Vijesti

Digital Foundry o Steam Machine konzoli: Nije realno da bude na razini PS5, igranje u 1080p do 1440p

Nakon Valveove najave nove Steam Machine PC gaming konzole, Digital Foundry je objavio detaljan hands-on test i razgovor s inženjerima tvrtke.

Prema DF-u, hardver se pozicionira između Xbox Series S i PlayStationa 5, i to bliže Sonyjevoj konzoli. Unutra se nalazi poluprilagođeni AMD Zen 4 procesor sa šest jezgri i 12 threadova, radnog takta do 4,8 GHz, te RDNA 3 grafika s 28 compute jedinica i 8 GB GDDR6 memorije. Problematičan je upravo taj VRAM gdje Digital Foundry navodi da su moderni naslovi sve zahtjevniji i da će 8 GB ubrzo postati usko grlo, posebno pri korištenju ray tracinga i visokih tekstura.

U praksi, Cyberpunk 2077 je u DF testu radio na 60 FPS-a u 1080p rezoluciji uz AMD FSR upscaling na 1440p, ali čim su uključeni RT efekti, brzina se prepolovila. Realno, konzola cilja 1080p–1440p gaming uz pomoć FSR-a, što znači da 4K/60 koje Valve spominje neće biti standard nego opcionalna mogućnost uz smanjene postavke.

Hlađenje i dizajn oduševili, VRAM brine

Valveov inženjerski pristup hlađenju DF ocjenjuje izvrsnim. Gotovo 70 posto unutrašnjosti zauzima masivni bakreni hladnjak s jednim 140 mm ventilatorom, što će, kažu, osigurati tihu i stabilnu radnu temperaturu čak i u zatvorenim TV ormarićima.

S druge strane, 8 GB VRAM-a smatraju ključnim kompromisom koji će ograničiti konzolu u idućim godinama. Iako Valve tvrdi da je odluka donesena radi pristupačne cijene, DF napominje da bi 16 GB bila značajno dugoročnija opcija.

Novi Steam kontroler i OS

Uz konzolu stiže i novi Steam Controller s magnetnim punjačem (“puck”) i vlastitim 2.4 GHz bežičnim prijamnikom. Koristi TMR (“next-gen Hall Effect”) analogne stickove, ima kapacitivni “Grip Sense” za aktiviranje žiroskopa dodirom i može uključiti konzolu (i TV kroz HDMI CEC) jednim pritiskom gumba. DF ga opisuje kao udoban, responzivan i znatno bolji od prve verzije kontrolera iz 2015.

FSR 4 podrška još nije službeno potvrđena (zasad tek 3.0), ali Valve očekuje da će biti omogućena kroz AMD drivere do lansiranja. DF pritom upozorava da će ključni faktor uspjeha biti cijena, jer “4K konzola” za 399 dolara zvuči primamljivo, ali ako cijena premaši PS5, situacija se mijenja.

Zaključak: zanimljiv koncept, realno 1440p uređaj

Digital Foundry zaključuje da Steam Machine ima ogroman potencijal i kvalitetno izveden hardver, no VRAM, propusnost memorije i ograničenja RDNA 3 GPU-a znače da će performanse u većini naslova ostati u okvirima 1440p rezolucije uz FSR upscaling.

Dakle, iako je riječ o impresivno kompaktnom i dobro osmišljenom uređaju, performanse su ipak ograničene odabirom grafike i količine memorije, pa 4K pri 60 sličica ostaje više teorijski nego realan cilj.

Ipak, ako Valve uspije ponuditi konzolu po cijeni nižoj od PS5, mogla bi postati najzanimljiviji gaming uređaj 2026. godine.

Povezano