U ulozi ste malih ružičastih gmizavaca koji međusobno ratuju ne birajući sredstva. Idealna multiplayer igra za mase koja će vas podučiti fizikalnoj veličini zvanoj kosi hitac.
Nekako imam dojam da se jako malo gamera sjeća stare igre Scorched Earth gdje su se tenkovi međusobno gađali, a onaj pišteći zvuk hica i pogotka razarao mlade bubnjiće pa shodno tome sam odlučio prijeći na spiritualnog nasljednika kojeg mnogi pamte, a to je Worms: Armageddon. Inicijalno zamišljen kao ekspanzija za Worms 2, Worms: Armageddon je ipak postao zasebna igra jer su u Teamu 17 zaključili da ima dovoljno novotarija da tako naprave. I doista, mehanika igre jeste nepromijenjena, ali u odnosu na dvojku je dodano toliko toga da je istu najbolje zaobići i odmah prijeći na Armageddon.
Premisa je poprilično jednostavna. Generira se teren na kojem se nasumično „pobacaju“ crvi s određenim arsenalom oružja. Crvi čine timove koji maksimalno mogu imati njih 8, a timova može biti do 6 na jednoj mapi. Svaki od njih ima svoj red u kojem u određeni broj sekundi treba nešto učiniti. To znači da je dozvoljeno pomicanje (osim ako opcija nije isključena), odabir oružja i ciljanje u svrhu gađanja crva iz protivničkog tima pazeći na smjer vjetra. Teren je moguće totalno uništiti a voda znači instantnu smrt za crve.
Čuvaj se crva i kad banane nosi
Točno se sjećam kako je to bilo na satovima informatike kada bi učili programirati u Pascalu. Ako smo bili brzi, nas par bi uvijek zauzelo novije kompjutore koji bi imali igre kao što je Age Of Empires ili čak Quake 2. Među ostalima bi se pronašao i Worms: Armageddon. Originalni Wormsi su mi bili poznati i prije, ali su ružnije izgledali i nisu me se pretjerano dojmili. Dvojka je već bila puno bolja, a kad sam skužio da komp za kojim sjedim ima novi Worms, morao sam ga isprobati. Brzinski bi riješio zadatke u Pascalu (for n = 1 to k i te spike) i kad bi profesor zaključio da je to to, onda bi bilo vrijeme za rešetarenje. Frend koji je sjedio do mene bi isto tako ubrzano riješio svoje zadatke pa bi igrali multiplayer. Ja sam bio početnik koji je tek hvatao kontrole, a on je već bio ekspert. Iz kojih je on situacija se znao izvući i iz meni nemogućih pozicija plasirati granatu u facu, to je stvarno bilo impresivno. Za potrebe demonstracije nacrtat će sliku, čisto da se otprilike vidi kako je on to riješio. On će biti Mirko, a ja Slavko. Crtež je nastao rano ujutro u roku od 5 minuta pa ne zamjerite lošiju kvalitetu i interpretaciju koja nije 100% točna.
Dakle, teren već dobrano odvaljen od silnog raketiranja i granatiranja ima samo komadiće u zraku koji dovoljno smetaju neiskusnima da ne uspiju provući granatu među njih. No ne i njemu. Odabrao je točan broj sekundi za granatu koju će bacit, lijepo odmjeri kut i jačinu bacanja i tako lijepo zafitilji granatu mome crviću u facu da je time pokrenuo replay. Ja blejim ko tele u čudu u monitor, a on mi se smije i kaže „vidi se ‘ko je faca!“. Okej, to je bio znak da prestanem igrati i doma vježbam kosi hitac.
Worms: Armageddon nudi par modova igranja. Prvi mod je brza igra protiv CPU-a gdje odmah upadate u akciju sa svoja 4 crva protiv 4 koja vodi AI koji bi bio na srednje teškoj razini. Ako se tek učite i privikavate, razbit će vas, ali ako imate iskustva, možete pobijediti iako će nerijetko faktor sreće imati ulogu u odlučivanju. U multiplayer modu se možete lokalno ili internetski komadati protiv ostalih igrača. U deathmatch modu se opet borite protiv CPU-a s tim da svakom dobrom dobivate novi rank, a protivnici postaju inteligentniji i opasniji. Gubitkom meča vam rank, dakako, pada. Misije su mečevi gdje morate obaviti neki zadatak s limitiranim resursima u ograničenom vremenu, a da bi ih mogli rješavati, prvo morate proći trening. Zadaci mogu biti razni – od toga da eliminirate protivničke crve pa do skupljanja određene kutije na drugoj strani mape.
