Razvoj AAA igara sa svakom novom generacijom sve je kompliciraniji i skuplji. Premda postoji blagi trend pojednostavljenja produkcija, najviše zbog grafičkih pokretača poput Unreal Enginea 5, u kolikoj količini će ono zaživjeti vidjet ćemo kroz par godina. Zasad se nastavljaju probijati rekordi u budžetima, čega je svjesna i CMA iz Ujedinjenog Kraljevstva.
Naime, tamošnje tijelo je za potrebe odlučivanja o Microsoftovoj kupnji Activision Blizzarda provelo istraživanje na tu temu, koje otkriva veliki rast troškova u odnosu na prije samo 5 godina. U konačnom izvješću navode kako je prije 5 godina trošak razvoja AAA igara iznosio u prosjeku između 50 i 150 milijuna dolara, a naslovi koji se trenutno razvijaju te su u planu za izdavanje do 2025. premašuju budžete od 200 milijuna.
Pritom cifre ne ubrajaju troškove marketinga. CMA navodi kako naredni Call of Duty naslovi premašuju 300 milijuna dolara budžeta. “Moramo razvijati toliko sadržaja za Call of Duty da se više ne možemo osloniti samo na glavni studio. Sada nam za razvoj treba jedan vodeći studio te polovina drugog vodećeg studija za svaki godišnji CoD. Primorani smo sve više koristiti vanjske timove i ne vidimo da će se to uskoro promijeniti”, poručuju iz Activisiona.
U izvješću se spominje i GTA 6, za kojeg procjenjuju budžet od preko 250 milijuna. Što će se, vjerujemo, znatno premašiti, pogotovo ako uzmemo u obzir procjene za Red Dead Redemption 2, za kojeg analitičari kažu da je premašio pola milijarde dolara troškova. Doduše, s uključenim marketingom.
CMA navodi i jednog anonimnog izdavača koji tvrdi kako je na jednu igru potrošio 660 milijuna dolara, a na marketing iste preko još pola milijarde. Što mislite, koja je to igra?