Što imaju zajedničko Alen Halilović, Anthem, Marvel’s Avengers, Ante Ćorić i Godfall? Što povezuje dva nogometaša i tri igre? Povezuje ih riječ – potencijal. A što je to što ih u različitim univerzumima spaja u savršenu cjelinu? Neiskorišteni potencijal. Neiskorišteni potencijal znači da svi oni imaju nešto što je dobro i što rade dobro, no uvijek postoji taj prokleti ali.
Godfall je jedan veliki deja vu koji sam doživio igrajući Anthem i Avengerse. Ove dvije potonje su live service igre s naglaskom na skupljanje loota i izgradnju likova pomoću tog istog loota. Godfall s druge strane nije live service igra, nego je looter slasher što je u teoriji sasvim novi žanr. U praksi je Godfall melee loot igra ili, ako ću biti grub, puno skuplja i lošija kopija Warframea.
Baš kao u gore spomenutim igrama, i ovdje je cilj igranjem i napredovanjem stvoriti što jačeg lika pomoću loota koji postaje sve bolji i donosi sve bolje bonuse kako igra odmiče. Formula je to koja je poznata svima koji su igrali bilo koju looter shooter igru, samo što u Godfallu nećete koristiti puške, bombe ili topove, već je fokus na melee borbi i hladnom oružju.
Sve što možeš ti, ja to mogu bolje
Mnogi će reći da je priča u ovakvom tipu igara nebitna i ja bih se tu složio. Godfall ima užasnu priču u kojoj ćete pričati s dva NPC-a, a jedini motiv priče je zaustaviti vlastitog brata koji si je umislio da je Bog i da može vladati svijetom. Brat se zove Macros, a ja sam ga zamišljao kao makroa odnosno pimpa jer Marcos pod sobom ima čitavu vojsku sljedbenika koju moramo ubiti. To je kompletna priča. Nema dubine, nema većeg smisla, nema likova i nema nikakvu radnju. Sve bih to oprostio da dizajn kampanje, odnosno svijeta igre nije repetitivan i očajan.
Zamislite si samo igru koja kroz čitavu kampanju, a ujedno i end game, ima isti dizajn. Izraz “isto s*anje samo drugo pakovanje” nikad nije imao više smisla nego sada. U igri postoje tri svijeta odnosno tri mape: Zemlja, Voda i Zrak. Grafički svaki svijet izgleda drugačije, no sve što radite je jeftini copy-paste prethodnog svijeta. Imate iste zadatke, isti smisao i radite ama baš sve isto – aktiviraj checkpointe, ubij neprijatelje, skupi nekakve tokene (sigile), otključaj magično zatvorena vrata, ubij glavnog bossa, a onda u tornju (koji je zapravo lift do drugog svijeta) ubij još nekoliko valova neprijatelja te na kraju ubij zadnjeg bossa, jednog od Macrosovih poručnika.
Kada krenete igrati, prvo ćete pomisliti kako je svijet igre otvoren i nudi istraživanje jer možete odlutati sa zacrtanog puta, no ubrzo ćete shvatiti da ćete se u taj isti svijet stalno vraćati i da ste sve vidjeli već stotinu puta. Ne razumijem dizajnere ove igre. Je li problem bio u vremenu, novcu ili nedostatku mašte? Ne mogu se sjetiti kad sam zadnji put igrao igru koja ima toliko repetitivnu strukturu i koncept kao Godfall. Nekad imam osjećaj da su nam developeri prodali jedan te isti teren, zalijepili na njega samo drugačije grafičke assete i jednostavno zarotirali mapu – i eto vam, gospodo, tri “različita” svijeta puna istih zadataka i ponavljajućih stvari.
Osim istih misija koje ćete igrati kroz priču, igra na tim istim mapama nudi hunt misije u kojima je cilj doći do bossa i logično – ubiti ga. Ovdje je očita inspiracija bio Monster Hunter World, samo što ovdje čitav lov traje svega par minuta. Nećete imati volje ubijati manje neprijatelje na putu do bossa, nego ćete u dvije minute doći do njega, ubiti ga i to je to.
