Veliki izdavači iskoristili su tranziciju na novu generaciju konzola za povećanje cijena igara na razini čitave industrije. Predvode ih Sony, Activision i Take-Two na konzolama, a trend se sada prelijeva i na PC.
Junf je skinuo Square Enix. Tako je Forspoken prva AAA igra koja u svojem baznom izdanju na Steamu ima cijenu od 80 eura/70 dolara. Pridružio mu se i Final Fantasy VII Intergrade, a obje igre novu, veću cijenu imaju i na Epic Games Storeu.
Vremena kada su konzole dominirale nad PC gamingom su iza nas. U posljednjih 4-5 godina igranje na PC-ju doživjelo je svojevrsno uskrsnuće, brojke više ne zaostaju za konzolaškim tržištem, pa tako ni AAA naslovi ne zaobilaze danas najmasovniju platformu. Stoga ni ne iznenađuje sustizanje konzolaškog tržišta na možda i najbitnijem polju – cijenama.
Zašto igre poskupljuju?
Zašto AAA naslovi poskupljuju najbolje je objasnio bivši šef PlayStationa, omiljeni Shawn Layden. “Cijena razvoja igara udvostruči sa svakom novom generacijom”, objasnio je u jednoj rečenici.
Otkriva kako je cijena razvoja velikih PlayStation 4 ekskluziva išla i do 100 milijuna dolara. Predviđa kako će cijena razvoja PS5 ekskluziva narasti i do 200 milijuna dolara, a s vremenom će iznosi biti i veći.
Upravo u povećanju troškova razvoja Layden pronalazi razlog manjka inovativnosti i novih IP-eva. Uslijed rasta troškova produkcije, izdavači igraju na sigurno. Kod Sonyja se sigurnim pokazao fokus na blockbustere, Activisionu je siguran Call of Duty, EA-u su to Battlefield i FIFA, Take-Two je to GTA Online…
Ako Forspoken kao novi IP ispuni prilično visoka očekivanja, a igrači ga nagrade novčanicima, neće dugo trebati da $70/€80 postane novi standard i na PC-ju.