Recenzija | Cities Skylines

Kroz povijest city building igre bile su rađene i rezervirane za PC publiku ponajviše zbog previše kompleksnih kontrola koje se nisu uspješno prenosile na kontroler s puno manje tipki, ali i zbog hardvera koji zahtjeva dosta od CPU-a. Je li developer uspio sve to zaobići i isporučiti zadovoljavajuće iskustvo na konzolama?

Cities: Skylines izašao je za PC prije 2 godine i nakon razočaravajućeg nastavka EA-ovog SimCity serijala imao je šansu preuzeti primat na polju city building igara. Igra je tako apsolutno oduševila na svim poljima i praktički je SimCity serijal postao irelevantan nakon više od 20 godina. PC modding zajednica igru je digla na novu razinu te Cities: Skylines nakon više od 2 godine od izlaska još uvijek ima vrlo aktivnu i veliku zajednicu.

Developer Colossal Order nakon mega uspješnog launcha za PC, najavio je igru i za aktualne konzole. Igra je prvo izašla na Xboxu još u travnju ove godine, dok su PS4 igrači ipak morali čekati kolovoz da bi zaigrali svoju verziju igre.

Svaki početak je težak

Cities: Skylines zahtjeva određeno strpljenje pogotovo na početku igre kada počinjemo graditi od nule te s mizernim budžetom. Na početku dobijemo iznos novca s kojim moramo početi graditi na odabranoj lokaciji.

Naravno lokacija se treba mudro izabrati jer razne lokacije imaju i razne prirodne resurse, poput vode, vjetra, nafte, drvne industrije kao i povezivost grada s vanjskim svijetom pomoću željeznice i autoceste. Sve to igra ključnu ulogu u gradnji našeg grada kao i u tome da u potpunosti ne bankrotiramo te da nam građani ne počnu, primjerice, umirati i bježati iz grada zbog nedostatka posla, pitke vode ili zato što nemaju adekvatnu zdravstvenu ustanovu.

Cities Skylines

Prizor koji ne želimo vidjeti – nema love u blagajni, a vodovod i kanalizacija u banani.

Kao što sam rekao igra je ipak najteža na početku, ponajviše zbog nedostatka novca, ali ako ipak ne želite plesati na rubu bankrota na samom početku igre onda imate i opciju „beskonačnog novca“ koji možete trošiti do mile volje, bez da pazite na kredite i općenitu ekonomiju grada, kao i raspolaganje novca po raznim gradskim službama poput policije, vatrogasaca i ostalih kojima određujete postotak budžeta.

Ipak bih preporučio da počnete s ograničenim budžetom jer je igra tako puno zabavnija, a i trofeji će onda biti dostupni jer s opcijom neograničenog budžeta gubite mogućnost njihovog osvajanja.

Nakon što prevladate teži početak Cities: Skylines postaje apsolutna uživancija za igranje. Meni je trebalo otprilike 8-9 sati igranja da dovedem grad sa 130 stanovnika i minusom u blagajni od 10.000 dolara na grad od 30-ak tisuća ljudi i plusom u blagajni od 500.000 dolara. Mora se kazati da je igra jako zarazna te usavršavanje svakog detalja, ceste, zoniranje zgrada kao i četvrti pruža zadovoljstvo te usitinu možete napraviti pravu metropolu od grada.

Igrač treba biti oprezan s pozicioniranjem industrije koja je neophodna, ali zagađuje okolinu tako da je preporučljivo da se industrija izdvoji na sam rub grada, a ne primjerice u centru grada jer će se virtualni građani početi opasno buniti. Ovo je posebno važno na samom početku igre. Policija, vatrogasci, bolnički centri moraju biti dobro pozicionirani i povezani da bi bili učinkoviti i da bi građani bili zadovoljni.

Cities Skylines

Gužve također nisu poželjne, no proširivanjem ceste problem brzo nestaje.

Kakve su kontrole?

Kontrole su solidne s obzirom na to da igra ipak dolazi s PC-ja te sigurno nije bilo lako prilagoditi hrpu opcija i kontrola na ipak puno manji i jednostavniji kontroler. Doduše, najveća zamjerka bi išla na manjak tutoriala oko samih kontrola koje bi zasigurno bile korisnije za nešto casualniju publiku jer bi snalaženje po user interfaceu ipak mogao predstavljati problem.

Što se tiče tehnikalija igra izgleda solidno, ako uzmemo u obzir žanr igre kao i samu kompleksnost i veličinu. Frame rate je isto tako poprilično solidan kada uzmemo u obzir da se igra pokreće na konzoli koja ipak ima slabiji procesor nego prosječni gaming PC. Većinom je rame rate između 40-ak i 60 fps-a što je ipak zadovoljavajuće i neće vas omesti u igranju ovakve igre.

SimCity je mrtav, živio Cities: Skylines

Cities: Skylines vratio je pomalo zamrli žanr city building igara na konzole te je postao pravi spiritualni nasljednik SimCity serijala. Igra će zasigurno zadovoljiti i one hardcore fanove kao i nešto casualniju publiku koja, ako pruži šansu igri, može zasigurno uživati u svemu onome što se nudi, a nudi jako puno kvalitetnog sadržaja kao i čiste zabave.

Prizor koji ne želimo vidjeti…nema love u blagajni, a vodovod i kanalizacija u banani