Shuhei Yoshida je legenda PlayStationa i gaming industrije. To u ostalom pokazuje i BAFT-ina nagrada za životno djelo koja je ove godine dodijeljena upravo nekadašnjem šefu PlayStation Studiosa, a danas voditelju indie odjela unutar kompanije.
The Guardian ga je sjajno portretirao s jednom jedinom rečenicom. Prvo gamer, a tek onda direktor. Upravo tom listu se ukratko osvrnuo na stanje današnje industrije, za koju kaže da će unatoč influksu milijardi uvijek ostati “zabavnija” od drugih.
Yoshidi je djelovanje u industriji zabavno, čak i nakon što je bezbroj puta morao otkazati neki projekt, ili objasniti developeru da njegova ideja jednostavno ne funkcionira. “Sve u ovoj industriji se vrti oko talenta, pokušao sam im pomoći koliko god sam mogao”, kaže Yoshida i tvrdi kako je talent uvijek na prvom mjestu.
Uostalom, upravo “Shu” je jedan od zaslužnijih za veliki uspjeh igre Journey studija Thatgamecompany. Prepoznao je potencijal, a zatim financirao kao PS3 ekskluzivu onda kada nitko od poslovnjaka nije bio sposoban prepoznati talent. Journey je 2012. protiv svih izgleda, kao indie naslov, proglašen za igru godine u gotovo svim relevantnim izborima. “Igra je imala golemi utjecaj na ljude. Mogli ste ju završiti za 4 sata, ali ljudi koji su nekoga izgubili jako su emotivno doživjeli igru. Jako sam sretan što sam bio uključen u to.”
Yoshida je kroz godine bio značajno uključen u još nekoliko igara koje su bivale proglašene najboljima. Jedan je od najupućenijih u razvoj AAA naslova od ideje do launcha, a zna i koliko to sve košta. I dok je Journey bio relativno jeftin, zanimljiva je usporedba dvije igre istog IP-a, ali u različitim dekadama.
Kaže da je God of War 3 2010. godine bio jedan od najskupljih naslova uopće, s budžetom od 44 milijuna dolara, ali danas moderne PS5 first party ekskluzive prelaze 200 milijuna dolara, poput God of War Ragnaroka.
Ako sve igre postanu game as a service, to će biti dosadno
Upravo zbog povećanih troškova razvoja modernih AAA igara, Yoshida smatra kako je iznimno bitno podržavati, ali i znati prepoznati manje talentirane timove. Ne samo zbog financija, nego i zbog nužne raznovrsnosti igara. “Mislim da se industrija mora diverzificirati i mislim da će se to dogoditi prirodnim putem.”
Za razliku od brojnih drugih kreativaca, i to ne samo u gaming industriji, Yoshida ne smatra da će AI loše djelovati na kreativu. “Umjetna inteligencija je alat, a netko mora koristiti alat”, kaže. “Morate znati dobro koristiti alat. AI će promijeniti prirodu učenja za developere, ali na kraju će razvoj biti učinkovitiji, a ljudi će stvarati ljepše stvari.” Pritom Yoshida navodi primjer studenata, koji su mu kao totalni početnici predstavili igru koja već u startu ima prekrasnu grafiku, zahvaljujući AI alatima.
Tvrdi kako su, baš kao i 90-ih, kada je počinjao, talent i kreativnost bitniji od tehnologije i poslovnih planova. “Industrija se neprestano širi, nadam se da će i dalje podržavati i pratiti kreativne ideje i ljude koji pokušavaju raditi na novim stvarima. Ne želite vidjeti da su Top 10 igre svake godine gotovo iste, da sve igre postaju game as a service… To bi za mene bilo dosadno”, zaključuje legenda gaming industrije.