Već godinama se priča o Appleovom ulasku u dvije industrije. U industriju proširene stvartnosti i auto industriju. Apple je danas predstavio ovo prvo. Vision Pro je novi VR/AR headset i, kako ga Apple opisuje, najkompleksniji komad potrošačke elektronike današnjice.
11 godina nakon što je John Carmack predstavio Oculus VR, Apple je ponovno izmislio proširenu stvarnosti. Vision Pro je prvenstveno uređaj za iscrtavanje proširene stvarnosti, a potom i klasični VR. Korisnici će prebacivati između oba moda i upravljati njegovim mogu’nostima, ali bez ikakve dodatne periferije. Naime, sva interakcija s uređajem i njegovim sučeljem izvodi se gestikulacijom rukama te glasovnim naredbama.
Prednja strana obložena je staklom ispod koje se nalaze senzori, kamere i infracrvene kamere te lidar, a čitavo kućište sprema hardver usporediv s Macbook laotopima. Sve pogoni Appleov M2 čip u kombinaciji s novim R1 čipom zaduženim za izvođenje posebnog Vision OS operativnog sustava.
Premda na Apple Keynoteu nije naveo točnu rezoluciju, Apple navodi kako oba ekrana na oba oka isporučuje više piksela od 4K rezolucije, a sve kako bi, kažu, slika bila kristalno čišta i bolja nego na bilo kojem usporedivom headsetu današnjice. Apple s Vision Pro želi doslovno zamijeniti radna i zabavna okruženja do te mjere da je s vizualne strane prikaz približno vjeran onom u stvarnom životu. I dok drugi i mahom jeftiniji VR uređaji to još uvijek nisu uspjeli potpuno replicirati, Apple obećava, primjerice, u proširenoj stvarnosti prikazati Mac ekran na kojem će se slova iscrtavati kristalno čisto kao i na zaslonu pravog ekrana u stvarnosti.
Pritom je Vision Pro kompatibilan s Apple računalima i laptopima s kojih aplikacije možete izvoditi direktno u proširenim i virtualnim stvarnostima, ali može djelovati i kao zaseban uređaj. Na druge uređaje se povezuje Bluetoothom, a jedina žica je ona s kojom ćete se spajati u vanjsku bateriju, budući da je interna autonomija deklarirana na oko dva sata.
Onima koji nose dioptrijske naočale, zanimljiva će biti kolaboracija sa Zeissom. Naime, Zeiss će izrađivati dioptrijske leće koje će se magnetima naslanjati na interne ekrane, što bi trebalo riješiti problem naočala. A potom je tu i problem znojenja, koje bi trebali eliminirati interni ventilatori. Oni će istovremeno hladiti interni hardver i odvoditi toplinu iz onog djela headseta koji se prislanja direktno na lice korisnika.
Primarna namjera mu nije gaming, ali može i to
Što se tiče igara, Vision VR će od prvog dana podržavati sve aplikacije s Apple Storea gdje će potezi s prstima poput povlačenja i tapkanja replicirati gestikulacije. Zasad je developerima omogućen relativno lagan export klasičnih VR igara i aplikacija iz Unity enginea, pa na Vision VR-u možete očekivati prvo sadržaj rađen u Unityju, a potom i drugi. Doduše, skeptični smo po pitanju bilo kakvog igraćeg iskustva bez fizičkog kontrolera.
I dok su iPad i iPhone životna ostvarenja Stevea Jobsa, Apple Vision Pro je životni projekt današnjeg čelnika Applea Tima Cooka. Od svojih inženjera je tražio savršenstvo, što objašnjava da je razvoj uređaja nekoliko puta kretao ispočetka, sve dok, 5000 patenata kasnije nije stigao u fazu kada može isporučiti iskustvo korištenja bez kompromisa.
Ponovno izmišljanje VR-a i AR-a s Apple potpisom ima i svoju cijenu. Kada izađe početkom iduće godine, preporučena maloprodajna cijena iznosit će mu 3500 dolara. Kako Apple vidi budućnost možete pogledati u 9 minuta prezentacije ispod.