“Za nas je stavljanje igre na PlayStation Plus bilo poražavajuće”, otkrio je šef Oddworld Ihnatitants studija Lorne Lannin u Xbox Expansion Pass podcastu. Slušajući ga, reklo bi se da je Oddworld: Soulstorm u potpunosti podbacio. Istina je zapravo u potpunosti drugačija, no u čitavoj priči su najlošije prošli developeri. Čitajte: zaradili su daleko manje nego što su originalno planirali.
Oddworld: Soulstorm trebao je doći na PlayStation Plus u siječnju 2021. kada je baza PS5 korisnika bila relativno malena. Sony se mučio s isporukom konzola (muči se i danas), a studiju je trebao financijski poguranac.
Stoga su sklopili dogovor u kojem je ugrubo stajalo da će Sony kompenzirati iznos za otprilike 100 tisuća prodanih kopija, što je tada za obje strane bilo i više nego prihvatljivo. Sony će pokriti rupu u ponudi PS5 igara, a kreatori će dobiti i više nego dovoljno za krpanje proračuna.
A onda spektakl…
Pandemija COVID-a napravila je svoje i, kao što znamo, Oddworld: Soulstorm odgođen je za travanj 2021. U međuvremenu je Sony prodao par milijuna konzola više i… što se dogodilo? Najgori mogući scenariji za developere.
Umjesto planiranih 100 tisuća primjeraka, PS5 vlasnici su Oddworld: Soulstorm preuzeli 4 milijuna puta. Sukladno potpisanom ugovoru, Sony nije bio dužan kompenzirati nijedan skinuti primjerak iznad dogovorenih 100 tisuća. Jasno je da se Oddworld: Soulstorm ne bi prodao u 4 milijuna da nije bio besplatan na PS+, ali sigurno je da je studio u financijskom smislu mogao proći puno bolje.
Sony i PlayStation, jasno, nisu krivi ništa, no valjda je ekipa Oddworld Inhabitantsa izvukla pouku. Nikad nemojte podcijeniti snagu PlayStationa i besplatnih igara.