Vijesti

Battlefield, NFS i ostale igre od sad će vodit šef FIFA igara

David Rutter nam je svima poznato ime. To je onaj čovjek koji ponekad izađe van na Electronic Artsovu pozornicu tokom velikih konferencija i priča o FIFA-i. Međutim, Rutter nije tu samo da priča, već on nadgleda i usmjeruje cijelu FIFA franšizu, a to je radio u EA Vancouveru posljednjih 12 godina.

FIFA se u posljednjih 12 godina, složit ćemo se svi, masovno uzdignula. Preporodila – rekli bismo. Vodstvo EA Vancouvera uspješno je popratilo trendove (online igranje prije svega), od 2009. na dalje promijenilo strukturne gameplay elemente i, brojke nam to govore, uspjelo na svoju stranu privući čak i dobar dio tradicionalno PES igrača. Brojke ne lažu.

Istovremeno, FIFA je otvorila prostor mikrotransakcijama od kojih posebno izdvajamo one u Ultimate Teamu s pripadajućim im elementima kockanja, a koje su ujedno i jedne od najagresivnijih u industriji. Međutim, sistem pali, pa uz dosad već prodanih 20-ak milijuna kopija FIFA-e 19, prihod samo od Ultimate Teama drži udio od čak 28% svih prihoda Electronic Artsa.

Rekli bismo da je jedan od najzaslužnijih za sve to ranije spomenuti David Rutter, a upravo je on ovih dana promijenio radno mjesto. Napustio je EA Vancouver urede i od sad mu je posao nadgledati EA studije u Europi. Najveći europski studiji su DICE, Ghost Games i Criterion, što znači da su od sad u njegovim rukama serijali poput Battlefielda, Battlefronta i Need for Speeda.

Što to znači?

Najbitniji je tu svakako DICE koji je, realno, posljednjih godina potpuno pogubio uzda, što se prilično uvjerljivo odrazilo na posljednje Battlefield i Battlefront nastavke. DICE-u je nasušno trebao netko (kvalitetniji) tko će ih usmjeravati.

Je li David Rutter prava osoba za takav posao? Mnogi će odmah ovaj “transfer” zajedljivo povezati s mikrotransakcijama i daljnjom monetizacijom budućih BF i NFS igara, ali to ne mora nužno biti tako.

Rutter je nesumnjivo uspješan poslovni čovjek koji u FIFA-u nije donio samo novi model monetizacije, pa, razmišljati ćemo pozitivno, prvenstveno DICE može usmjeriti u pravom smjeru i preokrenuti trendove koji su posljednjih godina umanjili ovaj legendarni studio u našim očima. Ako ovaj period pred novu generaciju konzola nije pravo vrijeme za to, onda ne znamo kad bi to bilo.

Bolje Battlefield igre? Prilično vjerojatno. Battlefield otvoreniji masama? Još vjerojatnije. Battlefield pregažen mikrotransakcijama? Rekli bismo da ne, barem ne u agresivnom obliku s početka Battlefronta II koji se, prilično smo sigurni, još dugo neće ponoviti.

Povezano