Koji je točno problem s Fortniteom? Previše je popularan.
Nekad su to bili Simsi. Pa Minecraft. A danas je to Fortnite Battle Royale. Kad igra uđe u mainstream kulturu utoliko koliko i ove tri nabrojane igre, neki gameri i oni koji se tako nazivaju vole se dizati na zadnje noge. I glasni su u tome. “Kako to možete igrati, kako o tome možete uopće pisati?” – poruke su koje nas ovih dana obasipaju na društvenim kanalima.
Fortnite Battle Royale zaista je počeo iskakati iz svake paštete. Popularnost ove igre nadmašila je čak i klasične najpopularnije sportove na planeti. Fortnite danas ima igrača više nego najveća pjevačka zvijezda na svijetu, više nego CR7, Messi, Kevin Durant, Ndamukong Suh ili Stephen Curry.
I ne bih rekao da je nezasluženo. Jer Fortnite je zaista jako dobra igra. Uz to je i besplatna, uz sistem mikrotransakcija koji je nenametljiviji od većine današnjih “pravih” AAA igara. EPIC uz tjedna u tjedan ovu igru nadopunjuje kvalitetno izvedenim sadržajem u većem obujmu nego što je to ijedan developer radio ikad u povijesti gaming industrije.
Podrška kakvu nema nijedna druga igra
Ako ćemo biti realni i pričati samo o kvaliteti igre i podršci developera, Fortnite je jedna od najboljih igara u posljednjih 10 godina. I kao takva trebala bi biti uzor većini developera današnjice. Čak jedan Rockstar i Red Dead Redemption 2, kojeg sam imao čast recenzirati i koji je jedna od najboljih igara svih vremena, već drugi tjedan ima polomljenu ekonomiju u Onlineu i praktički je neigriv. EPIC takve probleme u Fortniteu ispravlja u 24 sata.
Fortnite uz sve to izgleda djetinjasto. Skinovi su djetinjasti, grafika je odveć simpatična, neke animacije kao da su izašle iz crtića… Primjerice kao Team Fortress 2, Overwatch, Borderlands, Wormsi, Zelda, svi nastavci Pokemona, Stardew Valley, Warcrafti i World of Warcraft, Dragon Quest i Final Fantasy serijali… Nastavite niz. Igramo li ove igre? O da.
I to je “problem” – izgleda djetinjasto i igraju ga djeca. Makar ni ovo drugo nije točno, jer prema istraživanjima najveću većinu populacije u igri čine igrači stariji od 23 godine. Čitatelji sadržaja o Fortniteu na našem portalu još su i starije dobne skupine.
“Previše pišete o Fortniteu!” – nastavljaju se kritike na način rada portala. Letimičnim pogledom na portal među poslijednjih trideset vijesti samo su dvije o Fortniteu. Obje o novoj sedmoj sezoni koja je u igru jednom nadogradnjom donijela više kvalitetnog sadržaja od bilo koje recentne igre današnjice koja nam pada na pamet.
Overwatch izgleda djetinjasto – zašto pišete o njemu?
Kako ne pisati o najpopularnijoj igri današnjice, koja čak i kvalitetom iskače od ostalih, o događaju koji se odvija jednom u par mjeseci? Jako teško. Ne bismo se mogli zvati gaming portalom kad ne bismo pisali o tome. Isto kao što se ne bismo mogli zvati gaming portalom kad ne bismo pisali o novom updateu za GT Sport, o Samu Fisheru i Splinter Cell glasinama, Insurgencyu, o novoj epizodi Life is Strangea, o novim detaljima iz Anthema, o novoj igri Rocksteadya, o mađarima u Civilizationu VI, o Parkitectu, o Deracineu, o genijalnom Yakuza serijalu, o jednoj instituciji od Kingdom Heartsa, o Mass Effectu i Dragon Ageu – o stvarima koje se nažalost ne čitaju, dok na Facebooku nema ni lajka ni komentara koliko mislimo da bi trebalo biti… Kod igara i sadržaja zbog kojih smo naposljetku i krenuli u sve ovo, glupi i bez lipe u džepu, ali zaljubljeni u igranje i gaming kulturu.
Znate što je najtužnije? Kad pišemo o Civilizationu, Dragon Ageu ili Kingdom Heartsu, mi se kao redakcija moramo skupiti, pobacati lajkove i komentare na Facebook postovima o tim igrama da jednostavno ne izgleda toliko prazno i tužno. Na stranici koju prati 20 tisuća ljudi i koje smo pažljivo targetirali kao ozbiljniju i stariju gaming populaciju. Eto, otkrio sam vam ovu tajnu. Izgleda da je lakše “pljuvati” po nečemu što je danas popularno. Kad bi takve igre dobile engagement od onih koji ne vole Fortnite pričali bismo neku drugu priču.
Pa da se vratim na poantu teksta, Fortnite će jednom nestati, zamijeniti će ga nešto drugo, veće i popularnije, mi ćemo poskrivećki, s daske WC školjke (poput dame s naslovne slike) na vlastitom poslu od kojeg živimo za portal pisati o kultnim igrama koje nikoga ne zanimaju, dok će i dalje postojati oni koji od šume vide samo to jedno popularno stablo, impozantni hrast bogatom krošnjom lišća jarko zelene boje. Boje fortnajta.