakve rezultate. Neki od njih su prilično iznenađujući i gotovo da nemaju veze sa stanjem kod nas. Ipak, ovo su glavna gaming tržišta, a ona govore da se polako, ali sigurno mijenjaju navike igrača. Od digitalnih igara do mobilnih. 

Povezano