Ljubitelji motociklističkih utrka dolaze na svoje s novom igrom koji donosi posebnu dozu realizma i izazova.
Talijanski studio Milestone se u zadnjih nekoliko godina specijalizirao za izradu motociklističkih igara te su samo u ovih prvih šest mjeseci izbacili već treću motocross igru – MXGP Pro – koji je četvrti nastavak licencirane igre popularnog MXGP prvenstva.
Ove godine ekipa iz Milestonea odlučila je graditi igru na već postojećoj platformi prethodnog nastavka MXGP 3 koji je uveo određene novine u modelu upravljanja motociklima (handling model) koje Milestone želi proširiti u novom „Pro“ nastavku. Kako su i sami rekli, ove godine su nešto iskusnijim igračima željeli pružiti teži, zahtijevniji i realističniji osjećaj vožnje ovih poprilično opakih motora na zahtjevnom terenu. U svemu ovome pomaže i novi engine, ali o tome u nastavku teksta.
Gas do daske je recept za katastrofu
Najbolje bi bilo početi od dijela igre koji nudi najveće novosti, a to je handling model i fizika koja stoji iza svega. MXGP Pro nudi nekoliko razina modela upravljanja: Standard, Semi-Pro i Pro. Za početnike je preporučljivo da počnu sa Standard modelom koji će vožnju olakšati kroz optimalno pozicioniranje vozača pri ulasku u zavoj i na skokovima, ali možda i na ključnom dijelu kočenja. Semi-Pro igraču daje više kontrole, kao i nešto zabavniju fiziku koja ipak više kažnjava ako se pretjeruje u davanju gasa na izlasku iz zavoja ili blatnjavim i mokrim stazama. Pro model igraču daje potpunu kontrolu nad pozicioniranjem vozača i njegovom ravnotežom te prednjom i zadnjom kočnicom, ali isto tako i nad skokovima i izvođenjem poznatog „whipa“ u zraku kako bi se dobilo bolju dužinu leta i bolju trakciju kada se doskoči. Upravljanje motociklom nije lagano i zahtjeva prilagodbu, ali igra odmah na početku ima tutorijal koji objašnjava kako izvesti whip, kako kontrolirati kočnice, razvnotežu i ručno mijenjati brzine.
Fizika MXGPa Pro u zavojima je uistinu odlična, no skokovi zahtjevaju još nešto usavršavanja. Handling model je doista prilagodljiv te se nakon nekoliko sati početnog upoznavanja staza, kontrole motocikla te korištenja terena u svoju korist može natjecati s umjetnom inteligencijom koja je pomalo razočaravajuća. Naime, umjetna inteligencija u klasama do 150 kubika i 250 kubika (MX3 ili MX2 motocikli s kojima počinjete karijeru) poprilično je spora i na najtežoj, „Realistic“ razini te sam bez problema u kvalifikacijama nabijao 4 sekunde prednosti nad drugoplasiranim, dok bih u utrci na 5 min + 3 kruga završio utrku s 20-ak sekundi prednosti. Tek u MXGP kategoriji umjetna inteligencija predstavlja neki izazov. Doduše, sumnjam da će i nju biti teško nadmašiti nakon dužeg igranja. Nadamo se da će Milestone to popraviti s budućom nadogradnjom jer ne možete odmah skočiti na MXGP motocikle, pa ste prisiljeni voziti cijelu sezonu sa slabim protivnicima.
Juranjava po blatu s ružićastim motorom
Što se tiče karijere, ona je standardno solidna te od igrača očekuje skupljanje takozvanih Fame bodova pomoću kojih igrač dobiva nove sponzore te mogućnosti nadogradnje motocikla novim ispuhom koji daje veću konjažu, novim vilicama pomoću koje daju bolju upravljivost, kočnicama, naplatcima te kozmetičkim dodacima poput štitnika za ruke, naplatka u raznim bojama i sl. Na našem vozaču možemo promjeniti broj na leđima, font i boju, kao i boje i razne uzorke na njegovoj opremi. Podešavanje motocikla je također prošireno te se hrpa stvari može podesiti, ali i dalje na dosta jednostavan način, bez puno brojki i neobičnih naziva.
Grafički igra izgleda jako dobro, no to ni ne čudi kada ovogodišnji nastavak koristi Unreal Engine 4 koji donosi skroz nove teksture i bolju deformaciju površine koja defintivno utječe na gameplay i handling model – jer da biste išli brže oko zavoja, morate iskoristiti to što svi ostali motori deformiraju stazu i zavoje u svoju korist da bi išli brže, a utori koji se stvore na terenu mogu poslužiti kao tračnice za bolji prolazak kroz zavoj. Staze izgledaju jako dobro u noćnim utrkama poput one u Losailu usred pustinje ili potpunog potopa u Argentini ili Italiji kada moramo paziti na blatnjavu površinu i lokve koje se otvaraju kako motocikli prolaze i otvaraju velike rupe po stazi. To impresivno izgleda i svakako utječe na gameplay i sam način vožnje jer je prilagodba doista važna u teškim uvjetima.
‘Alo?! Ne čujem!
S druge strane, zvučni dio igre zahtjeva nešto rada. Atmosfera oko staze i na stazi vizualno izgleda jako dobro, no zvuk igre može i mora biti bolji. Motocikl kojim igrač upravlja zvuči i više nego solidno, no motocikli oko igrača su tihi što u stvarnosti i nije slučaj. Protivnike tek čujemo kada su točno pored nas, a zvuk motora u daljini je nepostojeći. Publika bi isto trebala biti bučnija jer rijetko čujemo reakciju publike na padove, ne čujemo ona poznata zvonca u publici, kao ni spikera na stazi koji entuzijastično prenosi utrku. Pomalo mi je bizarno da čujem pjev ptičica oko staze pored 22 motora i 30-ak tisuća ljudi na stazi.
Igra se vrti u 30 sličica po sekundi i framerate je većinom stabilan, a povremeni pad se osjeti na samom startu kada ste okruženi s 21 motociklom, ali zbilja samo prvih 5 sekundi i ne predstavlja neki problem. Što se tiče PS4 Pro i Xbox One X konzola zasada nemamo točne informacije o dodatnoj podršci i beneficijama za igrače koji imaju snažnije konzole.
Što se tiče multiplayera, u trenutku pisanja recenzije serveri su bili prazni i nije bilo prave mogućnosti da se isproba kako sve to funkcionira, no ono što znamo je da će podržavati do 12 igrača u lobbyju i, naravno, sve se može podesiti po vašem guštu – od dužine utrke, staza, handling modela i ostalog. Na raspolaganju je i uvijek popularni Time Trial u kojem možete raditi kvalifikacijske krugove u nadi da ćete biti brži od vašeg prijatelja ili onog najbržeg na ljestvici.
MXGP Pro je jedna sasvim solidna i dobra motocross igra koja ima još mjesta za napredak. Igra je zabavna kada se prilagodite na handling model, motocikl i staze te ima dobar potencijal, a Milestone ulaže dosta rada i resursa i nema sumnje da će sve dovest na još višu razinu.
{loadposition recenzija}