Nakon dva tjedna proglašavanje svega najboljeg ove godine zaključujemo najbitnijom kategorijom.
Naslov koji se može pohvaliti titulom najbolje igre godine, mi gameri to često zovemo i GOTY, kompletan je u svim svojim sferama koje se ističu visokom kvalitetom, a velika većina igrača zadovoljna je proizvodom koji su kupili i na njega potrošili dragocjene sate slobodnog vremena.
Cijela godina možda nije bila krcata velikim hitovima koji ruše rekorde prodaje ili mijenjaju povijest ili poredak u gaming industriji, ali je bilo iznimno kvalitetnih naslova koji ćemo se rado sjećati, a nekima i vraćati. Igrači s manje slobodnog vremena neke igre trebaju tek odigrati. Kako god, sljedeće naslove nominirali smo za najbolju igru 2015. godine:
- Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
- The Witcher 3: Wild Hunt
- Fallout 4
- Bloodborne
- Rise of the Tomb Raider
Ako ste pratili naše dosadašnje glasovanje i nagrade u brojnim kategorijama, znate da je o svim nominiranim igrama već gotovo sve napisano. Zato ćemo prije proglašenja samo ukratko spomenuti svaki od naslova.
Fallout 4 i Rise of the Tomb Raider osim što su izašli na isti datum, u našoj su anketi osvojili najmanje glasova. Naravno, to ne znači da se radi o lošim igrama, upravo suprotno. U Falloutu 4 mogu se izgubiti dani i dani u istraživanju prekrasnog postapokaliptičnog svijeta, dok smatramo da bi nova Lara postigla daleko veći uspjeh da nije bilo vremenske ekskluzive za Microsoftove konzole.
Podjednak broj glasova osvojili su Bloodborne i Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Svaka od igara na svoj je način produkt genijalnosti dva studija sa sjajnim individualcima na čelu projekata. Od Hidea Kojime očekujemo da se na neki način iskupi za MGSV koji je, ne njegovom krivicom, ispao nedovršen, a sa zanimanjem očekujemo čime će nas u budućnosti iznenaditi Hidetaka Miyazaki.
Slijedi nekoliko redaka posvećenih naslovu koji je izdominirao konkurenciju ne samo u vlastitom žanru, kao i većinu bitnih kategorija FFA Awardsa.
Najbolja igra 2015.
The Witcher 3: Wild Hunt
Nagradu za najbolju igru godine je odnio Witcher 3: The Wild Hunt. Sudeći po anketi, mnogi od naših članova su bili suglasni kako je baš ovaj naslov bio najkompletniji ove godine i kako je imao ono nešto što ga izdvaja od ostalih. Iako je igra izašla relativno rano za bilo kakve prognoze oko igre godine, već tada su dojmovi bili vrlo pozitivni, a riječi pohvale su dolazile sa svih strana. Iznimka nisu bili ni članovi FFA foruma, koji su prepoznali kvalitetu proizvoda proizašlog iz vrijednih ruku ekipe studija CD Projekt RED.
https://www.youtube.com/watch?v=XHrskkHf958
Ovo je igra koja nema klasičnog odabira dobra i zla. Poput stvarnog života, tako i Witcher 3 stoji u sivom području, gdje je jedini odabir onaj koji se igraču čini kao manje zlo. Svijet je okrutan, svaki dan je nova borba, a ljudske sudbine su prepune patnje i tuge. Međutim, postoji jedna nemjerljiva sila koja nas tjera u potragu na najčudnija mjesta. Sila koja potiče čovjeka da iskoristi i zadnje atome snage, te koja mu daje nadu i poticaj da prevlada najveće prepreke, a to su one u njegovom umu. Ta sila je ljubav. CDPR je dobro znao iskoristiti povijest i prirodu Geralta kao čovjeka lišenog emocija, dajući mu prostora da pokaže svoju drugu stranu. U nekoliko situacija umjerenom ekspresijom lica ili samo pokretom tijela, Geralt pokazuje svoje osjećaje i dokazuje da niti jedno srce nije dovoljno hladno za ljubav. Igra je prekrasan igrokaz opasnih avantura, spletki, nesretnih sudbina, prijateljstva, te u konačnici jedna obiteljska priča čiji kraj ovisi o vašim odlukama.
Svaki zadatak koji odaberete ima svoju pozadinu, priču koja ga čini uvjerljivim i pridaje mu važnost. Ne postoje zadaci koji služe samo kako bi se popunila kvota sati u igranju ili kako bi se prikupilo iskustvo potrebno za unapređenje mogućnosti vašeg lika. Neki od zadataka mogu poslužiti kao ogledni primjeri žanra, zadaci dostojni samostalne igre. U ovom segmentu jako pomažu i likovi kojima je posvećena nevjerojatna pozornost. Uvjerljiva glasovna gluma, raznolikost vizualnog dizajna likova i regionalna pripadnost uz lokalne običaje čine kohezivnu cjelinu.
