Opet je nasilje u igrama problem. Stvarni razlog ili izlika?
Bez obzira na to što je pojam esports ogroman, što se predviđa da će takva natjecanja 2020. godine generirati preko milijardu funti zarada te što ih je pratilo preko 320 milijuna ljudi diljem svijeta na Asian Games, neće naći svoje mjesto u Olimpijskim Igrama. Ako su Asian Games mogli u svoj repertoar ubaciti esports, zašto nema kruha (i igara) na olimpijadi?
International Olympic Committee je održavao forum na temu toga treba li uključiti esports u OI i generalni zaključak je da su igre koje se igraju na takvim natjecanjima prenasilne da bi se takav događaj popratio na istima. Dokle god u igrama postoji cilj gdje se protivnika ubija ili se prolijeva krv, to se smatra nasilnim i tome nije mjesto na sportskim natjecanjima kao što su OI. To što tamo možemo vidjeti borilačke sportove očito nije bitno. Valjda to nisu dovoljno nasilni sportovi, već su civilizirana ekspresija nečega što je nastalo na eventualnim nasilnim temeljima.
Nedavna pucnjava u Floridi za vrijeme događanja esports natjecanja je sigurno dodala još nešto bodova negativnosti i učvrstila odluku komiteta da esportsu u ovakvom obliku sa nasilnim igrama nema mjesta na OI. Ipak, generalno se smatra da je zapravo stvarni razlog činjenica da su igre korištene na esports vlasništvo trećih strana. Nasilje u igrama je ipak samo simulacija, baš kao i pucanje u mete. Nije fora ako vlasnici igara odnose profite koje bi se mogli slijevati u džepove komiteta. Sigurni smo da će se do 2024. godine sigurno naći neko rješenje jer teško je zanemariti sve rastuću popularnost fenomena kao što je esports.