Recenzija | Crash Team Racing Nitro-Fueled

Žuljevi, znoj, psovke, tuga, očaj, nemoć pa onda veselje. I tako opet. U zadnjem krugu nakon dvije stotine pokušaja konačno vodim, a onda mi sestra Coco zalijepi ne jednu, ne dvije, već tri rakete. U zadnjih 10 metara izgubio sam sve. Četiri sata života, nekoliko kalorija (Bogu hvala), nadu u čovječanstvo, ali i sebe samog. Repertoar psovki nikad veći. Uznojio sam se kao svinja, a samo pomisao da nemam love za drugi DualShock 4 me dijeli da ga ne otresem od pod. A vjerujte mi, otresao bih ga s guštom da se raspne u tisuću komada. I on, i “šugavi” PlayStation 4, a i TV-e koji apsolutno nije ništa kriv. Sve bih to porazbijao i otišao van.

Već sam smislio u glavi zavjeru da mene svi baš gađaju kad ne treba. Psujem sve po spisku svima. Čupao bih kosu da je imam viška, ali nemam. I onda već lud pokušam još jednom odvesti savršeni krug koji će mi donijeti pobjedu nakon 4 sata. I uspio sam. Život ponovno ima smisla. Sretan sam, skačem, galalamim, hebem sve po spisku protivncima u ekranu kao da me čuju…od depresije do ekstaze u par sekundi.

Pomislili biste možda da igram nekakav Dark Souls ili Bloodborne, ali ne. Igram stari, dobri, old-school Crash Team Racing u novom ruhu. Ovo je kao što sam već rekao – Dark Souls karting igara. Ali je i ljubav. I to velika.

Za sve generacije…

Originalni Crash Team Racing izašao je na PlayStationu 1 prije 20 godina. Tada mulac, a sada čovjek koji je dobio čast napisati recenziju, igrao je na stotine sati CTR. Imao sam tada 14 godina, a brat i ja smo u CTR Areni proveli na stotine sati da bismo vidjeli tko je bolji. Utrkivali smo se, živcirali, voljeli, psovali jedan drugog, ljutili se, slavili pobjede, ali u svemu smo uživali. Nije bilo interneta, toksične djece i puno drugih stvari koje sad imamo.

KLIK ZA UVEĆANJE

Znate što je najbolje? Crash Team Racing Nitro-Fueled je sve to i puno više. Ona formula zbog koje u istom trenutku obožavamo i mrzimo igre je tu. Ona formula postignuća i uspjeha je ponovno tu. Samo što igra nikad ovako nije divno izgledala. Crash Team Racing Nitro-Fueled izgleda predivno. Niti jedan trailer ili slika koju ćete vidjeti ne može dočarati ljepotu.

Mi smo igrali na PS4 Pro konzoli i 4K HDR TV-u i vjerujte da je igra melem za oči. Remake u pravom smislu. Boje su predivne. Igra izgleda prekrasno šareno baš kako i očekujemo od ove generacije. Kad se sjetite starih staza i sad pokrenete iste te u novom ruhu, nećete vjerovati svojim očima.

Dio likova otključat ćete igranjem, a dio skupljanjem novčića i kupnjom…

Crash Team Racing Nitro-Fueled je prava obiteljska igra. Igra za druženja, smijanje i plakanje od muke. Uživat će u njoj sve moguće generacije. Uživat ćete ako ste je igrali ranije, ali ako ste i novak.

Paket pun sadržaja…

Crash Team Racing Nitro-Fueled ne košta 499kn. Igru možete pronaći u domaćim dućanima već od 245kn. Za svoj novac dobit ćete hrpu sadržaja i na stotine sati zabave. Ne samo za vas, već za čitavu obitelj ili prijatelje.

Prvo ćemo spomenuti kampanju igre koja se zove Adventure mode. Odmah na početku možete birati želite li zaigrati novi Adventure mode gdje možete birati težinu igre, mijenjati likove usred igre kao i razne kozmetičke stvari. Za sve vas stare igrače tu je i klasični Adventure mode gdje nema izbora težine i mijenjanja likova i skinova. Urednik je odabrao Classic mode i odustao brzo. Noob, što ćete.

Tu je i dalje onaj urnebesni ekran s pobjednicima trke, s tim da je samo prvoplasirani sretan

O težini igre ćemo pisati kasnije, ali nemojte igrati na easy jer je to sramota. Normal je već dosta težak, a hard je samo za mazohiste, ali o tome malo kasnije. U Adventure modeu imate nekoliko svjetova, a svaki od njih sadrži nekoliko staza i bossa. Kad pobijedite u svim utrkama i pobijedite bossa, idete dalje u novi svijet sve dok ne pobijedite glavnog zlikovca u igri, a to je Nitrous Oxide.

