FFA Focus

Jedinstveni RPG na poteze Clair Obscur: Expedition 33 nas je oduševio prikazom iza kulisa na Gamescomu

Izvještaj iz Xbox bootha gdje nas je Microsoft pozvao na Gamescomu nastavljamo s mračnom fantasy igrom Clair Obscur: Expedition 33 studija Sandfall Interactive. Prikazano nam je 15 minuta gameplaya uz komentare glavnog developera.

Igrač ulazi u ulogu vođe ekspedicije u pohodu na čudovište zvano Paintress. Paintress se budi jednom godišnje te u svoj monolit upisuje broj – broj je zapravo broj godina, što znači da će svi stanovnici koji navršavaju taj rođendan biti pretvoreni u prah i pepeo. Ove godine na redu je broj 33, a kako bi spriječili opće umiranje, Gustav i družina kreću u pohod kako bi zauvijek zaustavili to zlo.

Nije klasični turn based RPG

Clair Obscur je u osnovi RPG na poteze s tri igriva lika (premda ih ima ukupno šest) iz trećeg lica, ali ne samo to. Ovo je nešto što nikad nismo vidjeli u ovakvoj izvedbi. Igra kombinira borbu na poteze i borbu u realnom vremenu. Dok igrač napada, vrijeme je pauzirano i igra se kao klasični RPG na poteze gdje možete birati vrste napada, jedinstvene vještine za svakog lika, oružja itd i trošite energiju/action pointse. Zanimljivo je i to što možete kombinirati sva tri lika, pa na određeni napad Gustava nadovezati kritičan udarac Maelle.

Međutim, kod obrane skroz mijenja dinamika i vrijeme više nije pauzirano. U realnom vremenu izbjegavate napade, radite parry i kontrirate. Dinamika obrambene borbe ponekad donese i do QTE sekvenci čije animacije djeluju impresivno, a uspješnim izvođenjem zadaju još više štete neprijatelju. U teoriji, za razliku od klasičnih turn based RPG-eva, Clair Obscur možete završiti bez primljenog udarca.

Clair Obscur: Expedition 33 me grafički oduševio, sam umjetnički stil je predivan s mnoštvom zelenila i vibrantnih boja, a animacije likova i same borbe su odlično izvedene. Ali osobito intrigira jedinstveni sustav borbe za kojeg developer navodi kako je evolucija JRPG-a, što svakako i djeluje tako. Velika šteta što nismo dobili priliku isprobati pod svojim prstima.

Planirani datum izlaska je iduće godine za PlayStation 5, XBOX i PC, od prvog dana na Game Passu.