Nakon odličnog Braida, napokon smo dočekali novu igru Jonathana Blowa.
Davne 2008. u jednom dahu smo odigrali Braid, a kako su godine prolazile, tako su naša očekivanja i nadanja da će Jonathan Blow kreirati još jedno indie čudo eksponencijalno rasla. Iako će mnogi možda biti razočarani igrom The Witness, svi ćemo se morati složiti oko činjenice da je riječ o kvalitetnom proizvodu.
Igrač na početku igre otkriva da je zaglavio na otoku. Kako? Zašto? Nije poznato. Zapravo, u početku se gotovo ništa ne zna (kraj ipak ne možemo otkriti). Jedino što je sigurno i u što će se igrač vrlo brzo uvjeriti su brojne zagonetke koje se sastoje od niza ploča, a razbacane su po cijelom otoku. Da bi napredovao, igrač je prisiljen rješavati zagonetke, a rješavanjem niza ploča, otvaraju se novi dijelovi otoka gdje se nailazi na – još zagonetki.
Cijeli otok sastoji se od 11 prekrasno vizualiziranih dijelova (nazvali smo ih “Pustinja”, “Kamenolom”, “Močvara” itd.). Kad se u jednoj od regija riješe sve zagonetke, aktivira se laser čija zraka je uperena u vrh planine, a kad se aktivira svih 11 lasera, otključava se – još zagonetki? Igra završava?
Odgovor će otkriti samo oni najuporniji. I najsnalažljiviji.
https://www.youtube.com/watch?v=9dzqizbzsDQ
Ovaj tekst nećemo pretvoriti u puko nabrajanje činjenica i stvari koje se nalaze u igri jer se čar The Witnessa nalazi upravo u samostalnom otkrivanju. Nitko igraču neće objasniti zašto se događa sve što se događa, nitko mu neće objasniti kako riješiti neku zagonetku, kontrole su jednostavne i nema nikakvih tutoriala, a igrač je prepušten sam sebi i vlastitoj želji za istraživanjem i otkrivanjem.
Najveće zadovoljstvo iskusit će igrač koji od igre nije odustao nakon prve teže glavolomke. O nekim stvarima razmišljat će se i pokušavati riješiti danima, da bi rješenje zapravo bilo pod nosom ili više nego očito. A zadovoljstvo i osjećaj da se postiglo nešto i da je izazov riješen bez ičije pomoći ponekad je nevjerojatan. Poseban zadatak čeka one koji igru odluče kompletno završiti (i pokupiti platinasti trofej), a riječ je teškom vremenski ograničenom izazovu koji se sastoji od nasumično postavljenih zagonetki.
Za kraj ćemo reći da ovo nikako nije naslov u kojem će svi uživati, a tko god se odluči upustiti u malo dublje istraživanje njenog svijeta bit će Svjedok jednoj od najizazovnijih igara u posljednje vrijeme, tražit će smisao njenog svijeta i doživjeti osjećaje tjeskobe, nerazumijevanja i mentalne iscrpljenosti, ali i zadovoljstva postignutim.
{gallery}svjedok{/gallery}