Svijet je prije 11 godina bio jedno drugačije mjesto. Puno se toga promijenilo, a promijenilo se i u gaming industriji. U zalazak PS3 generacije, generacije koju je Sony započeo katastrofalno, a na koncu ipak nekako uspio spasiti, zakazano je lansiranje novog IP-a, igre za koju je malo tko čuo izvan okvira onih koji pobliže prate igranje.
Naughty Dog je s tri Uncharteda te generacije dokazao da može napraviti nešto ozbiljnije izvan okvira platformerskih iskustava. Igre filmske produkcije pokazat će se novim općim smjerom ne samo za studio, već i za nositelja platforme. I dok je Uncharted zadržao taj vrckavi karakter, The Last of Us je tada definirao znatno ozbiljniji iskorak.
Novi IP, uz to još horor karaktera zabranjen publici mlađoj od 18 godina, predstavljao je rizik za sve uključene. Traileri su ukazivali na nešto posebno, međutim, tog četvrtka prije 11 godina svejedno nitko nije znao što očekivati. Kako Sony, tako ni sami igrači.
Onima koji su mu pružili šansu nije trebalo dugo da spoznaju posebnost iskustva. Već nakon 30-ak minuta, potpuno nepripremljeni za takvo nešto, upoznali su emociju kakvu dosad nisu osjetili u ovom formatu zabave. Prisjećam se Reboot foruma i oduševljenih komentara nekolicine hrabrih, poput kovida su zarazili sve ostale. Brojale su se rate na kartici, tražilo sitno pod sjedalom u autima, snalazilo se u onoj krizi kada nikad nije bilo dovoljno, ali do konca vikenda svi su igrali The Last of Us.
Malo tko je planirao, ali do konca vikenda igrali su ga svi
Naš mali bubble se preslikao i na ostatak interneta, da ne kažem svijeta. Na Facebooku, Redditu, Twitteru… Malo tko je planirao igrati, a do konca vikenda morali su ga igrati svi. A većina njih već je isplaniralo vikend. Subota je bila rezervirana za izlazak u kino. Warner Bros uložio je čak 225 milijuna u novi Superman film.
Zack Snyder, Henry Cavill, Kevin Costner… Jednom od najraskošnijih filmskih produkcija svih vremena, Man of Steel trebao je zavladati zabavnom industrijom. Film nipošto nije podbacio, ostvario je komercijalni uspjeh, izdominirao kino blagajnama i višestruko povratio budžet, ali tog vikenda svi su pričali o The Last of Usu.
Jedna relativno nepoznata igra tog vikenda zaradila je više od otvarajućeg vikenda najskupljeg filma te godine. Novi IP, horor te ujedno igra plasirana na samo jednu platformu… Nas koji smo pobliže pratili, takav uspjeh neke igre nije pretjerano iznenadio, ali je svakako skrenuo pažnju mainstreama gdje su milijuni ljudi postali svjesni veličine gaming industrije.
Jedanaest godina kasnije, The Last of Us više nije igra. Nije ni samo serija, kojoj je HBO povjerio jednu od najvećih produkcija svih vremena. Za neke je način življenja, za druge je način iživljavanja, za treće je možda i sredstvo distribucije nekih svojih agendi. The Last of Us je veći od… ma nećemo pretjerivati. Velik je.