FFA Focus

Tehnologija prepoznavanja igračevih emocija kuca na velika vrata

Affectiva, tehnološka tvrtka iz Walthama u SAD-u od nedavno nudi svoj softver za izradu videoigara koji u algoritmima ima mogućnost prepoznavanja emocija putem web kamere ili pulsimetra.

Videoigra Nevermind, koja se svrstava u žanr psiholoških trilera, tako je postala prva koja će koristiti Affectivinu tehnologiju za mjerenje emotivne reakcija igrača, i u skladu s tim tijekom igranja podešavat će se zahtjevnost. Što ste više anksiozni ili uplašeni, to igra postaje teža. Programerski studio Flying Mollusk, koji je inače programirao igru, igračima već nudi mogućnost korištenja standardnog pulsimetra, čije korištenje otežava igru u slučaju da se igračev puls poveća.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S novom zakrpom u Nevermindu je moguće koristiti standardnu web kameru koja će zahvaljujući prikladnom softveru bilježiti većinu izraza igrača. Primjerice, ako igra igrača baci u stresnu situaciju, on/ona će biti prisiljeni ostati „hladni“ kako bi određenu dionicu prešli bez većih poteškoća.

Erin Reynolds, osnivačica studija Flying Mollusk ovo naziva stres menadžmentom maskiranim u igru. Reynolds očekuje da će savladavanje igre, kao i emocija, imati praktične implikacije i koristi u stvarnom životu. „Kad ste u prometnoj gužvi ili primjerice na stresnom sastanku, ovo bi bio dobar test upravo za takve situacije“, izjavila je Reynolds.

Što se tiče kreatora tehnologije, u Affectivi izjavljuju kako je gaming uvijek bio na njihovom radaru. Rana el Kaliouby (suosnivačica Affectivea): „Igre obično znaju pobuditi snažne emocije, pa smo smatrali da naša tehnologija može naći primjenu i u zabavnoj industriji“.

Korištenjem kamera na kućnim ili prijenosnim računalima ili mobilnim uređajima Affectivin softver može vrlo precizno očitati izraze lica i emocije pooput veselja, tuge ili anksioznosti. Podaci su analizirani na milijunima facijalnih izraza i u tvrtki ističu veliku preciznost softvera u procjeni izraza.

Tvrtke koje se bave oglašavanjem i istraživanjem tržišta već su licencirale Affectivin softver i koriste ga, primjerice, za istraživanje reakcija potrošača na reklame. No primjena je mnogo, a testiranje softvera odvija se i kod proizvođača automobila, u odvjetničkim uredima te tvrtkama za izgradnju robota za socijalnu interakciju.

Kako bi omogućili širu primjenu svoje tehnologije u gamingu, u Affectivi su napravili verziju softvera za popularni pokretač Unity, kojeg danas koristi velik broj studija. Poduzet je i sljedeći korak, zahtjev za patentiranjem emocionalno prepoznavajućih algoritama kao ulaznih informacija (inputa) u igrama, koji bi izravno djelovali na likove i okoliš ovisno o prikazanim emocijama igrača.

Iako je koncept reletivno nov, u Affectivi namjeravaju daljnju popularizaciju svoje tehnologije i suradnju s drugim proizvođačima kako bi radili igre koje su „svjesne igračevih emocija“.

STRANICA PROIZVOĐAČA TEHNOLOGIJE

Povezano