Recenzije

Recenzija | Halo 5: Guardians

Ćaća se vraća!

Jedan mali fun fact – vjerujem da neki od čitatelja i posjetitelja portala nisu bili niti rođeni kada je prvi Halo došao na stari Xbox i uvelike usmjerio svu silu današnjih FPS-ova na konzolama. Halo serijal star je sada već 14 godina i dosad se prodao u preko 60 milijuna primjeraka. Halo je davno prestao biti samo jedna od igara, jer o Halo svijetu pisale su se i pišu se knjige, stripovi ili se pak snimaju visokobuđetni filmići koji nabrijavaju sve njegove poklonike. Xbox kao brand bez Haloa potpuno je nezamisliv. Za Halo znaju apsolutno svi bez obzira bili pripadnici PC “master rase”, PlayStation vojske ili Nintendovci, jedno je sigurno  Halo ima kultni status u svijetu igara. Autor ovih redaka koje ćete, nadam se, pročitati neće se nazvati veteranom Halo serijala kao što se jedan gospodin nazvao veteranom Uncharteda, a najavu za Uncharted 4 napravio na temelju igranja Uncharted remaster kolekcije, ali svakako bih istaknuo da sam odigrao i prešao svaki Halo dosad. 

Vjerojatno znate da se do nedavno uz Halo serijal vezalo ime Bungiea koji je i kreator serijala. U međuvremenu Bungie je prešao u redove Activisiona, a razvoj Halo sage i veliku odgovornost preuzeo je Microsoftov studio – 343 Industries. Prvi Halo koji su cure i dečki odradili bio je Halo 4 na Xbox 360 konzoli, a na Xbox One predstavili su se “mokrim snom” svih Halo ljubitelja, Halo: Master Chief kolekcijom koja je sadržavala potpuno prerađeni Halo: Combat Evolved, Halo 2, Halo 3 te Halo 4. Od nedavno je u kolekciju dodan i Halo: ODST. Sama kolekcija donijela je hrpetinu sadržaja: sve misije, sve multiplayer mape i sve modove. Doslovno Sveti Gral Halo serijala. Nažalost, 343 Industries je unatoč svemu napravio veliku početničku grešku sa serverima, pa je tako multiplayer segment jako dugo vremena bio neigriv. Ove godine vraćaju se pametniji i iskusniji.

Plavi vs. Crveni

Ne brinite, nećemo ovdje o politici i izborima nego o priči. Možete slobodno nastaviti čitati jer nema spojlera. Priča Halo 5: Guardiansa događa se otprilike 40 godina nakon završetka Haloa 4 koji je kroz sve svoje misije pratio ikonu serijala Spartanca Master Chiefa i Cortanu. Ako niste upoznati sa serijalom, a ne želite izgubiti sate u kompleksnom univerzumu Haloa, preporučam da pogledate ovaj kratki video prije igranja petog nastavka u serijalu. 

http://www.youtube.com/watch?v=i7zLBrotXIk&feature=youtu.be

Vjerujem da ste gledali barem jedan od najavnih trailera za igru te ste mogli vidjeti da se fokus u njima stavlja na riječ “lov” te “istina”. Također, vjerujem da ćete se i sami zapitati zašto jedan tim Spartanaca (njih 4 na 4) lovi drugi i zašto nisu svi na istoj strani? Junaka serijala Johna-117 ili Master Chiefa  i njegov Blue Team proganja tim mlađih, naprednijih Spartanaca IV. generacije zvan Fireteam Osiris kojeg predvodi agent Jameson Locke. Zašto je to tako i zašto je svima omiljeni Master Chief postao lovina, ostaje na vama da otkrijete u 15 misija koliko ih ima u kampanji. Za mene osobno kampanja i priča u Halou igraju veliku važnost. Gotovo kao i MP segment. Halo 5 kampanja prilično je raznovrsna i odigrava se na zaista lijepim lokacijama. Borit ćete se protiv poznatih neprijatelja – Covenanta, Forerunnersa te novih Guardiansa. U sam gameplay također je uvedeno dosta novina i slobode pa ćete vrlo brzo sami shvatiti da možete do točke A i neprijatelja B doći na više načina i puteva. Štoviše, preporučio bih vam da istražujete svijet i okolinu oko vas jer naići ćete na mnoge tajne prolaze, pronaći jača oružja ili pak naći potpuno novi put koji će Vam plakšati svladavanje neprijatelja. Kampanja je više otvorena i manje linearna nego prije. Naravno, ne očekujte sada open world, no nećete ni boraviti u uskim hodnicama prečesto. Kampanju sam prešao na Heroic težini i co-opu s prijateljom te često je on išao svojim putem, a ja totalno drugim i bilo je puno lakše počistiti neprijatelje kada ih okružite i flenkate. Puno više nego ranije postoji mix vertikalnog i horizontalnog gameplaya i smatram da je svakako ovim novinama serijal dobio na većoj raznolikosti. Istražujte.