Kroz Adventure mode možete proći relativno brzo, ali ako želite otključati sve što on nudi, nećete ga završiti tjednima. Svaka pobjeda otključa iduću stazu, ali i mogućnost skupljanja CTR tokena i relicsa. A da biste njih skupili, stvarno ćete morat se jako, jako potruditi.

Nakon što sam “prešao” Adventure mode, otključao sam samo 41% stvari. Tek nakon ovoga počinje prava stvar – relicsi, tokeni i gemovi.

S druge strane, želite to sve skupiti i otključati jer je izazovno i želite sebi dokazati da to možete. Samo, naoružajte se dobro živcima. Samo rijetki će otključati sve u igri, a još manje ćete osvojiti Platinum trofej. Za njega ćete piškiti krv.

Crash Team Racing Nitro-Fueled je prava moderna igra u grafičkom smislu, ali po igrivosti i težini je čisti old-school dragulj.

Kad izgubite živce na skupljanju relicsa, tu je genijalni Arcade mode koji je zabava za čitavo društvo ili obitelj. Ne treba vam internet, nego trebate naći 4 osobe i 4 gamepada i to je sve. Stari dobri “couch multiplayer” u punom sjaju gdje ćete uz pivo i grickalice uživati u nadmetanju s društvom u hrpi raznih modeova koje vidite dolje na slici. Klik za uvećanje!

Od klasičnih utrka do raznih Battle, CTF i drugih modeova. Vjerujte, pronaći ćete za svakoga ponešto zanimljivo. Obavezno kad završite Adventure mode nemojte preskočiti Local Arcade – Cup Race jer će vam se tu otvoriti čak 11 staza koje nisu u Adventure modeu + za svaku stazu možete uključiti onaj zrcalni mod.

Ako ne možete skupiti 4 igrača nije problem jer možete i sami igrati, a ostala mjesta popune AI likovi. Iako, 4 prijatelja u istoj prostoriji…vjerujte, zabava je zagarantirana i vraća nas u ono zlatno doba igara jer rijetke su igre koju imaju ovako veliku podršku za lokalni multiplayer.

Kad na ovoj stazi nisam polomio Dual Shock 4, onda neću nikad! Nakon pobjede popio sam pivo-dva od sreće!

Ne morate se bojati jer za sve vas i nas moderne ljude tu je i Online mode koji vas spaja naravno s drugim igračima diljem svijeta. Tu također možete birati želite li se utkrivati ili boriti s drugim ljudima u raznim arena battle modeovima. Moram reći da online trenutno ima problema i ne radi najbolje. Jako drugo traje povezivanje igrača u meč i to prilično živcira. Znao sam jednostavno odustati jer predugo matchmaking traje. Nadamo se da će Activision to što prije zakrpati i poboljšati jer igrača itekako ima. Jednom kad uđete u meč, nisam primjetio velike probleme. Od 10-15 utrka, samo na jednoj sam imao prilično veliki lag. Svakako, online nije u najboljem stanju. Nije također prisutno cross-play igranje.

Pit Stop

Velika novost Nitro-Fueleda je Pit Stop odnosno trgovina raznim kozmetičkim stvarima. U ovome trenutku sve je moguće otključati samim igranjem igre jer za svaku odigranu utrku ili MP partiju skupljate novčiće s kojim onda kupujete nove likove, kartinge, skinove za kartinge i likove, razne boje, ukrase i sl. Vjerujem da će u budućnosti doći i mikrotransakcije koje će omogućiti kupnju Wumpa novčića, ali sve možete otključati i samim igranjem.

Inače me ne zanimaju takve gluposti, ali moram priznati da su mi ovdje svi ti skinovi lijepi i da sam se za neke potrudio ciljano skupljati novčiće. Posebno za otključavanje novih kartinga. Dosta stvari ćete otključati samim igranjem (posebno Adventure modea), ali neke ćete morat kupiti. Klik za uvećanje!

Svaki igrivi lik u igri ima više vrsta skinova koje ćete otključati igranjem ili u Pit Stopu. Svaki karting ima isto također nekoliko raznih skinova i boja za otključati. Tu su i razne naljepnice i uzorci. Primjetit ćete da su karakteristike kartinga također različite, ali u konačnici je bitno da sa svakim kartingom možete pobijediti i da niti jedan nije slab ili prejak. Neki su brži, ali su zato nestabilni i zahtjevaju puno više vještine, dok su drugi balansirani na svim poljima. Probajte razne likove i kartinge jer svaki od njih ima neke svoje animacije i zvukove koje izgovaraju tijekom utrka.

Dark Souls karting igara i priča o ljubavi i mržnji…

Preostalo je samo napisati još i objasniti vam zašto je ova igra tako velika ljubav, ali i izvor frustracija. Nemojte to gledati u negativnom kontekstu. Ovo je old-school igra koja vas ne vodi za rukicu svake sekunde ili vam daje nevidljivi štit kad vas neprijatelj jednom pogodi. Ne, ovdje je moguće da vas zaredom pogode nekoliko puta i sve ćete im hebati po spisku.