A poslije kampanje nešto sasvim novo i divlje…
Nažalost, nije tako kako sam naveo u naslovu. Dok sam gledao trailere, pitao sam se što ću raditi u igri kad jednom prijeđem kampanju. Kakav je end game i imam li razlog nastaviti igru dalje igrati? Odgovor na ova pitanja shvatit ćete vrlo brzo i sve će ovisiti o tome koliko će vam biti privlačno grindati ponovno sve te iste misije i radnje koje ste već radili. Problem je u tome što end game čine ISTE misije s jačim bossevima na kraju. Doduše, loot je sve jači i bolji, no hoćete li imati živce i volju raditi BAŠ iste stvari koje ste radili cijelo vrijeme kroz kampanju? Jedina razlika su razni modifieri, to jest efekti koji donekle mijenjaju gameplay, ali to su sve sitnice koje jednostavno ne unose dovoljno raznolikosti.
Druga end game aktivnost zove se “Tower of Trials”. Ponovno je riječ o ranije spomenutom tornju-liftu, ali uz određene preinake. Naime, i ovdje se borite protiv valova i valova neprijatelja unutar samog tornja. Onda izaberete jedna od triju ponuđenih vrata koja vam nude izlaz van i borbu protiv novog vala neprijatelja koji ujedno često uključuje i boss borbu. Nakon što pobijedite, otključavate određene modifikatore i skupljate ključeve. Pomoću ključeva otključavate loot koji se nalazi u kovčezima. Shvatili ste premisu – izdrži što više, dođi što dalje, skupi što više ključeva i pomoću njih zaradi što bolji loot.
Ako se pitate jesam li ja to u 845 riječi opisao kompletan sadržaj igre, onda je odgovor – DA – a Godfall košta €70. Ja sam u igri proveo oko 15 sati. Trenutno sam level 37 od maksimalnih 50 i mislim da ću i dalje nastaviti igrati dok ne dođem do levela 50. Razlog? Privlačan loot u igri i osjećaj zadovoljstva koji donosi borba.
Slabo sadržaja, slab dizajn, ali ovaj “ali” je dobar ali…!
Ukratko – nikakva priča, repetitivan svijet, misije i podosta mršav end game. Uz to igra ima etiketu od €70. Ne zvuči baš dobro, ali nije sve tako crno.
Uz sve te mane (ima ih još, kasnije ćemo ih spomenuti) opet sam znao zaglaviti u igri do 2 sata ujutro, a na posao se ustajem u 6:15. Sigurno se pitate zašto na posao idem krvavih očiju kad je gotovo sve što sam napisao o igri loše? Razlog nije zato što moram napisati recenziju, nego zato što je Godfall igra u kojoj vidite i osjetite napredak vaših likova s jačim lootom, a igra nije jedna od onih u kojoj grindate neku aktivnost i ne dobijete ništa. Godfall će vas često nadograditi legendarnim stvarima koje će često biti baš ono što ste trebali za savršen build koji gradite.
Za svaku aktivnost jasno je naznačeno koje su moguće, a koje zagarantirane nagrade. Nisam imao nikad dojam da je igra nepoštena i da u tome smislu trati moje vrijeme. U svakom trenutku znate što i gdje morate grindati. Porastom levela loot je sve bolji i bolji i moram priznati da je baš gušt slagati razne kombinacije i buildove.
Godfall igračima nudi podosta mogućnosti za razvoj lika – tu je bogat i raznolika putanja vještina, tu su razni privjesci, amajlije, prstenje, dragi kamenčići, banneri i augmenti koji donose razne bonuse i omogućavaju modifikaciju vašeg stila igranja. I ovdje je sve jasno i transparentno što trebate raditi i skupljati ako želite napraviti određeni build. Bonusi koje donose određeni predmeti također su jasni i nemate dojam, kao u Anthemu, da pola toga nema veze s vezom. Neki bi rekli da je u Godfallu sve pojednostavljeno, ali nije.
