Ovaj vikend gaming zajednicu obilježilo je beta testiranje novog naslova iz Call of Duty serijala – Modern Warfare III. Kao što smo i najavili, beta je bila dostupna samo na PlayStation konzolama. Petak i subotu su igrali PS4 i PS5 igrači s prednarudžbama, a nedjelju i ponedjeljak svi PlayStation igrači. Kakvi su naši dojmovi, saznajte u tekstu ispod.
Moderno ratovanje broj tri, drugi puta
Call of Duty je jedan od najbitnijih, najpopularnijih i najprodavanijih gaming serijala. Mrzite ga, volite ga, ignorirajte ga, ali prodaja uvijek ide, neovisno o tome.
Ako čitate ovaj tekst, vjerojatno znate sve o Call of Duty serijalu, COD-u ili Kodari, kako se ovdje udomaćilo. Onda znate i da je ovo već 20. naslov u ovom serijalu. S time da je izlazio novi praktički svake godine nakon 2003. godine, od kad je izašao prvi. Jedini preskok se dogodio 2004. godine.
Isto tako vjerojatno znate da se za kreiranje naslova, kako bi održali kvalitetu, brinu čak tri studija, a ove je godine red na Sledgehammer Games, koji su posljednji put izdali Vanguard prije 2 godine. I posljednja informacija prije beta osvrta, kao što podnaslov kaže, ovo nije prvi Modern Warfare III, već je remake igre iz 2011. godine kada je u naslovu bila arapska oznaka, umjesto ovogodišnje rimske.
Nova igra ili?
Neki se često pitaju, jesu li ovo zaista nove igre, ili samo reskinovi, DLC-ovi, ekspanzije već postojećih naslova. Ove godine na to upućuje nekoliko elemenata. Beta se skida kao dodatak na Modern Warfare II. Pokretanje bete se vrši kroz prošlogodišnji Modern Warfare II, samo se spuštate izbornik niže, kao da u MW II mijenjate multiplayer za kampanju. Razvoj, odnosno nadogradnja oružja je slična, kao i odabir loadouta, biranje operatera i slično.
Ali nije sve crno, igra uvodi dovoljno novosti da vas ponese, razveseli i zadrži. Neke su novine velike, neke manje pa idemo slučajnim odabirom, a ovdje ćemo i pohvaliti ili pokuditi pojedine elemente. S time da se zasigurno nećemo složiti oko svega, jer su neki elementi stvar osobnog ukusa i stila igranja.
Veće stvari – kretanje i napucavanje
Kretanje je ove godine bolje nego prošle. Dinamičnije, brže i tečnije. MWII je bio više nezgrapan u odnosu na ovo. Ako ste ljubitelj konstantnog klizanja, ovdje se vratio slide cancel, ali imajte na umu da nakon toga kratkotrajno gubite momentum pa nije moguće konstantno trč skliz, trč skliz.
Nišanjenje i pucanje je također dosta drugačije iz nekoliko razloga. Recoil je puno manji nego prošle godine. Reticle također puno manje odskače od sredine nišana. A uveden je i novi tactical stance kao nešto izmjeđu hipfire pucanja i ADS-a. Sve ovo također doprinosi većem “guštu” prilikom igranja.
TTK je povećan na 150 i čini mi se kao dobra promjena. Baš je taman, niti premalo niti previše. Ako vam se čini da je sada previše, smanjeni recoil tih 150 damagea donekle anulira. U svakom slučaju, meni osobno paše. Spawnanje je bilo u redu, izuzev na Rust mapi gdje se stvarate doslovce posvuda, jer je mapa izuzetno mala.
Ostale promjene
Zvuk koraka se i dalje čuje jasno i precizno, ali mi se čini da je ovaj put malo tiše, što također pozdravljam. Zvuk je općenito vrlo dobar, ali ostaje osjećaj da se previše elemenata ponavlja.
Veća izmjena je ovaj put i kod perkova, koji se više ne biraju direktno, već je uvedena oprema koja sadrži te osobine koje su donosili perkovi. Neke su stvari poznate, ali ima i zbilja dobrih novih. Za neku opremu će biti vrlo teško odabrati koju koristiti, jer ih dosta ima odlične osobine.
Nažalost, nadogradnja oružja je i dalje ista te je za neke dodatke potrebno nadograđivati i druga oružja. Razumijem da se tako potiče raznovrsnost u igranju, ali pustite meni na izbor ako želim igrati samo s jednom assaulticom ili SMG-em bez da me forsirate na nešto drugo. To mi se nije sviđalo ni lani ni sada.
Vjerujem da je ipak najveći bonus za neke igrače nostalgični povratak izuzetno popularnih mapa iz 2009. godine i Modern Warfare 2 naslova. Ovdje u beti smo imali na raspolaganju 2 moda – Moshpit i Groundwar. Groundwar je velika mapa s vozilima, a Moshpit klasičan multiplayer u kojem su prva dva dana bila dostupna 3 moda (team deathmatch, hardpoint i domination) i 3 mape (Favela, Skidrow i Estate). Posljednja dva dana je pak u rotaciju došao i popularni Rust, frenetična mapa prepuna kaosa i umiranja, kao i kill confirmed mod.
I posljednja stvar – bugova skoro pa da nije bilo. Jedino kod izbacivanja notifikacija o statusu challengea. Znate da je beta uspješna i zabavna ako i nakon dosegnutog maksimalnog levela (20) i dalje igrate.
Kupiti ili ne?
Iako nisam vrhunski FPS igrač, ova je beta bila izuzetno zanimljiva. Još nije bilo toliko kempanja, klinaca ni varanja te je sve bilo izbalansirano. Nerijetko se dogodilo da sam bio i prvi u meču, što se ne događa često. Ali i kad nisam bio, igra je jednostavno zarazna i zabavna. Skoro sve navedene izmjene su zbilja dobrodošle i učinile su ovo pristupačnom igrom koju vidim kao potencijal za pokrenuti svako malo za opuštanje od stresa.
Vrijedi li dati 70 ili 100 eura za Modern Warfare III je drugi par rukava, ali isto tako, to je pitanje na koje samo svaki pojedinac osobno može donijeti odluku, a mi ćemo je donijeti nakon recenzije punog iskustva i svega što novi Call of Duty ima za ponuditi.
Ako se gleda kao omjer/uloženo dobiveno, pogotovo na način koliko ćete vremena provesti u igri, ovo bi mogla biti dobra investicija. Naravno, ako ne računamo kupovanje battle passova i sezona. Ali i ta odluka ostaje na vama.
Call of Duty: Modern Warfare III zakazan je za 10. 11. ove godine za PC, PS4/5 i XONE/S/X.