Recenzija | WRC 7

Kylotonn Games se vratio i ove godine sa svojom verzijom službene WRC igre te s najnovijim nastavkom žele pokazati određeni napredak iz prijašnjih nastavaka, kao i konkurirati velikom DIRT serijalu.

Novi WRC 7 je, kao što mu i samo ime nalaže, službena WRC igra koja donosi sve službene licence i timove iz pravog natjecanja kroz 13 lokacija i 52 staze te sa svim tim činjenicama obećava puno.

Generična i dosadnjikava karijera

Karijera u WRC 7 donosi 3 razine natjecanja po kojima se penjemo sve do željene najviše WRC razine. Početak je u WRC Junior kategoriji koji donosi najslabije rally automobile u igri koji najiskrenije nisu nešto zabavni ni zanimljivi. Samo biranje tima kao i atmosfera nisu ništa posebno već je sve to nekako generično i dosadno bez nekakvog željenog napredovanja u karijeri. Sve se na kraju svede na odrađivanje brzinca i na to da ne oštetimo automobil u svemu tome. Nije pretjerano teško te se već nakon prve sezone odmah penjemo u WRC 2 kategoriju gdje nas čekaju ipak puno brži automobili te opet sve isto radimo kao i u prethodnoj kategoriji. Naravno svi automobili su službeno licencirani.

Nije previše teško, ali ni zanimljivo te jednostavno ne tjera na daljnje igranje same karijere. Srećom dobre staze donekle spašavaju stvar i one su jako dobro modelirane kao što su i same lokacije raznovrsne.

WRC 7

Sučelje je jednostavno, brzo i ugodnog izgleda.

Svaki od 13 eventova sadržava po četiri staze koje od kojih je jedna Epic stage koji redovno ide preko 10 kilometara i za koji vam treba dobrih 10 minuta da se dovrši. Također svaki event sadržava i jedan „Super stage“ koji nas stavlja na posebnu lokaciju poput uličnog brzinca ili kružne utrke kao i u stvarnom natjecanju.

U singleplayer dijelu igre još imamo i „Quick Race“, kao i „Custom championship“ koji nam omogućava da složimo svoje prvenstvo u kategoriji koju odaberemo.Šteta što ne postoji nikakva mogućnost kreiranja vlastitog tima, no možda postoje i problemi s licencom koji takve stvari ipak ne dopuštaju te ne možemo toliko zamjeriti Kylotonnu ako je to slučaj.

Online dio igre omogućava natjecanje u time trial izazovima kao i u custom utrkama na našim omiljenim stazama. Veza je stabilna, a lobby se brzo napuni tako da ipak nije toliko loše.

Handling model i fizika

Ovo je vjerojatno i najveće poboljšanje u ovogodišnjem službenom izdanju WRC igre jer kao i u prethodna dva nastavka Kylotonn ulaže dosta resursa u poboljšanje voznog modela i fizike. WRC 7 je ipak igra prilagođenija masama te samim time ipak ne može biti na razini jednog Dirt Rallyja ili DIRT 4 igre, no handling je u bržim WRC 2 autima i WRC autima podosta zabavan, no na trenutke frustrira.

Automobili se i dalje jako teško „bacaju“ u zavoje kao i u poznate „ukosnice“ pogotovo s kontrolerom što ipak smanjuje taj faktor zabave u svemu tome. Inače, sam osjećaj ceste bi mogao biti malo detaljniji i intenzivniji, kao i nešto bolje upravljanje kontrolerom koje je za moj ukus preosjetljivo. Naravno, staza pokrivena snijegom, asfaltom, blatom ili kombinacijom svega utječe na ponašanje vozila te zahtijeva brzu prilagodbu vozača.

WRC7

Pogled iz kokpita pruža najbolji uvid na puno uže staze ove godine.

Ukratko; auti reagiraju dobro i sam handling model i fizika bolji su u odnosu na prošle nastavke, no i dalje postoji prostor za daljnje poboljšanje jer konkurencija je i dalje u popriličnoj prednosti.

Grafika i audio

Grafički WRC 7 nije najimpresivnija igra koju sam vidio te nije na razini jednog Dirta ili Sebastian Loeb Rally Evo igara, no igra ima dobar art i nelošu paletu boja. Svaka staza ima dobro uređen okoliš kao i jako dobru atmosferu same okoline i lokacije na kojoj se utrkujemo. Kiša i snijeg izgledaju poprilično dobro. Najveća mana je ta što igra ide u samo 30 sličica po sekundi. S obzirom na to da primjerice Dirt 4 koji ipak izgleda bolje i ima više detalja ide u 60 sličica po sekundi, zbilja ne vidim razloga da jedan WRC 7 ne bi mogao imati isti frame rate.

To je šteta jer je opće poznata činjenica da ovakve igre zahtijevaju visok i stabilan frame rate zbog boljeg steering inputa i preciznosti. Također bolje i detaljnije postavke za FOV bi jako dobro došle. Zvuk samih automobila je poprilično dobar i nemam nekih velikih zamjerki. U kabini možemo čuti kako kamenčići udaraju u šasiju i limariju, kapi kiše koje udaraju u vjetrobran, cviljenje kočnica kao i dobar zvuk mjenjača i pucketanja auspuha pri velikom usporavanju. Jedina veća zamjerka bi bio kopilot koji na trenutke zvuči kao robot.

WRC7

Igra solidno izgleda u replay modu, no ipak nije na razini Dirt serijala.

WRC 7 ne donosi ništa revolucionarno za serijal, no svake godine Kylotonn Games pokušava poboljšati iskustvo u dodatnom poliranju igre kao i u handling modelu. Dosadna i generična karijera poprilično šteti samom iskustvu jer zbilja ne tjera na igranje te ako se odlučite uzeti igru ipak morate smanjiti očekivanja oko karijere. Bolje je napraviti Custom championship ili ići online pa s ostalom ekipom odmjeravati snage u time trial izazovima.

Ipak, WRC 7 nije na razini DIRT serijala i ako tražite nekakvu alternativu ipak ne bih preporučio WRC 7.