Small talk

Sjećaš li se ove igre? MAG (PS3)

U novoj rubrici na FFA prisjećat ćemo se nekih dragih ili manje dragih igara nama članovima redakcije.


MAG je bio igra ispred svog vremena, a ujedno i najveća igra koju nikad niste igrali. MAG, odnosno Massive Action Game bio je upravo to kako ga vlastito ime opisuje: ogromna akcijska igra. FPS koji je prije 10 godina bio napredniji od nekih današnjih igara.

Unatoč 256 igrača na jednoj mapi, MAG je bio odlično organiziran i iznimno rijetko ste se nalazili u nelogično kaotičnim situacijama kakve se događaju primjerice u Battlefieldu 5 i Modern Warfareu.

Po paljenju igre dočekao vas je izbor nakon kojeg povratka više nema. Trebalo je odabrati za koju vojsku ćete se boriti. Bilo da ste odabrali Valor, Raven ili S.V.E.R, borili ste se za njihovu globalnu dominaciju, a svaka pobjeda i poraz manifestirali su se na globalnoj mapi dominacije Tako smo u realnom vremenu mogli pratiti omjer snaga sve tri vojske.

Najveći mode brojio 256 igrača na mapi koja je podijeljena na 4 sektora, a ratovalo se u odlično strukturiranom lancu zapovijedanja. Vi kao igrač bili ste član jednog Squada od 8 igrača, a Squad je bio dio Platoona koji broji sveukupno 4 Squada i ukupnih 32 igrača.

Kao običan vojnik često niste bili svjesni organiziranosti vaše vojske

Vaš Platoon borio se za dominaciju u tom jednom sektoru. Odgovarali ste Squad Leaderu koji vas je koordinirao i davao vam zapovjedi. On je cijelo vrijeme u direktnoj komunikaciji s ostalim Squad Leaderima, a svima njima koordinira Platoon Leader koji tako ispod sebe ima 4 Squada i 32 igrača. Sa sva 4 Platoona u sva 4 sektora koordinira i zapovijeda OIC (Officer in Charge).

Kao običan igrač niste tek tako mogli postati lider Squada, Platoona ili čak čitave vojske (OIC). Trebali ste to zaslužiti levelanjem i iskustvom, a promociju u više rankove Platoon Ladera ili OIC-a trebalo je ostvariti pobjedama i dobrim rezultatima Squadova (kasnije Platoonovima) kojima ste zapovijedali.

Trebalo je paziti na friendly fire. Ubijanjem prijatelja gubili ste XP i levele, što je nešto na što se nisu odlučivale druge igre. MAG zato nije imao problema s trolovima.

MAG sam po sebi nije imao neke mane. Serveri su radili jako dobro, klase dobro posložene, kustomizacija oružja, vojnika, gameplay i samo napucavanje bili su na zavidnoj razini. Čak i grafički MAG je ponekad briljirao. Igra jednostavno nije ostvarila neku veću popularnost koja bi sa sobom povukla dodatno ulaganje i produžila vijek igre.

Sony je kriv što MAG nikad nije postao nešto više

Budući da se radilo o Sonyjevoj ekskluzivi krivica za prerano umiranje igre leži upravo na njemu. MAG nije imao gotovo pa nikakav marketing. Prosječni igrači nisu znali za postojanje MAG-a, a ako su nekad i čuli za njega nisu bili upoznati s masovnošću i ostalim adutima.

Danas mi je apsolutno nejasno kako je PS3 mogao kvalitetno izvoditi sve ovo.

MAG-u nije pomoglo ni veliko hakiranje PSN-a 2011. godine kada se nije moglo igrati online puna 23 dana, u vrijeme dok je MAG bio na nekakvom relativnom vrhuncu vlastite popularnosti. Naposljetku su 2 mjeseca nakon izlaska PlayStationa 4 serveri zaboravljenog MAG-a ugašeni. Ali Sony je u biti ubio igru još dvije godine ranije, kada je 2012. ugašen studio Zipper Interactive. S obzirom da se radilo o isključivo online igri, nažalost, danas je MAG nemoguće igrati čak i ako ga posjedujete na PlayStationu 3.

MAG na PlayStationu 5 bio bi pun pogodak. Današnji Sony znao bi odraditi marketing, a hardver PlayStationa 5 pati za jednom ovakvom igrom koja bi bila sposobna demonstrirati mogućnosti nove konzole. Međutim, maštanje o novoj MAG igri zasad je samo utopija. Sony nije spreman vlastitom igrom konkurirati Call of Dutyju i Activisionu s kojim imaju promocijske ugovore i od kojeg zarađuju veliki novac. Istovremeno ni ne vidimo kojem studiju pod svojim okriljem bi uopće Sony dodijelio izradu jedne ovakve igre. Ali da bi bilo lijepo ponovno ovo igrati u next-gen ruhu? O da, bilo bi.

Povezano