Komični komentari i maštovita oružja
Da se Wormsi ne shvaćaju ozbiljno uopće, vidljivo je iz aviona u svim aspektima. Bacite oko samo na ove filmiće koji se prikažu ako ne dirate igru 30 sekundi:
https://www.youtube.com/watch?v=wV5AFxEnuBo
Iako u nazivu piše Worms 2, ne dajte se zavarati jer su identični prisutni u Armageddonu. Nerijetko crvi imaju maštovita imena, kako timova, tako i pojedinačna. Svi oni imaju sposobnost komentiranja, ovisno o situaciji. Ako zadobiju štetu, izvalit će nešto u stilu „You’ll regret that!“, prilikom ispucavanja kažu, primjerice, „Watch this!“. Ako radite svoj tim, možete im mijenjati imena i glasove za komentare među kojima komentari znaju biti citati iz Terminatora, Simpsonsa, Mortal Kombata ili Jima Carreya. Ponekad usred borbe će vam avion baciti padobranom kutiju s novim oružjem pa će se prikazati poruka u stilu „It’s raining weapons!“.
Oružja su posebna stavka u igri gdje su u Teamu 17 pokazali kreativnost ili su bili pod utjecajem žešćih opijata. Osim standardnih oružja tipa bazuka, granata ili mitraljez, postoji i ogromna količina čudnih, smiješnih i zanimljivih oružja kao što su banana bomba, leteća ovca, luda krava, magarac, prateći golub kao raketa i slično. Baš su si dali oduška pa u igri postoji barem 40-ak raznih oružja od kojih ih imate 15-ak na samom startu. Rješavajući misije otključavate nova. Neka imaju beskonačno, a druga konačno streljivo. Postoje i razni alati koji pomažu crvima u borbi poput ninja užeta za lakše penjanje, teleporta, mjesečeve gravitacije za viši skok, jetpacka itd. Kada pomislite da ste u situaciji da ne znate što ćete, samo bacite pogled u inventory jer ćete sigurno imati oružje ili alat koji će vam biti od pomoći.
Zabava i samo zabava
Ono što je meni, a vjerujem i mnogima, odlična stvar, mogućnost je kreiranja svog tima, nivoa, uvjeta u kojima će se igrati i broj mečeva. Osim što već ionako ima poveći broj unaprijed napravljenih timova i nivoa, vi možete sami kreirati svoj tim crva, njihova imena, njihov broj i količinu HP-a. Oblik nivoa kojeg kreirate nasumično se generira dok vi možete odrediti tematiku, vrijeme trajanja meča, broj mečeva i slično. Količine parametara koje pritom možete odrediti je impozantan. Doslovce svega što se možete sjetiti, ovdje možete izmijeniti. Mnogima će se svidjeti mogućnost stavljanja neograničenog broja streljiva kao i mogućnost imanja oružja koja su obično nedostupna, a razorna kao Super Banana Bomb.
Dakle, imate situaciju da vas je prisutno troje ili četvero, a igra vam se neka lokalna multiplayer igra. Nažalost osuđeni ste na jednu tipkovnicu ili kontroler. Ne brinite jer je to sve što vam treba. Upravo u editoru si kreirate svaki svoj tim, napravite stazu i odredite uvjete po kojima ćete igrati i zabava može početi… Ili možebitno uništavanje prijateljstava. Bilo kako bilo, ovaj aspekt Wormsa je po meni uvijek bio najjači i ono što je produljivalo trajnost igri. Definitivno jedna od igara koja ne zahtjeva neku preveliku predanost niti je krivulja učenja strma. Jedino se skill u ciljanju razvija s vremenom, a u tome je i čar igre. Tako da ju bilo tko može odmah igrati, smijati se pošalicama crva i demolirati prijateljev tim.