Napravili smo kratak intervju s dvojcem koji radi pod imenom Ska Studios, čija posljednja igra, Salt and Sanctuary, neodoljivo podsjeća i inspiraciju vuče iz svijeta Dark Souls igara.
FFA: Molim vas da se predstavite našim čitateljima. Tko predstavlja Ska Studios?
Bok! Mi smo Michelle i James Silva i predstavljamo cijeli razvojni tim u Ska Studios. Svatko od nas dvoje ima svoja zaduženja. Michelle je zadužena za umjetnički dio i odrađuje stvari koje se tiču novinara, reklamiranja i društvenih mreža, a James je programer koji uz to bavi glazbom i crtanjem.
FFA: Kako izgleda vaš radni dan?
Sve ovisi o tome što se događa u određenom trenutku. U vrijeme kad radimo na nekoj igri počinjemo raditi čim se probudimo i radimo do navečer. Većinu dana radimo u tišini na onome što mislimo da je potrebno, uz povremeni razgovor o idejama i zajedničkom radu na implementaciji novih stvari. Tijekom finalnog razdoblja rada na igri sve se svodi na popravljanje grešaka i tu nema previše kreativne slobode. Otkrivanje grešaka nam je zapravo najteži i najstresniji dio razvoja neke igre.
FFA: Koliko je teško preživljavanje u gaming industriji? Možete li reći nešto više o konkurenciji u sferi indie igara i developera?
Nismo do sad imali previše problema s preživljavanjem, ali smatramo da smo imali i dosta sreće. Još od naše prve igre, The Dishwasher: Dead Samurai, mogli smo konstantno sami sebe uzdržavati zaradom starijih igara. Nas dvoje smo jedini zaposlenici tvrtke, pa smo uvijek morali brinuti samo o vlastitim troškovima. Isto tako, živimo prilično skromno, a to pomaže tvrtki u opstanku tijekom godina kad ne izdajemo igru. Nismo primijetili nikakvu konkurenciju među nama i ostalim indie developerima. Ako i postoji, mi je ne vidimo ili na nju uopće ne obraćamo pažnju. Mi zapravo podržavamo ostale indie studije.
FFA: Jeste li dobili ponude AAA developera? Jeste li ih odbili i zašto? Biste li uopće željeli raditi za neku od gigantskih kompanija?
Razgovarali smo u nekoliko navrata s kompanijama koje su nas htjele angažirati za razvoj igre, no ništa od toga se do sad nije ostvarilo. Ne bismo imali ništa protiv takvog angažmana ako bi naišao pravi projekt. Bio bi izazov raditi pod ograničenjima koja postavljaju nadređeni i neka druga kompanija. Ovako smo prilično slobodni i neopterećeni, pa bi razvoj igara pod vremenskim ograničenjima i pritiskom mogao loše utjecati na ono što kreiramo.
https://www.youtube.com/watch?v=u_054dUJzCE
FFA: Jasno je da obožavate “Souls” igre i njihov utjecaj se vidi u vašoj posljednjoj igri, Salt and Sanctuary. Što vas to toliko fascinira u tom svijetu? Zašto ste upravo njega odabrali i prema njemu napravili igru?
Obožavamo osjećaj opasnosti u “Souls” svijetu. Toliko igara će vas danas voditi za ruku i nikada se nećete osjećati kao da nešto riskirate. Volimo nalet adrenalina i osjećaj da se nešto stvarno može postići svladavanjem veliko izazova. Serijal “Souls” igara ima zanimljivu mehaniku koja nas fascinira kao developere, a zabavlja nas poigravanje s različitim sistemima i kreiranjem vlastitih sistema igranja i na kraju same igre.
FFA: Većina elemenata u Salt and Sanctuary je posuđena iz igara koje vam se sviđaju i koje obožavate. To se može shvatiti kao neka vrsta odavanja počastim, ali i kao plagiranje?
Već smo to objašnjavali u nekoliko navrata. Ne vjerujemo da bismo privukli mnogo igrača bez “soulslike” elemenata u igri. Nismo zbog toga na taj način napravili igru, ali je to ipak dodatni bonus. Namjera nam je bila poslati ljubavnu poruku takvom tipu igara i osjećamo da smo uspjeli u tome, a istovremeno uspjeli Salt and Sanctuary napraviti tako da je možemo nazvati svojom igrom. Kad igramo neke naše starije igre, veoma je lako zaključiti i vidjeti koliko je ovo još uvijek naša igra.
FFA: Ovo je prva igra koju ste razvili za Sony i njihovu konzolu (i PC). Vaši raniji naslovi ekskluzivni su za Xbox. Je li bilo neke značajne razlike u radu za drugog poslodavca? Da li vam je netko više odgovarao i zašto?
Još uvijek smo nezavisni i radimo samo za sebe. Xbox i PlayStation su samo platforme. Najveće razlika bila je promjena kod “first party” izdavanja igara, tako smo radili za Microsoft, dok smo na PlayStationu 4 sami preuzeli ulogu izdavača. Ranije je Xbox preuzimao obaveze poput marketinga, lokalizacije i odnosa s javnošću. Ovaj puta, sve to smo morali sami odraditi. Kad je u pitanju marketing, Sony je bio izvrstan u promociji same igre iako nije bilo govora o “first party” izdavaštvu. Voljeli smo raditi s Microsoftom ranije, ali nam se jako dopala i suradnja sa Sonyjem na novoj igri. Naravno da postoje razlike u poslovanju, ali osjećamo da se Sony prema nama odnosi sasvim korektno u ovoj novoj generaciji.
FFA: Salt and Sanctuary nije vaš prvi pokušaj u izradi “tribute” igre. Možemo li u budućnosti očekivati nešto originalno? Kakvi su planovi za Ska Studios? Kakvu igru možemo očekivati?
Još moram svoje starije igre izbaciti na Steam, a nakon toga ćemo nastaviti s podrškom za Salt and Sanctuary sve dok to bude potrebno. Nakon toga? Još uvijek je rano govoriti o tome, ali ako počnemo raditi na Salt & Sanctuary 2, namjeravamo tu igru napraviti tako da u daleko većoj mjeri ona bude “naša” igra. Samo vrijeme zna odgovor, ali i fanovi koji će odlučiti hoće li podržati takve promjene. Ipak, na kraju dana, mi radimo igre kakve želimo igrati i nadamo se da će i drugi uživati u njima.