FFA Focus

Zašto nas je Fallout 76 beta ostavila zabrinutima?

Rat, rat se nikad ne mijenja, ali Fallout, Fallout se promijenio, ljudi.

Bethesda je na ovogodišnjem E3 sajmu imala impresivnu konferenciju i, po mišljenju mnogih, odnijela titulu pobjednika. Prezentacija je bila bogata humorom, sadržajem i briljirala je u spajanju fanova i stvaranju zanimanja za novonajavljene naslove. Među tim naslovima najveću prašinu sigurno je digao Fallout 76. Iako se iza Fallout naslova krije bogata povijest, Bethesda nas je odmah u startu zaprepastila otkrivši da je novi Fallout 76 isključivo multiplayer igra. Od tada pa sve do zadnjih par dana u kojima smo kroz zatvorenu betu prvi puta zakoračili u svijet Fallouta 76, pristizale su brojne nove informacije o igri koje su stavile veliki upitnik iznad naše glave.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

https://www.youtube.com/watch?v=vZyN51RUatc&t

Pristupačnost i beta testiranje

Prvo na što ću se osvrnuti prije samog uvida u igru je sama beta i testiranje igre. Bethesda je očito popila neke loše tablete i ovu betu upropastila na sve moguće načine. Teško je ne primijetiti da se datum beta testiranja poklopio s izlaskom jedne od najvećih igara svih vremena – Red Dead Redemptionom 2. Nadalje, beta testiranje omogućeno je samo igračima koji su prethodno prednaručili Fallout 76. OK, WTF?!

Beta testiranje trebalo bi biti dostupno svima željnima isprobavanja njihovog omiljenog naslova kako bi se na temelju toga lakše odlučili za kupnju. Ali dobro, izgleda da danas živimo u vremenu kada se testiranje igre plaća. Da stvar bude bolja, beta testiranje raspoređeno je vremenski, tako da nemojte očekivati da ćete betu skinuti i igrati kad god poželite. Bethesda je unaprijed odredila vrijeme kada će otvoriti servere za betu, a to vrijeme je sve samo ne pristupačno – tako da smo za igranje Fallout 76 bete često morali čekati kasne noćne sate kako bi se serveri otvorili. Dakle, Bethesda je već u samom startu debelo zakazala.

fallout-76-multiplayer02-1024x573.jpg

Novi način komuniciranja u Falloutu

Grafička prezentacija i bugovi

Od Fallouta 4 prošlo je točno 3 godine. Nažalost, to nećete primijetiti jednom kada zaigrate Fallout 76. Naime, grafički igra izgleda identično prethodniku. Isti engine, iste teksture, animacije, kretanja likova, HUD sistem – malo toga se promijenilo.  Najveće razočarenje stiglo je u trenutku u kojem su prijašnji Fallout nastavci briljirali. Taj trenutak je izlazak iz Vaulta i pogled na postapokaliptični svijet. Iako vas u Falloutu očekuju impresivne scene prirode, sunčevih svjetlosnih zraka koje prodiru kroz krošnje, jesenska apokaliptična idila prepuna šarenih boja, često će vam oči patiti od mutnih tekstura zbog kojih ćete se ponekad pitati: 

“U što ja to zapravo gledam?!” Pogled u daljinu je još jedna mana novog Fallouta. Zapadna Virginia mjesto je otvorenih vidika i puno puta ćete imati želju popeti se na neku izbočinu ili vidikovac te pomno promotriti mapu i mjesta koje želite posjetiti. Nažalost, i tu će vam past mrak na oči jer se teksture očitavaju tek kada se približite nekom mjestu. Stoga će vam pogled na daljinu zamijeniti šarena paleta boja i golih objekata koji se mutno iscrtavaju.

Bugovi i Fallout stari su prijatelji i, već pred sam izlazak igre, Bethesda nas je u vidu humoristične promocije pripremila na njih. Nas sigurno nisu previše nasmijali u ovoj beti jer ponovo su se našli game breaking bugovi koji su primjerice u PC verziji brisali čitavu igru s harda. Da, dobro ste čuli! Bilo je i bugova koji vas tokom igre koče da napravite neku misiju.

Tako je u našem slučaju jedan robotić koji moramo otpratiti do određene točke zapeo za ogradu. Naravno, da je ograda bila metar duga i široka, no robot se čitavo vrijeme zabijao u nju, a mi nemoćno gledali sa strane kako nam quest propada. Od onih manje strašnih bugova spomenut ćemo često nestajanje neprijatelja s ekrana, propadanja i zapinjanja za određene predmete i ostale klasične bugiće. To su stare bolesti Fallouta, stoga očekujte igru prepunu glitcheva i bugova.

fallout_76_trailer_computer_desk_3840.1527709320.jpg

Ovako izgledaju NPC-evi u Falloutu 76

Gameplay i interakcija

I konačno smo ljudi moji došli na najvažniji dio koje sve zanima. Šećer uvijek ide na kraj, zar ne?! Bethesda nas je zaprepastila najavom Fallouta 76 kao klasične multiplayer igre u kojoj neće biti prisutni NPC-ovi. Da dobro ste čuli! U ovoj igri jedino što ćete živo vidjeti su neprijatelji i ostali igrači na serveru. Ako ste se brinuli da će ovo biti problem, brinuli ste se sa razlogom.

