Sonyjev Concord pokazao se kao najveći fail ove generacije, ako ne i i u povijesti gaming industrije. Premda ni izbliza tehnički problematičan kao neki drugi naslovi koje stavljamo u kategoriju promašenih, Concord je sam po sebi podbacio tamo gdje je najbitnije – po pitanju prodaje. Prodaja je bila toliko zanemariva da je Sony odlučio ugasiti svoj dugogodišnji projekt nakon samo dva tjedna i vratiti kupcima novac. Od tada se razni insajderi razbacuju različitim ciframa i glasinama, a ovo je jedna od njih.
Prema insajderu Colinu Moriartyju, nekadašnjem uredniku IGN-a, a danas voditelju PlayStation podcasta Sacred Symbols, studio Firewalk i Sony ovu igru vidjeli su kao budućnost PlayStationa i nešto što ima potencijal poput jednog Star Warsa.
Navodno iz nekoliko izvora unutar studija, Moriarty dodaje kako su se problemi većinski ignorirali, što naziva “toksičnom pozitivom”, dok je stanje bilo sasvim drugačije. Početkom 2023. kada je Concord ušao u alpha fazu testiranja, Moriarty tvrdi kako je do onda već premašeno 200 milijuna dolara troškova, a igra je bila u toliko lošem stanju da je Sony morao uložiti još toliko i odvojiti dosta posla u druge razvojne studije koji su skočili u pripomoć.
Ryan Ellis napustio Firewalk
Concord je, kaže, najviše gurao sadašnji šef PlayStationa Hermen Hulst. Pritom je i glavni dizajner Ryan Ellis bio prilično uvjerljiv u prodaji istog nadređenih, da bi sve kulminiralo njegovim odlaskom iz studija prošlog tjedna.
To nas dovodi do navodnih 400 milijuna dolara, više čak i od Spider-Mana 2, Horizon Forbidden Westa i The Last of Us 2, što ne uključuje iznos koji je Sony platio za akviziciju studija. Do cifre koju ipak uzmite s dozom rezerve, jer gledajući realno, uzimajući u obzir broj zaposlenika i dinamiku razvoja, ne vidimo gdje se mogao potrošiti toliki novac. Niti približno. Na što ukazuju i neki drugi akteri gaming industrije, ali dok netko ne istraži bolje, zasad stoji ovako.
Danas je Concord praktički mrtav. Kada je uklonjen sa Steama i PSN-a, poručeno je kako to nije kraj, da slijedi proces u kojem će se razmatrati kako doći do veće mase igrača, a sada odlaskom Ellisa to zvuči prilično nerealno.