Days Gone je brutalniji nego što smo očekivali. A bili smo spremni na svašta.
Mogli bismo nabrajati stavke iz naslova do sutra, jer Days Gone je, sudeći prema najdužoj gameplay sekvenci koju smo imali prilike gledati do sad, brutalniji nego što smo mislili. Mogli smo u naslov dodati i stavke poput “očajan framerate” ili “gomila bugova”, ali nismo, jer ipak se radi pre-beta verziji igre.
Američki Game Informer cijeli mjesec će imati priče o nadolazećoj Sonyjevoj PlayStation 4 ekskluzivi, dok je video prvog sata gameplaya prvi konkretni prikaz igre. I zaista, Days Gone bez ikakvog E3 ušminkavanja i u svojem golom prikazu izgleda jako dobro. Promjena vremenskih uvjeta, šume i ljuljanje grana, opadanje lišća, divlje životinje… svijet uistinu izgleda živo, a s obzirom na apokalipsu – ponekad i zastrašujuće.
Svijet je ogroman, živ i prekrasan. Koliko to može biti…
Ipak, unatoč golemom i živom svijetu, glavni adut igre izgleda da će biti Deacon, glavni protagonist kojim i upravljamo, za kojeg je sa svakom novom linijom teksta i više nego očito kako je u karakterizaciju uložen ogroman trud. Ne, ovo neće biti još jedna zombi igra. Već će, prema svemu sudeći, zombi setting biti samo podloga za prepričavanje jedne odlične priče, baš kao što je to slučaj kod Naughty Dogovog The Last of Us-a. A kad smo kod zombija, zombiji u ovoj igri ustvari nisu “zombiji”, autori igre se ljute kad ih tako nazivamo. Ali oni ovo sigurno neće čitati, pa ćemo mi nastaviti po svome.
Djeca zombiji se vole penjati po krovovima i neće vas napasti bez razloga.
Prvi sat gameplaya tako donosi trudnicu ubijenu od strane čovjeka kojeg ćemo loviti na motoru, a kad ga ulovimo, imamo izbor ubiti ga i skratiti mu muke, ili ga ostaviti da ga zombiji pojedu živog. Kasnije Deacon i njegov prijatelj dolaze do tunela kroz koji apsolutno moraju proći, ali koji je ustvari leglo zombija i kojeg se treba “očistiti”. Po završetku “čišćenja” pravac tunela se kasnije može koristiti i za fast travel.
Poslije dolazimo do djece zombija koja izgledaju apsolutno zastrašujuće te imaju drugačije karakteristike od ostalih zombija, a s kojom ćemo se, nažalost, susretati kroz igru jako često. Ipak, baš kao što smo i očekivali, ljudi će i u ovoj igri biti najgori neprijatelji, pa se unutar prvog sata gameplayja Deacon i njegov kompanjoj susreću s torturom, nemoralnim ubojstvima, a bezobrazni ljudi će mu i ukrasti dragocjeni motor. Što je, ispostaviti će se, najgore od svega. Naučena lekcija prvog sata u igri je definitivno – nemoj ukrasti Deaconov motor!
Video prvog sata Days Gonea odgledajte u nastavku, a ono što smo još saznali o igri je da ćemo je igrati tek iduće godine, duga je najmanje 30-ak sati, nema multiplayjera, motor će se moći nadograđivati, ali ne do nerealnih karakteristika, dok igra ne završava s odigravanjem glavne priče.