FFA Focus

Nintendo sa svojim “kartonima” cilja na ogromno tržište STEM edukacije

Nintendu se otvara tržište potencijalno znatno veće od gaming industrije.

Neki su jučerašnju vijest o u Nintendo Labou, novoj inovaciji ovog japanskog giganta dočekali s oduševljenjem, dok su neki drugi istu dočekali s podsmijehom. Nakon čitanja komentara na forumu, pa i onih na FFA.hr Facebook stranici dojma sam da kod nas ova druga skupina ljudi prevladava. Dok je u svijetu, barem sudeći prema komentarima s interneta, situacija drugačija.

I naravno, tu ne krivim nikoga, osim ekonomskog okruženja u kojem se nalazimo. Jer 60 do 70 dolara za “nekakav karton” nama je znatno više nego nekome iz SAD-a, Velike Britanije, Norveške, Švedske ili pak neke druge razvijenije države. Mi ćemo, naravno, sve promatrati kroz prizmu cijene, dok će prosječan Amerikanac s preko tri tisuće dolara mjesečnih primanja u Labou vidjeti nešto sasvim drugo.

Nintendo Labo RC autić

Nintendo Labo autić na daljinsko upravljanje.

Ipak, svima nama zajedno jučer je promaknula najava dolaska Fuzea na Nintendo Switch, programskog okruženja namijenjenoga lakšem upoznavanju s programiranjem, prilikom čijeg korištenja ćemo moći relativno lako kreirati igru za Nintendo Switch konzolu. I to bez unošenja ijedne linije koda. Grafički i zvukovni asseti biti će dostupni unutar samog programskog okruženja, a kako vrijeme bude odmicalo tako će biti dostupnije još i više predefiniranog sadržaja. Ili ćemo moći kreirati svoj.

Učenje programiranja uz izradu igara

Dakle, bez poznavanja ikakvog programskog koda moći ćemo kreirati igre i aplikacije, pritom kontrolirajući razne napredne Nintendo Switch senzore poput žiroskopa, senzora pokreta, HD rumblea i drugih. Sve to u kombinaciji s Nintendo Labo linijom proizvoda, Nintendo Switch konzolu istaknuti će izvan okvira igranja. Sami hardver, prateći softver i periferiju svrstati će tako i u rastuće tržište STEM edukacije.

Fuze.jpg

Kreirati ćemo i dijeliti s drugima svoje igre i aplikacije.

Svjedoci smo takozvane STEM revolucije gdje udruga Croatian Makers osnovane od strane Nenada Bakića u škole uvodi BBC micro:bit računala. Na inicijativu uglednog poduzetnika pokrenuta je crowdfunding kampanja gdje je za škole prikupljeno blizu 300 tisuća dolara, što je, uz novac potrošen za edukaciju profesora i školskog osoblja, bilo dovoljno za čak 15,000 micro:bit računala. Djeca danas diljem Hrvatske imaju priliku na zabavan način uroniti u STEM područje, pa uz pomoć ovih jednostavnih napravica se upoznati s osnovama robotike, programiranja i raznih drugih nauka.

Budućnost STEM edukacije(?)

Iako ne u tolikoj mjeri pristupačan, kako financijski tako i po pitanju jednostavnosti, Nintendo Switch s Nintendo Labouom i Fuze programskim okruženjem itekako ima potencijala da se “ugura” u STEM edukacijsko područje, potencijalno značajno veće i od gaming industrije. Popularnost Nintenda u svijetu svakako ide u prilog tome. Primjerice, profesori u školama će zajedno s učenicima moći dizajnirati, a zatim i izraditi nekakav oblik u kartonu, recimo, jednostavan autić, pa će ga uz pomoć Joy-Con kontrolera, jednostavnih pomagala i par linija koda dovesti u vozno stanje. Ili će pak za početak kupiti već izrađeni proizvod, složiti ga prema uputama, pa ga kasnije modificirati i nadograđivati.

400-500 eura početnog ulaganja može postati 300-400 eura ako se nabavlja na veliko za obrazovne ustanove, dok sam ja kao potpisnik ovih redova uvjeren kako ćemo već do kraja godine, na kraju Dnevnika, u onih par minuta kada voditelji nakon teških tema nabace smješak na lice i pričaju o zabavnim temema, doživjeti 30-sekundni prilog kako neka škola u Norveškoj svojoj djeci nabavlja tamo neke Nintendo “igrice” za edukaciju. “Zanimljivo… je li tako Romina?” – upitati će Saša, Romina će onako prepoznatljivo, na svoj način, kimnuti potvrdno glavom, a mi ćemo, ako budemo imali sreće, a neki vizionar poput Nenada Bakića i volje, možda također jednom uskočiti i na taj vlak.

Povezano