Vijesti

Gaming pretplate stagniraju, u najvećem problemu je Game Pass

Unatoč izlasku Starfielda kao naslova koji je trebao dodati golemu vrijednost Game Passu sa svojom day one pojavom, općenito sjajnom ponudom igara u 2023. na toj pretplati te dolaskom novih razreda PlayStation Plusa, rast gaming pretplata i njihovih pretplatnika je gotovo nepostojeći.

Prenosi to analitičar Mat Piscatella iz Circane, analitičke kuće koja je u travnju ove godine zabilježila opći rast zarade od gaming pretplata tek od 1% u odnosu na travanj prethodne godine. Prethodno je u odnosu na 2022. tržište gaming pretplata raslo 2%, što zorno ukazuje na negativan trend. Premda ne navodi konkretne brojke, Piscatella dodaje kako čitav pretplate bilježe čitav kvartal slične brojke, a najviše zbog najmasovnijeg servisa – Game Passa.

Kako Game Pass može preokrenuti trend?

Upitan postoji li igra koja može preokrenuti trend, Piscatella odgovara da nije siguran može li to napraviti čak i jedan Call of Duty. Smatra kako Microsoft mora kompletno preraditi svoju strategiju, budući da je stagnacija broja pretplatnika stvarna. Najveći problem je, kaže, taj što Microsoft zasad nije uspio ostvariti primjetniji rast izvan bazena dosadašnjih Xbox igrača, a tehnologija za streaming igara u koju Microsoft polaže karte još uvijek nije na razini dostatnoj za iole masovnije korištenje.

Nadalje, Piscatella ukazuje na to da čelnici industrije nebi trebali zanemariti prodaju klasičnih premium izdanja. Navodi The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom kao sjajan primjer dobre klasične prodaje.

I dok Game Pass kao najmasovnija gaming pretplata stagnira, analitičari smatraju kako je upravo to razlog čestih i masovnih otpuštanja unutar razvojnih studija u Microsoftovom vlasništvu, od kojih se jedan novi događa upravo ovaj tjedan.

Igra

Povezano