Ključ za uspjeh je Power Slide-turbo mehanika. To jednostavno morate što prije svladati jer bez nje vas nema. Taman da odvezete savršen krug i da vas nitko ne pogodi, nećete pobijediti ako ne budete driftali i tako punili turbo.

Na ovoj mapi sam u mladosti proveo s bratom na stotine sati! Battle mode je i dalje zaraza!

Ova mehanika nije teška za shvatiti, ali traži vremena za svladavanje. Cilj je dakle da “slajdate” odnosno driftate i na taj način punite turbo do maksimalno tri puta u jednoj sekvenci kad ćete dobiti najbrži mogući boost. Ide idući zavoj? Ajmo opet i tako stalno. Ova mehanika je dobro poznata svim starim CTR igračima i to je nešto što odvaja Crash od drugih karting igara.

Kontrole su isto pomalo old-school jer X je gas, s kvadratom kočimo, lijevi analog je rikverc, a R1 i L1 su Power Slide gumbi. Upravo ćete gas i R1 odnosno L1 najviše koristiti jer ključ pobjede je u svakom mogućem trenutku imati što više boosta odnosno izvoditi savršeno taj power slide. Savršeno izvedeni slide u prijevodu znači da ste u savršenom trenutku kad se mjerač klizanja napunio, stisnuli L1. I tako tri kruga. Igra vam jasno govori kad ste izveli savršeni slide i tu ne morate puno razbijati glavu.

Možete igru igrati i na easy (Adventure mode) gdje ćete bez problema prijeći sve, ali preporuka je da igrate na normal dok ne naučite staze, prečace i mjesta gdje možete izvoditi power slideove. To ćete željeti napraviti ako se uopće odvažite igrati na hard. A ako želite Platinum trofej, morate igru prijeći na hard i sve otključati.

Nije bitan samo trofej, već kad to naučite i svladate, uredno ćete u prašini ostavljati svoje prijatelje, ali i druge online igrače. Barem njih većinu jer već sad ima igrača koji rade nemoguće stvari. Nemojte se bojati težine ove igre, jer uvijek imate izbor ako ne želite se mučiti. Ili prebaciti na Easy ili igrati sasvim druge mode, a ne utrke.

Kao što sam u uvodu napisao – ova igra zna jako naživcirati. Toliko jako da vas izludi, a opet s druge strane toliko je zarazna i prokleto igriva da je teško prestati igrat. Još samo jedan pokušaj, još samo jedna utrka…i već je 3 sata ujutro. Beenox, studio koji je radio remake, odlično je u ovo moderno doba prebacio ludu igrivost koju su old-school igre imale.

KLIK ZA UVEĆANJE

Činit će vam se da je igra nepoštena jer će vas često u zadnjim krugovima “izrokati” svi živi taman kad ste pred vratima pobjede. Ali, to ćete i vi raditi drugim igračima i AI protivnicima. S druge strane, nekad ćete protivnike ostaviti i nekoliko desetaka sekundi iza vas, no puno češće će sve utrke biti odlučene u zadnjim sekundama.

Ovo je igra koju jedan čas volite, za par sekundi mrzite i tako u krug. Gotovo uvijek možete bolje i savršenije proći neku stazu, ali za to treba vremena. Lagana je za svladavanje, ali da biste bili najbolji mogući treba vremena. Za neke će to biti ogromna mana jer to frustrira, za druge će to biti izazov da iz sebe izvuku najbolje što mogu. Za nas starije igrače, ovo je prilika možda da sebi dokažemo da nismo pregaženi od strane Fortnite generacije.

PlayStation vlasnici mogu odigrati i staru retro stazu

Ako ne možete dobiti nikog u utrkama, prebacite se u Battle mode igranja i tamo ih rasturite. Teško je odoljeti ovoj igri što god radili i igrali. Ovo je igra za sva vremena i iako bismo voljeli da je možda donijela još više novih stvari (staza i power-upova), ovaj remake je pravi dragulj. Za casual, ali i hardcore igrače.

Uz gotovo duplo manju cijenu od drugih igara, a kad pogledamo koliko toga nudi (30+ staza uz mirror mode, online, lokalni multiplayer) teško je ne preporučiti svima vama ovu igru. Bilo da igrate na PlayStationu, Xboxu ili Switchu, Crash Team Racing Nitro-Fueled je prava vrijednost za vaš novac bilo da ste stari nostalgičar ili osoba koja se prvi put susreće s ovim naslovom. Kupite, živcirajte se, veselite, galamite, psujte i na kraju uživajte. Zato igramo igre, zar ne?

Crash Team Racing Nitro-Fueled recenzija

87

Uz Mario Kart 8, najbolja karting igra ove generacije i prava vrijednost za vaš novac. Igra koju ćete obožavati i mrziti u isto vrijeme, ali igra kojoj ćete se uvijek rado vratiti u svako doba!