Prelazak na jači hardver znači da smo dobili dosad i najbolje izgledajući Halo, a također moram pohvaliti i fantastičan zvuk starijih i novih “pljuca”. Visoka produkcija vidi se na svakom koraku, a ni oružja nisu iznimka. Naime, veterani serijala naježit će se kada čuju kako fantastično zvuči BR ili odmilja zvani “pištać”. Tu je i sva silina letjelica i vozila te novih pušaka. Umjetna inteligencija neprijatelja na Heroic težini je standardno dobra, a na Legendary težini je nemilosrdna. Igrajući kampanju znao sam samog sebe uhvatiti kako stišćem Y i slikam, a da moj prijatelj tamo gine. Neka mi ne zamjeri. Halo kampanja ima priličan broj “wow” momenata, ali ima i onih malo manje dobrih o kojima uskoro. Halo 5 vrti se u 60 sličica iliti FPS-ova i iako ne patim od takvih stvari, igra je jako profitirala time. Cijelo vrijeme radi fluidno i bez štekanja i dobilo se puno na samome gameplay iskustvu. Halo serijal oduvijek je imao odličan soundtrack pa tako i Halo 5 nije iznimka. Dionice koje ćete slušati tijekom misija i animacija su prekrasne. Ne biste nikada pogodili da glazbu ne sklada Marty O’Donnell, nego manje poznati Kazuma Jinnouchi. Dotični gospodin odradio je odličan posao i palac gore.

{gallery}halo1{/gallery}

Hunt the Truth 

Iskoristit ćemo Microsoftovu krilaticu kako bismo otkrili istinu i rekli kako Halo kampanja ima i svojih mana. Prva možda objetkivno nije mana, ali meni subjektivno je – premalo Master Chiefa. Manji dio kampanje igrate s njegovim timom, a kao ikonom serijala stvarno bih volio da su mi developeri dozvolili da sam više Master Chief. Druga mana priča. Ne, nemojte me krivo shvatiti. Sama priča nije loša, ali mogla je i trebala biti bolja. Istu nam je pumpao Microsoft svojim najavama i očekivao sam više. Ostalo je dosta praznina i nepoznanica i ponekada ćete se zapitati: “Što sada radim ovdje?” Nekima je kraj igre loš i nedorečen. Osobno ga nisam tako doživio, a već od ranije je poznato da će biti i Haloa 6. Igra katkad ima problema i s pop-upom, ali te situacije nisu česte. Siguran sam da ćete igrajući kampanju reći: “A ne, opet onaj neprijatelj”, i složio bih se s vama, jer mislim da se pojedini mini bossovi prečesto pojavljuju. 343 Industries u najavama igre uvijek je isticao da je kampanja dizajnirana za co-op igranje i ako možete, igrajte s nekim u co-opu jer igranje s AI suborcima katkad je prava tlaka. Nisu beskorisni jer će vas oživljavati, ali isto tako zna ih uhvatiti žuta minuta pa pucaju u prazno ili pak trče kao muhe bez glave. Mislim da je već vrijeme da u igrama dobijemo pametnije suborce a ne mutavce. 2015. je već. Kampanja nije najduža ikada i može se preći za nekih 8-9 sati. Meni osobno je u co-op načinu igranja i na Heroic trebalo preko 11 sati. Zanimljivo je spomenuti da sa svakom novom Halo igrom kampanja postaje sve kraća.

Multiplayer veći od Haloa!

