Nije svaki dan da možemo ponosno pisati o domaćim projektima u razvoju. Svi znamo za Sema koji je jako ozbiljan, ali svako malo se pojavi i nešto novo iz domaće kužine. Ovaj put imamo više od standardne paštašute – sablasne nemire u hrvatskom gorju.
*Precenzija je termin koji je ponosno osmislio naš bivši član redakcije Tzereen, a označava pretpregled nečega, obično igre koja još nije izašla. Engleski – preview. Ovo je precenzija Saint Kotara.
Sveti Kotar ilitiga Saint Kotar: The Yellow Mask je uvodno poglavlje planirane point and click avanture domaćeg studija Red Martyr. Avantura vas stavlja u ulogu dvojice protagonista Benedekta i Nikolaya koji su zapeli igrom prilika u Svetom Kotaru, mirnom i naizgled jako tihom gradiću negdje u Gorskom Kotaru (hah) velebne Lijepe Naše. Vrlo brzo shvatite da ni jedan ni drugi nemaju baš sve daske u glavi, spominje se nestanak njihove sestre tj. žene Viktorie, a bome ni ne sjećaju se svih detalja prošle noći na gradskom trgu…
Žuta Maska traje dva do tri sata i služi kao upoznavanje sa dinamičnim duom i kao mali aperitiv za istraživanje snenog gradića. U najboljoj klasičnoj p’n’c maniri, prolog nudi nekoliko lokacija kojih detaljno možete istražiti, pokupiti razne (bes)korisne predmete i pričati sa malim brojem čudnih stanovnika. O priči ne mogu puno, jer se ipak radi samo o uvodu i postavljanju temelja za buduće događaje u punoj igri; ali se o glavnim likovima već može štošta spomenuti. Kroz igru mijenjate kontrolu nad Benedektom i Nikolayem, većinu vremena kad želite, a svaki ima svoje lokacije i pogled na gradić. Benedekt je plahi slabićak sa teškom vjerskom krizom i zvuči kao netko tko bi neironično kupio sve protiv uroka na TV prodaji. Nikolay se bori sa ovisnošću i nema baš najbolji odnos sa ženom. A spomenuta Viktoria se čini kao trn u oku i jednome i drugome… Svi ti kosturi u ormaru utječu na oba lika i njihove međusobne razgovore ali i komentare na mjestašce. Također, što se samih igraćih mehanika tiče, jedan lik može primijetiti ili iskoristiti predmet na jednoj lokaciji, dok drugi se s time ne želi baviti ili uopće ne primjećuje isti. Dodajte na to da već u prologu imate i izbore kako napredovati sa pričom i naizgled nepovratno utjecati na odnose između likova, ovdje se kuha nešto malo ambicioznije od tipične linearne avanture.
Ta ambicija se najbolje može osjetiti kroz odličnu, profesionalnu glasovnu glumu i sjajan vizualni prikaz Svetog Kotara. Svi likovi imaju pomalo čudan, jedinstven ton, bez holivudskih naglašavanja i naporne pretjerane verbalizacije. Benedekt pogotovo ponekad zvuči toliko očajno i ludo da se neposredno sramite u njegovo ime. Glasovi su odličan kontrast za tihi pejzaž Svetog Kotara; zamislite balkanski Silent Hill, otprilike. (Turizam kao glavna ekonomska grana? Jezero? Potencijalni paganski kult? Magla? Pa skoro plagijat!) Pozadine su digitalni crtež, dok su likovi i predmeti 3D modeli – dobra stara Syberia odmah pada na pamet kao najsličniji primjer. Ukratko, ako ste ikad igrali bilo koji moderniji LucasArts ili Wadjet proizvod, ovdje ćete biti na poznatom tlu. Još i više, ako ste ikad bili u npr. Gospiću i htjeli saznati kakav je u horror atmosferi.
Puno ljubavi i truda je išlo u stvaranje malog grada; najbolje se vidi u suvenirnici na trgu. Mlada dama na kasi vam nudi razne narodne maske, figurice i vodiče sumnjivih izvora. „Svi nosimo maske na dan Svetog Kotara. Tako je uvijek bilo i bit će,“ kaže ona. Taman kad bi ste htjeli saznati više, prolog završi. U trenutku pisanja ovog članka, Red Martyr mora prikupiti malo manje od polovice sredstava u nadolazećih 9 dana na Kickstarteru. Podržite ih, pa makar i kojim sitnim eurom ili dva! Odigrajte demo na Steamu i prosudite sami vrijede li podrške. Navijamo za uspješan kraj kampanje i nesmetan razvoj pune igre!