Naravno sve ovo ne bi bilo toliko izraženo bez onog glavnog igrača, a to je svijet u kojemu se odvija ovaj ples života i smrti. Mnogi kritičari su suglasni kako je svijet Witchera 3 najuvjerljivija kreacija u igrama stvorena ljudskom rukom. Ako tražite generične objekte i običnost, onda potragu preselite na neke druge naslove. Svaki kamen, svako drvo, potok, rijeka ili selo je pažljivo smješteno ljudskom rukom unutar ovog golemog svijeta. Predivne scene zalaska sunca, hladne zimske noći, crvene zore na proplanku s pogledom na more, ostavit će vas u čudu kako jedan virtualni umjetnički izričaj može pobuditi toliko emocija. Lokacije poput zelenih livada prošaranih šumom, močvare, velikih gradova, planinskih puteva ili hladnih sjevernih otoka pružaju raznolikost i izazivaju u igraču drevni nagon da istražuje i otkriva nova mjesta.
Glazbena podloga je unikatna i tematski pogođena. Stari slavenski instrumenti, popraćeni ženskim vokalom savršeno pristaju uz svaku situaciju. Ambijentalna glazba pojedinih regija nadopunjuje zvukove prirode, ljudskih aktivnosti i glasanje zvijeri. Grafički prikaz, uz napredne tehničke elemente, dokazuje kako i RPG naslov može biti vrlo konkurentan, pa čak i igrama ostalih žanrova s daleko manjim mapama. Na svakom pojedinačnom elementu se vidi koliko je ljubavi uloženo u ovaj projekt. Kao cjelina, ovo je naslov o kojemu će se još dugo pričati i koji je uspio izaći iz današnjih okvira, te je uspio postaviti nove standarde i smjernice.
https://www.youtube.com/watch?v=J8J9HXcOxrs
renda: “Dobra godina, puna izvanserijskih igara, neka nadmašila očekivanja neka baš i ne, al za mene Witcher 3 mete svu konkurenciju s fenomenalnim i živim svijetom koji diše (ne)ovisno o nama, maestralnim OST-om, vrhunskim voice actingom, karakterno impresivnim likovima, gameplayjem koji je čista fantazija, pričom koja je ispričana skoro pa savršeno, jednostavno cijeli paket kojeg ostale igre po meni baš i nisu imale.”
SkyR3xX: “The Witcher 3 bez premišljanja. Briljantni likovi i priča, meni savršen i dinamičan gameplay, prelijepi vizuali, nenadmašiv OST, savršena prezentacija, najbolji sidequestovi u zadnjih par godina, briljantan dizajn i odličan voice acting upakirani u par stotine sati gameplaya.”
FicoLegend: “Igra koja je za mene osobno igra godine i jedna od najboljih igara ikada. CDPR je krenuo u izradu trojke s ciljem redefiniranja open world RPG-a što su apsolutno uspjeli. Nevjerojatna količina sadržaja i ispunjen, živi svijet koji me podsjetio na Red Dead Redemption. Iako je imao problema u početku s bugovima te s FPS-om na konzolama, ja osobno nisam iskusio puno problema te me samo jedan bug pošteno raživcirao. Gameplay vrlo zabavan. Miješanje signova i mačevanja je vrlo zabavno, a sve je popraćeno genijalnim soundtrackom koji velikim dijelom pridodaje atmosferi. Zatim grafika. Uf… Što reći o tome osim da je igra predivna. Toliko često sam stao usred questa i samo promatrao jer je grafička prezentacija vrhunska. Uz to se još mora spomenuti da postoje različita područja koja svaka na svoj način odudaraju izgledom, no uvijek su jednako lijepa. Uz sam taj soundtrack, grafika te efekti kao što su ljuljanje drveća zbog vjetra, nastanak velikih valova posebno pridodaju atmosferi te skupa čine jednu nevjerojatnu cjelinu kojoj se čovjek s guštom vraća čak i nakon 200 odigranih sati. Svijet je kao što sam spomenuo ispunjen, questovi su izvrsno napisani i zapanjujuća je činjenica da nema fetch questova, već svaki quest ima svoju priču koja će sigurno zainteresirati svakog igrača. Sama činjenica da sam toliko sati skupio, a tjera me na još, govori koliko je igra zarazna. GOTY bez sumnje.”