Ako kampanja ima mana, a ima ih, i ako je kampanja jedan korak unazad, onda je i onako odličan multiplayer 2-3 koraka unaprijed. Svatko tko je igrao Halo zna koliko je uvijek dobro taj segment igre bio jak i razrađen. Ovaj puta 343 Industries napravio je bolji posao od Bungiea. Da, usudio sam se to reći i napisati. Prvi sam se bojao da Halo ne postane novi Call of Duty, ali na svu sreću, cijela ona Halo igrivost je ostala i dodatno nadograđena novinama. Također, ne sjećam se kada je zadnji puta neka tako velika igra imala multiplayer launch bez ikakvih problema. Igra radi savršeno, bez štekanja i pucanja veze. Lag sam doživio samo jednom. Serijal je oduvijek imao raznovrsne modove, a ovoga puta multiplayer je podjeljen na “stari” Arena dio koji sadrži novi mod Breakout koji je jako zabavan. Igra se 4vs4 gdje vas jedan metak šalje u Valhallu, a pobjednik je prva ekipa koji skupi 5 pobjeda. Ostali Arena modovi su već duže tu, a to su: Team Arena, Slayer, Free-For-All i popularni kod Halo igrača SWAT.

Dobro, pa što je onda novo? Novi su pokreti koji igri donose dodatnu dimaniku. Tako ćete moći beskonačno dugo trčati, ali kada to radite štit vam se ne puni. Treba jako pametno balansirati. Također, skakanje i hvatanje po rubovima objekata na mapi puno je lakše i fluidnije, a “Thrusteri” koje imate na nekoliko načina pomažu i daju dodatnu vrijednost. Naime, kada ih aktivirate često će vam baš oni pomoći da spasite živu glavu i napravite brzi dash lijevo, desno, gore ili dolje i sakrijete se dok vam se štit ne napuni i zdravlje vrati. Također, pomoću svojih potisnika moći ćete aktivirati “Spartan Charge” ili, lakše rečeno, super brzi i moćni melee udarac koji neprijatelja ubija ili skida štit do kraja. Pazite samo da ne krenete s napadom predaleko od neprijatelja, jer moguće je da ga neće dokučiti, a kada se to dogodi, igrač s druge strane ekrana s guštom će vam zalijepiti jednu zidarsku ili bombu pa ste gotovi. Ovo pričam iz iskustva, jer sam nekoliko puta promašio procjenu pa su me fino išamarali.

Zadnja funkcija vaših potisnika je specijalni udarac nazvan “Ground Pound”. Samo ime kaže da pomoću njega zakucavate neprijatelje u pod. Kada skočite u zrak ili s neke visine držite stisnut par sekundi RB i na tlu se pojavi krug u kojem ćete izvesti navedeni pokret. Svi u krugu tome su mrtvi odmah. Također, ako promašite ili se protivnik izmakne čeka vas klasično Halo šamaranje. Također, i to sam nekoliko puta prošao. Novost u Halo multiju je i da sada sva oružja imaju zoom nazvan “Smart Scope” pomoću kojeg možete čak zumirati kratko dok ste i u zraku. Ostanete u zraku i lebdite. Mana je naravno što ste na taj način izloženi pa treba dobro znati kada to koristiti ili ne. Iako se ovon sve čini da to nije Halo opet ponavljam da je ovo itekako Halo multiplayer, ali nikada bolji. Sve ove nove stvari ne zaglupljuju multiplayer nego suprotno. Igra je zaista jako dobro balansirana. I to je sve? Ne, nije. Ne dobijete set vrhunskih noževa, ali dobijete možda i dosad najbolji mod u Halo svijetu zvan Warzone! 

