Vijesti

Developeri kritiziraju Xbox Series S: “Ograničit će evoluciju igara”

Mnogo prašine se podignulo kad smo prije par dana zaključili da je procesor Xboxa Series S brži od procesora PlayStationa 5. Činjenica je da Series S i X dijele isti procesor čije jezgre kucaju na 0.1 GHz većem taktu i da to nužno ne znači da se radi o boljem procesoru, međutim, činjenica je i da se XSS osim procesora ne može po ničem drugom nositi u usporedbi s PS5. To posebno vrijedi za količinu dostupnog RAM-a.

Xbox Series S tako ima samo 10 GB RAM-a, od kojih će, pretpostavlja se, za igre biti dostupno tek 7.5GB i to manje brzine od RAM-a na Xbox One X. Čim su se pojavile kritike na ovaj račun krenula su opravdanja kako RAM ionako nije bitan budući da bi Velocity arhitektura teksture mogla učitavati direktno iz SSD-a. S tim se ne slažu neki developeri. Dapače, vjeruju kako će, ako Xbox Series S postane popularan, to ograničavati razvoj igara budući da se razvoj igara treba prvenstveno prilagoditi minimalnoj konfiguraciji.

“Ne možete tek tako skalirati”

Zapaženi ljudi u razvoju posljednjih DOOM igara, a koje su, da napomenemo, uvijek tehničko savršenstvo, među prvima su na Twitteru obznanili svoje sumnje u hardver Xbox Series S. Billy Khan koji radi na ID-ovom pokretaču kaže da je manjak memorije i njegova manja brzina veliki problem koji se ne može tek tako riješiti spuštanjem rezolucije. Kolega Axel Gneiting je nadodao kako je glupost uspoređivati skaliranje na PC-ju. Kako kaže, svaka AAA igra posljednjih 10 godina se razvijala na takav način da se asseti rade prvenstveno za minimalnu konfiguraciju, a dodatna snaga može povećati detalje tek toliko.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Odlična konzola za tu cijenu, ali na duže staze mogla bi ograničiti razvoj next-gena.

Sasan Sepehr kao tehnički producent na Remedyjevim igrama poput Controla odmah je izjavio sumnju kako će još jedna, a uz to značajno slabija konzola izazivati probleme kod razvoja.

Bottleneck generacije

Dok Sepehr nije išao u detalje. To je napravio developer iz Infinity Warda (Modern Warfare) David Mickner te potvrdio da će Xbox Series S biti bottleneck kod razvoja igara. Kako kaže, kod prelasku na novu generaciju konzola bottleneck su prvih nekoliko godina starije konzole, a sada će to biti jedna aktualna. I to duži niz godina.

Kod predstavljanja Xbox Series S Phil Spencer je izjavio kako su detektirali da je developerima kod skaliranja igara najteže skalirati procesor i brzinu memorije, pa su to dvoje na Series S ostavili praktički istim kao na Series X. Prema njegovim riječima, grafički tu neće biti problema, međutim, developeri navedeni iznad se ne slažu.

Kako bilo, optimizacija za Xbox Series S očito će zahtijevati dodatno vrijeme te će produljiti razvoj igara, a na duge staze, posebice ako Series S ostvari predviđenu popularnost, multiplatform i ekskluzivne igre mogle bi biti limitirane starijim hardverom. U svakom slučaju uvjereni smo kako će s dolaskom novih i zahtjevnijih igara Series S postati 1080p konzola, odnosno, jako ili gotovo nikako će moći izvoditi igre u reklamiranih 1440p, a Microsoft će tako postati žrtva vlastitog uspjeha.

Povezano