U zadnje vrijeme je mnogo šuškanja u vezi Switcha. Iako službenih specifikacija konzole još uvijek nema, čini se da je Eurogamer došao do onih koje otkrivaju jako mnogo. Vijesti i informacije vjerojatno neće oduševiti sve one koji su se nadali da će Nintendo ovaj put, osim po konceptu, biti ispred i po pitanju sirovog hardvera. Naime, prvo nas je razočarala izjava iz redova proizvođača Arkanea (rade na novom Preyu), prema kojoj Switch nije dovoljno jaka konzola za njihovu igru.
Sljedeći hladan tuš su saznanja i informacije o Switchu koje stižu od Eurogamera. Prema istima, čini se da je tehnologija u Switchu stara jednu generaciju, odnosno radi se o Nvidijinoj Maxwell arhitekturi unutar modificiranog Tegra X1 čipa. Neki će reći da to nije problem samo po sebi i da Maxwell sadržava one najbitnije tehnologije koje su dio i Pascala, i bit će u pravu.
Međutim, čini se da je unutar Switcha napravljen dodatan kompromis i po pitanju takta konzole. Naime, potvrđeno je kako se procesor u Switchu vrti na 1020 MHz bez obzira je li konzola priključena na postaju ili je u mobilnom modu. To je dvostruko sporije od standardnog Tegra X1 čipa.
Na polju grafičke kartice situacija je još ozbiljnija. Takt grafičkog podsustava je 768 MHz, što je značajno manje od primjerice 1 GHZ na Nvidia Shield Android TV-u. Što je još gore, takt grafičkog podsustava se snižava za čak 40% kada je Switch korišten u mobilnom modu (van centralne postaje) i tada je frekvencija grafičkog podsustava 307,2 MHz! Razlog ovakvom rezanju takta naravno leži u maksimaliziranju vijeka baterije u prijenosnom odnosno mobilnom modu, no radi se o ogromnoj i bitnoj razlici. Funkcioniranje konzole s taktom Tegre X1 na 307,2 MHz moguće je i kada je konzola spojena na postaju za punjenje, što znači da je moguć i odabir rada i moguća ušteda u potrošnji kod nezahtjevnih igara, što je zgodno.
Ipak, jedan proizvođač je ovo nedvosmisleno usporedio s razlikom kakvu predstavljaju PS4 i PS4 Pro u pogledu hardverske snage. Nintendo je očito napravio konzolu koja će imati dva profila rada i programeri će morati bitno prilagođavati igre da bi rad u prijenosnom modu uopće bio moguć. Pokretanje igre u 720p u prijenosnom modu i primjerice u 1080p dok je konzola spojena s postajom zahtijevat će kompromise i puno više programiranja, gotovo dvije verzije igre, što su naglasili i izvori iz Eurogamera. Krajnji ishod korištenja 720p prijenosnog moda može i jasno ukazati da možemo zaboraviti na moderne i zahtjevne igre s drugih konzola, barem u prijenosnom modu. Ipak se i ranije spominjala snage Switcha od oko 1 TF, što je par puta manje od trenutne generacije konzola.
Nintendo je opet zakoračio putem kontroverznog dizajna i hardvera, no mora ime se za priznati da imaju odvažnosti učiniti nešto bitno drugačije. Nadajmo se da će i igre slijediti ovu filozofiju, na pozitivan način.