Vijesti

Mark Cerny se raspričao o tehnologiji za PlayStation 6. Izlazak konzole očekuje za “nekoliko godina”

Iako smo još godinama udaljeni od izlaska PlayStationa 6, Sony je iznenadio fanove kratkim tehničkim videom o tzv. projektu Amethyst, u kojem zajedno s AMD-om razvija novu arhitekturu čipova za buduću generaciju konzola.

Glavni arhitekt PlayStation hardvera Mark Cerny izjavio je kako PS6 neće donijeti samo klasičnu nadogradnju CPU-a i GPU-a, već potpuno re-arhitekturu čipova koja bi pomoću umjetne inteligencije trebala poboljšati grafiku i smanjiti procesorska uska grla.

“Rezultati su još uvijek u fazi simulacija, ali izgledaju iznimno obećavajuće,” rekao je Cerny, dodajući da bi tehnologije iz Amethysta trebale stići u buduću konzolu “za nekoliko godina”.

AMD-ov direktor grafičkog odjela Jack Huynh objasnio je da će Amethyst omogućiti “revoluciju u igranju” kombinirajući tradicionalno renderiranje s neuralnom akceleracijom. Cilj je, slažu se obojica, postići realističnu fiziku, filmsko osvjetljenje i učinkovitije učitavanje tekstura bez pukog povećanja snage. Novi pristup uključuje i tzv. Neural Arrays, skupine Compute Unita koje zajednički obrađuju podatke kao jedan AI motor, što omogućuje veće ML modele i manju potrošnju resursa.

Revolucija u igranju

Posebno su istaknuti i novi “Radiance Cores”, namjenski hardverski blokovi za ray tracing koji će preuzeti kontrolu nad zahtjevnim izračunima svjetlosti i refleksija, rasterećujući tako CPU i GPU. Uz to, tehnologija Universal Compression dinamički komprimira podatke prije pohrane u memoriju, povećavajući propusnost i performanse.

Prema Sonyju i AMD-u, sve ove inovacije tek su početak, a početak je, barem što se tiče konzola, FSR 4 koji stiže sljedeće godine na PS5 Pro, dok će PS6 koristiti daleko naprednije verzije tih AI-pogonskih tehnologija.

Povezano