Vijesti

Bivši šef otkrio je zašto igre poskupljuju i zašto je napustio PlayStation

Zašto su igre poskupjele? Odnosno, zasad su cijene podignuli samo Sony, Activision i 2K, ali uskoro se isto očekuje i od drugih velikih izdavača. Možda i najbitniji razlog tomu otkrio je Bloombergu bivši šef, legenda PlayStationa i omiljeni nam lik s prezentacija Shawn Layden.

“Izgleda da se cijena razvoja igara udvostruči sa svakom novom generacijom”, kaže Layden koji otkriva kako je cijena razvoja velikih PlayStation 4 ekskluziva išla i do 100 milijuna dolara. Predviđa kako će cijena razvoja PS5 ekskluziva narasti i do 200 milijuna dolara, a s vremenom će rasti i više. Naravno, pričamo o AAA igrama kakvih su igrači i najželjniji.

Jim Ryan otkrio je kako su troškovi razvoja za The Last of Us 2 premašili 100 milijuna dolara.

“To je glavni razlog zašto smo završili s 3-4 vrste igara ili serijala koji idu i dalje, a raznolikost se istiskuje”, kaže Layden koji nastoji objasniti da su godišnji serijali poput Call of Dutyja, FIFA-e i drugih rezultat nastojanja igranja na sigurno, kada se već ulažu toliki novci. Na Sony se to preslikava u obliku fokusa na blockbustere, jer tako bismo najbolje mogli opisati njegove velike ekskluzive zadnjih 10-ak godina, a koje sve redom ostvaruju uspjeh. “To je igranje na sigurno”, tvrdi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Gdje je danas legenda?

Uopće ne moramo pričati o tome koliku ulogu je Shawn Layden imao u transformaciji PlayStationa u ono što je danas – sinonim za kvalitetu. Međutim, zašto ga je napustio? Pretpostavljalo se kako je Layden bio gubitnik u velikom internom ratu protiv Ryana, ali on spušta loptu. “To je posao za mlade ljude, osjetio sam da je vrijeme da obilježim svoje nasljeđe”, otkrio je u praktički prvom pravom razgovoru još od 2019. “Bio je to najbolji trenutak za odlazak i ne mogu biti sretniji s time”, zaključio je tu priču.

Shawn Layden danas je na zalasku karijere. Savjetnik je u Streamline Media grupi koja želi pronaći način kako optimizirati i diversificirati razvoj video igara. Žele to postići na način da kvalitetnije umreže talentirane developere diljem svijeta jer, smatraju, ovakav način razvoja igara u kojem se troškovi udvostručuju, a originalnost nestaje, je dugoročno neodrživ za gaming industriju.

Povezano