Jučer u 17 sati završili su nečiji životi i započeti su novi. Barem na narednih nekoliko tjedana, milijuni igrača izgubit će se u Baldur’s Gate 3, jednom od najsloženijih RPG-eva današnjice s nebrojeno odluka i krajeva, a ne odmaže mu ni puno pikanterija, a pogotovo romantičnih pikanterija.
Na iznimnu popularnost, ali i golemu želju igrača za konkretnim RPG-em na PC-ju ukazuje i broj igrača. Nekoliko sati poslije izlaska, Baldur’s Gate 3 igralo je preko 470 tisuća igrača istovremeno, što je drugi najveći broj igrača jedne nove igre ove godine. Poslije Hogwarts Legacyja, kojeg je na launchu igralo blizu 900 tisuća igrača i na krilima Harry Potter licence je svijet za sebe.
Belgijski Larian studio je, ako toga niste bili svjesni poslije Divinity: Original Sina, a sada i Baldur’s Gatea 3 jedan od najuspješnijih razvojnih studija današnjice. Kao takav, na meti je brojnih većih riba. Svi žele kupiti Larian, priča se kako je tu najviše zagrizao Microsoft, ali njegov voditelj i još uvijek najveći dioničar zasad odbacuje svaku mogućnost prodaje. “Sve sam stariji, ali sigurno nisam gotov”, kaže Swen Vincke za Bloomberg.
Kreativa uvijek prije poslovnih prilika
“Novi vlasnik mogao bi izvršiti pritisak na Larian da maksimizira profit, a istovremeno ograničiti njegove kreativne izbore”, zabrinut je Vincke. Uvjeren je kako je najveća snaga Lariana to što je u mogućnosti donositi najbitnije odluke, više se vodeći samom igrom nego nekim poslovnim smjernicama.
Larian danas broji preko 450 zaposlenih. U posljednjih 10-ak godina narastao je nekoliko puta, a nakon što u rujnu Baldur’s Gate 3 izađe na PS5, a kasnije možda i na Xboxu (ako se uspije optimizirati za Series S), studio će uzeti kratku kreativnu pauzu. Prije trećeg Divinity: Original Sina, kojeg će nekad eventualno biti, Larian će se posvetiti nekom novom projektu, možda i potpuno odmaknuti od RPG žanra.