 http://www.youtube.com/watch?v=5KjOcfDRA6w

Warzone je potpuno novi mod u Halo svijetu i pravi pogodak u “sridu”. Radi se o modu za 24 igrača koji kombinira PvP i PvE elemente. Prevedeno na razumljiv jezik – ovaj mod kombinira borbu s botovima koj se pojavljuju na mapi te naravno s drugima igračma diljem svijeta. Mape za Warzone su ogromne i odlično dizajnirane. Ekipa koja prvo skupi 1000 bodova pobjeđuje. Na mapi postoje 3 strateška mjesta za zauzimanje i ako vaš team uspije osvojiti i braniti ta mjesta (to su hangari, veće građevine i sl.) protivnička jezgra (power core) postaje ranjiva. Tada, ako ste dovoljno spretni i sretni, možete pokušati istu uništiti, ali to nije niti malo lagan zadatak. U većini partija koje sam igrao niti jedna ekipa nije imala sva 3 područja, nego se do pobjede dolazilo dužim putem, a to je naravno sređivanje neprijatelja i obavljanje zadataka. Kao što sam naveo – ne borite se samo protiv pravih igrača nego se borite i s AI-om na način da igra random spawna nekada slabije a nekada jače neprijatelje čije uništenje daje Vam određeni broj bodova. Za neke ćete dobiti i 150, a neke 20. Za ove od 150 ćete se prilično namučiti i nikako ih nemojte sami ići sređivati jer ćete ubrzo gledati loading ekran. Često će upravo sređivanje takvih protivnika biti krucijalno za pobjedu. Primjerice, tijekom jednog meča moja ekipa vodila je cijelo vrijeme 30-40 razlike. Protivnici su prije nas uništili tog AI bossa i dobili 150 bodova. Okrenuli su meč u svoju korist i mi izgubili. Warzone je timska igra i budite sigurni da i protivnici s druge strane idu ubijati te AI bossove stoga naoružajte se dobro i nikako ne sami.

Balans i miks PvE/PvP gameplaya savršeno funkcionira i ovaj mod zaista kombinira sve najbolje iz Halo svijeta uz jedan začin (nije Vegeta) zvan “Requisition”. Što je pak sad to? Jednostavno rečeno, kada ste bili djeca (ili ako ste još uvijek) skupljali ste albume i otvarali paketiće. U moderno doba vidim da svi lude za otvaranjem paketića u FIFA FUT modu. Ovdje skupljate Req bodove i u Arena modu i u Warzone modu, s time da bodove koristite samo u Warzoneu. Paketići naravno nisu isti, pa tako najvrijedniji zlatni košta čak 10000 Req bodova, dok brončani i srebreni manje. U paketićima nalazite svašta – od novih skinova za puške, novih tipa armora, vizira, kaciga i drugih kozmetičkih stvarčica do jačih i moćnijih oružja. Ukoliko ne želite skupljati Req bodove da biste kupili paketiće, tu su mrske nam mikrotranskacije, ali zaista nema potrebe da trošite novac bezveze, jer ćete igranjem vrlo brzo skupiti dovoljno bodova. Ovisno kako igrate i koliko dugo traje meč postoji nešto što se zove energy level koji ide od razine 1-8. Na taj način su vam poredane vrijednosti pojedinih stvari u paketićima pa kad tijekom igranja otključate level 3 recimo umjesto obične puške moći ćete uzeti bacač granata. Na levelu 7 ili 8 je već teška artiljerija – tenkovi, mechovi i slično. Ako ste se zapitali utječe li ovo na balans, ne morate se brinuti jer mod je zaista dobro balansiran. I vi i protivnička ekipa ćete istovremeno na raspolaganju imati slične stvari. Iako možda na prvi pogled ovakvo nešto se ne uklapa u Halo svijet, Warzone je pokazao da se i “starog konja” može ponovno pomladiti. Ako želite Halo iskusiti na pravi način i u jednom meču voziti vozila, šamarati neprijatelje, letjeti i na kraju pošteno se zabaviti pa i naživcirati – Warzone je za vas. Igra na launchu ukupno nudi u svim MP modovima 21 mapu a kroz DLC (kažu besplatno) doći će još dodatnih 18 mapa.

{gallery}halo2{/gallery}

Ajde više završi recenziju!

Znam da je dosta teksta, ali kao što sam na početku naveo – Halo svijet, ime i povijest ne zaslužuje da o igri napišemo kratak osvrt. Serijal star 14 godina i dalje uspjeva zadržati formulu koja uveseljava igrače diljem svijeta. Iako se tu i tamo ovome starcu u gaming svijetu pojavi voda u koljenu, zašteka mu koji ligament, on i dalje uspješno trči svoj maraton i zauzima vodeća mjesta. Kampanja ima svojih mana i očekujemo svi u idućem nastavku još bolju, jasniju i razrađeniju priču kakvu Halo svijet zaslužuje. S druge strane, multiplayer nikada nije bio zanimljiviji i bolji što je zaista veliko dostignuće. Starac zvan Halo i u svojoj petoj iteraciji i dalje uspješno uveseljava i mlado i staro i bogato i siromašno. Kud ćete bolje?

{loadposition recenzija}

Igra