Naime igra bez NPC-ova meni izgleda isprazna i bezlična. Questovi koje uzimate na terminalima ili s mrtvih leševa gube smisao jer, iako se tiču živih osoba, njih nikad nećete pronaći u ovom Falloutu. Dakle, ljubavna pisma nosit ćete s mrtvih leševa do novih leševa, a zanimljivi likovi koje smo u povijesti Fallouta obožavali, ovdje će izostati. 

Sve to dovelo je do toga da vas pozadinska priča, ako uopće postoji, neće zanimati ni 5%, igrali vi ovu igru solo ili s prijateljima. Dakle, jedino što možete u Zapadnoj Virginiji susresti su ili drugi igrači ili neprijatelji. Nažalost, interakcija sa svima svedena je na minimum. Susret i sukob s neprijateljima sveo se na obično FPS napucavanje s obzirom da je poznati VATS sistem sada prebačen u real time i upropašten do neprepoznatljivosti. Ako npr. pucate na pokretnu metu pomoću VATS-a, oružje će biti upereno u jednu stranu, a metci letjeti prema drugoj strani kako se meta kreće. Kad sam ovo doživio, došlo mi je da zaplačem. Ovaj Fallout morate isključivo igrati kao FPS.

Fallout-76-preview.jpg

Situacija gdje ne znaš “tko pije a tko plaća?!”

Što se tiče interakcije s drugim igračima na serveru, i tu je situacija komična i čudna. Proxy chat je onemogućen, tako da ako želite komunicirati s nekim od igrača, prvotno ga morate pozvati da se pridruži u vaš tim. Ako on pristane na to, osim razgovara, otvara vam se i sistem razmjene u kojem možete prodavati i mijenjati predmete s tom osobom.

Naravno, sukob s ostalim igračima na serveru također je moguć, ali je nepotrebno zakompliciran. Naime, prelaskom 5. levela otvara vam se mogućnost ubijanja drugih igrača, ali samo ako oni uzvrate paljbu. Dakle, ako želite nekog ubiti, to neće biti moguće ako ista osoba ne uzvrati paljbu. No, ako uspijete započeti nepotreban sukob, iznad vaše ikone se pojavljuje oznaka „wanted“ odnosno „tražen“. Svi prisutni igrači na serveru znaju da ste prekršili zakon i mogu vas POKUŠATI napasti. Pokušati smo namjerno naglasili jer iako želite kazniti zločeste igrače, to vam neće biti omogućeno sve dok isti ne uzvrate paljbu. Moramo priznati, lošiji sistem u multiplayer igri još nismo doživjeli.

Ima li mjesta optimizmu?

Multiplayer i coop u Fallout svijetu zvuči savršeno. No prema viđenom, Bethesda je to savršenstvo uspjela upropastiti lijenošću i nekim nestvarno lošim potezima te načinom igranja na koji ćemo se morati prilagoditi želimo li jednog dana uživati u ovom naslovu. Igranje u solo nikako ne preporučamo zbog nedostatka pozadinske priče i NPC-ova, ali i u coopu biste se mogli vrlo brzo razočarati viđenim.

fallout-76-preorder.jpg

Ako se poželite razbacivati novcem, samo naprijed..

Naravno da sam Fallout 76, kao i prijašnji naslovi, ima bogatu RPG pozadinu – od slaganja baza, razvijanja lika, perk sistema i kartica koje sad možete tokom igre mijenjati s drugim igračima. No sve to je više-manje poznato, a glavni naglasak ovog Fallouta zapravo pada na multiplayer, pa smo se i toga najviše dotakli u ovom osvrtu. Od izlaska igre preostalo je nekih tjedan dana i teško je za vjerovati da će se nešto promijeniti.

Internet je pun loših kritika ove bete, a to će se, vjerujemo, loše odraziti i na sam izlazak igre. Obožavatelji smo Fallouta i voljeli bismo da se danas-sutra dogodi neko čudo i da nas ovaj Fallout obuzme, no ako ovi problemi ostanu nepromijenjeni, Bethesdi se ne piše dobro. Napomenut ćemo za kraj da su tokom beta testiranja stigla 2 ogromna patcha, koji su popravili/izmjenili neke stvari te da je Bethesda najavila day one patch težak 54,64 GB. Znači patch veći od same igre. Možda i na kraju krajeva postoji svjetlo na kraju tunela.

Igra