Vijesti

Bivši šef PlayStationa misli da bi AAA igre trebale biti manje: “One više neće biti održive”

Shawn Layden najveći dio karijere proveo je u Sonyju, a posljednjih 5 godina (do 2019.) kao CEO Sony Interactive Entertainmenta. Još žalimo za njegovom karizmom na pozornicama E3, Gamescoma…

Čovjek koji je praktički diktirao gaming industrijom zna ponešto o svemu tome, pa je posebno odjeknuo njegov jučerašnji intervju za Venturebeat. Mi ćemo se osvrnuti na temu iz naslova, a ako želite znati više o Shawnu i čime se bavi nakon PlayStationa toplo preporučamo pročitati čitavi intervju.

“Razvoj igara više neće biti izdrživ”

Na pitanje novinara što misli o sve većim igrama Shawn je izrazio zabrinutost. “Neke studije zaključile su da se cijena razvoja igara povećava za duplo sa svakom novom generacijom konzola,” osvrnuo se pa iznio činjenicu da najveće AAA igre potroše od 80 do 150 milijuna dolara samo na razvoj igara. Vrijeme razvoja velikih igara povećalo se s 3 na 5-6 ili 7 godina. Svo to vrijeme studiji nemaju zarade i sve se svodi na rizik čekanja prvog dana prodaje hoće li se investicija povratiti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Ne mislim da će narednu generaciju konzola industrija nastaviti rasti ovakvim tempom kada sve pomnožite sa 2. Gaming industrija u cjelini treba razmisliti o svemu,” izjavio je Layden, pa zaključio da će developeri ubuduće trebati smanjiti igre “jer bit će preskupo raditi igre od 50 do 60 sati gameplaya.”

“Postoji li bolje riješenje?” – zapitao je sam sebe Layden, pa iznio svoje razmišljanje: “Umjesto da utrošite 5 godina na igru trajnosti 80 sati, zašto ne biste utrošili 3 godine za priču trajnosti 12-15 sati? Kao stariji gamer to bih više cijenio.”

Shawn Layden je u pravu

Vrijeme razvoja igara značajno se produžilo ovu generaciju. Najbolji primjer je GTA serijal, koji čitavu generaciju nije dobio svoj nastavak, a GTA V bit će aktualan i narednu generaciju što je presedan isto koliko i još jedan dobar primjer – The Elder Scrolls. Nakon Skyrima prošlo je već 9 godina bez TES igre što je nevjerojatno.

S druge strane imamo Assassin’s Creed igre na kojima radi na tisuće ljudi kroz desetak Ubisoftovih studija, na čiji razvoj se troši gomila novca, još više na marketing, a koje svoju trajnost umjetno povećavaju nabijanjem suhoparnih popratnih aktivnosti. Je li to budućnost igranja? Nadamo se da nije.

Industrija će se definitivno trebati prilagoditi. Novi hardver će pojednostavniti razvoj igara, poput SSD-a koji će tek krajem godine dolaskom novih konzola postati standard, međutim, razlika će se anulirati, a zatim i premašiti većom potrebom za dizajnerima koji će više vremena trošiti na 4K teksture i znatno detaljnije svjetove koji bi trebali biti odlika nove generacije konzola.

Ili će se industrija prilagoditi, ili nam predostoji generacija “milkanja” igara različitim pristupima online načinima igranja koja će marginalizirati igre s fokusom na dobru priču.

Povezano