VALORPLATES ODNOSNO KLASE! Svi ste u trailerima vidjeli moćne likove u raznim oklopima koji izgledaju odlično. Ti oklopi u igri zovu se Valorplates i predstavljaju klase u igri. Ovdje je itekako očito da je Godfall pokušao iskopirati Warframe, ali mu to baš i nije uspjelo. U igri postoji 12 različitih Valorplatesa (klasa), no problem je što su gotovo sve klase iste. Najveća razlika je u vizualima jer svaki oklop izgleda drugačije. Sami benefiti koje pojedine klase donose su manje-više jednaki. Primjerice, jedna klasa donosi poison damage, druga donosi bleed damage, treća donosi fire damage i sl. Ja sam otključao 5 Valorplatesa iako ih sve mogu otključati, ali ne vidim potrebu za tim kad su svi slični, odnosno premalo su različiti. Ideja iza klasa je dobra, ali egzekucija je jako loša. Oklopi su previše slični da biste se trudili skupljati resurse za otključavanje svih njih. Dobra stvar je da svaki Valorplates može koristiti sva oružja, pa nije potrebno grindati opremu i oružja za svaki posebno. Također, koliko god da nadogradite svoje oklope, oni izgledaju jednako. Jedino se oružja mijenjaju, no sami oklopi su uvijek jednaki bili vi na 1. ili 35. levelu. |
Ja sam odabrao Valorplate koji donosi dodatnu štetu neprijateljima koje zapalim. Kompletan moj build bio je usmjeren na stvaranje što veće šanse da nekog zapalim i da mu onda zapaljenom nanosim što veću štetu dok gori. Vi možete razviti nekakav hibridni build, bleed build ili pak kombinaciju CHC-CHD builda. Ovo nije ništa što već nismo vidjeli u drugim igrama, ali je pametno posloženo i ponavljam – imao sam osjećaj da ne grindam bezveze i da sam nagrađen za svoje vrijeme.
Borba je druga stvar koja mi se svidjela, iako ne mogu reći da je nešto previše maštovita. Postoji specijalni napad kojim nanosite najviše štete a koji aktivirate kad se napuni mjerač pritiskom na R3 + L3. S R1 radite light attack, a s R2 heavy attack. Tu je i štit koji služi za blokiranje, ali može poslužiti kao i moćno oružje, ako tako složite build. Napade možete blokirati ili izbjegavati klizanjem (nije šala).
Dvije kombinacije koje ćete najviše koristiti su također specijalni napadi koje izvodite kombinacijom L2 + R1 i L2 + R2. To su napadi koji rade veliku štetu. Poseban začin borbe u Godfallu čini Soulshatter mehanika. To znači da s R1 (light attack) gradite napad koji će skinuti dovoljno zdravlja neprijatelju, a s R2 ćete eksplodirati odnosno detonirati neprijatelja. Ovo je mehanika za koju treba malo vremena dok je svladate, ali kad je izvedete ispravno – gušt je ogroman, i to ne samo gušt, nego i damage koji može preokrenuti borbu u vašu korist.
HLADNA ORUŽJA I USIJANE GLAVE Godfall je igra u kojoj ćete skupiti hrpu hladnog oružja. Tu su razni kratki, dugi, tupi, šiljasti mačevi, noževi, teška sječiva, ogromne katane, manje oštrice koje nosite u dvije ruke, ogromna koplja i sl. Možete nositi dva oružja, a svaka klasa oružja daje drugačiji dojam kad igrate s njima. Svako oružje nosi posebne bonuse, a najviše bonusa donosi legendarni loot. Primjerice, ako gradite build koji donosi vodenu štetu, onda ćete htjeti da vam oružja rade water damage. Atribute na oružjima nije moguće rolati ili mijenjati, no svako oružje kao i spomenute privjeske, medaljone, amajlije i dr. možete nadograditi. Za sve su naravno potrebni resursi koje treba grindati. Svaka klasa oružja donosi drugačiji osjećaj igranja. Kratki mačevi rade manju štetu, ali su zato jako brzi. Zamah s teškim buzdovanom traje čitavu vječnost, ali šteta koju radite je ogromna. Ponovno nešto što smo već puno puta vidjeli, ali sve funkcionira i više nego dobro. Igra nema restrikcija i možete kombinirati kakva god oružja želite. Ja sam do pola igre nosio mali bodež koji ne radi gotovo nikakvu štetu, ali ima 60% šanse zapaliti neprijatelja. Moje drugo oružje je bio ogroman i spori malj koji nanosi 50% više štete neprijateljima koji gore. Shvaćate sinergiju builda: što veća šansa da nekog zapalim i da ga onda maljem dokrajčim. Hrpa oružja i to većina legendary loot Oružja ima pristojan broj i prava je šteta što DualSense nije bolje iskorišten. Triggere osjetite samo kad detonirate napad s R2, no stvarno je šteta što developeri nisu prepoznali potencijal koje donose triggeri i feedback uz osjećaj koji donose različiti tipovi oružja. Zamislite samo kako se dobro mogao dočarati osjećaj kako oštrica teškog mača udara o čelični oklop koji nosi boss u igri. Od 3D zvuka na svojim 3D Pulse slušalicama isto nisam primjetio neke benefite. Borba se katkad zna pretvoriti u pravi kaos zbog svih silnih efekata na ekranu. Meni to osobno nije smetalo, no neki će zamjeriti kaos jer nećete dobro vidjeti kad vas neprijatelj napadne. No, ako radite kaos, znači da radite i veliku štetu što je pravi gušt. Neprijatelji u igri variraju od običnih, sitnih životinjica do ogromnih, snažnih beštija okovanih teškim oklopima i ogromnim štitovima. Čak bih rekao da je varijacija neprijatelja zadovoljavajuća, iako je borba sa svima od njih slična. Pojedine boss borbe su pravi užitak, dok neke jako iritiraju zbog jeftinih mehanika koje su developeri ubacili. Najočitiji primjer je jedan neprijatelj koji se okruži vatrom. Budući da nemate dalekometno oružje, kako onda prići takvom neprijatelju? Nikako. Svjesno morate ući u vatru i sami sebi rušiti zdravlje. |
Nekima od vas borba možda neće biti najbolja jer je napade, odnosno animaciju napada, nemoguće prekinuti. Meni to nije smetalo jer ćete već znati obrasce ponašanja kod neprijatelja, pa ćete tako i znati kad ćete koji napad upotrijebiti. Veći problem radi kamera koja je nekad previše zumirana i ne možete jasno vidjeti gdje se nalaze neprijatelji i iz kojeg smjera dolazi prijetnja.
GodFail ili?
Meni najveći problem s igrom je nesrazmjer cijene i sadržaja koji igra nudi. Godfall jednostavno ne opravdava trenutnu cijenu koju igra ima. Koliko ćete igrati igru ovisi o tome koliko volite ovakav tip igara u kojima je cilj iznova i iznova skupljati novi loot i jačati lika. Kampanja je loša, sadržaja nema puno, igra je repetitivna, struktura i dizajn misija i svijeta su očaj, a igra čak na PlayStationu 5 često zna trzati. Možete birati grafički ili performance načina, no u oba sam imao problema s padom FPS-a. Igra se nekoliko puta i smrzla te me izbacila u izbornik PS5. Spomenuo bih još i učitavanja koja su česta, ali su na svu sreću jako kratka.
S druge strane, ne mogu reći da se nisam zabavio i da nisam poželio još igrati. Ima nešto u tome kad vam padne komad opreme koji vam baš treba, pa onda pometete sve neprijatelje. Postoji tu dobar osjećaj zadovoljstva i sprege koju donosi dobar loot i, za mene, zadovoljavajuća borba.
Prava je glupost što nema matchmakinga i što morate imati PS Plus ako želite igrati s drugim igračima. Co-op je zabavan, pa ako imate prijatelja koji voli loot igre i ima Godfall – svakako isprobajte. Čitavo ovo vrijeme dok igram igru i pišem recenziju provlači mi se misao kako je Godfall mogao biti dobra igra.
Mislim da su developerima ograničili budžet i vrijeme što je prava šteta. Kod ovakvog tipa igara jako je bitan loot, izgradnja i diverzifikacija buildova što Godfall svakako ima. Borba je također vrlo solidna, no nažalost – igri baš nedostaje sadržaja i puno toga odrađeno je površno, pa teško da bih vam mogao preporučiti igru. Možda jednom kada padne cijena, a ne bih se čudio da se developeri odluče na free-to-play model uz dodatak kozmetičkih mikrotransakcija.
Kako napraviti odličnu free-to-play igru prepunu sadržaja i kvalitete pokazao je Warframe. Budući da Godfall puno toga crpi iz spomenute igre, nadam se da će Godfall s vremenom postati barem mini Warframe, a ne Anthem.
Godfall recenzija
63
Još jedna igra i priča o potencijalu i propuštenoj prilici. Godfall možemo preporučiti samo vama koji volite ovakav looter tip igara, no tek kad padne cijena.