Gotovo je sigurno da nas očekuje barem jedna velika Microsoftova akvizicija ove godine.
Xbox One X je vrhunska konzola, najjača na svijetu. Xbox One je također solidna konzola, ujedno i prilično poželjna nakon što se Microsoft opametio i izbacio Kinect, a TV mogućnosti stavio u drugi plan. Međutim, gdje su igre? Igre su te koje prodaju konzole, Microsoft je ozbiljno zakazao po tom pitanju na ovoj generaciji konzola i to vodeći ljudi kompanije dobro znaju. Stoga se već neko vrijeme šuška kako su u Microsoftu na tragu akvizicije neke velike kompanije koja bi trebala doskočiti tom njihovom problemu, koji ih koči na putu prema svjetskoj dominaciji na tržištu igara i igranja.
Tako se američki Polygon, medij inače blizak Microsoftu, dosad prepoznat po veličanju njihovih igara, a šikaniranju PlayStationovih koliko se to može, pozabavio analizom koja bi kompanija bila Microsoftu najpoželjnija. U prvi plan su tako iskočili Electronic Arts, PUBG Corp i Valve.
PUBG Corp i Battlegrounds najizgledniji osvajači lukarativne prijevremene mirovine
Od svih njih, posebice ako bismo sudili prema recentnim odnosima, najizglednija je Microsoftova kupnja tvoraca Playerunknown’s Battlegroundsa. Tvorci jedne od najvećih hit igara ikada, koja je postala doslovno tvornica novca, sumnjamo da bi imali išta protiv uranjene mirovine od pokoje milijarde dolara. Kao i u slučaju Minecrafta, Microsoft bi također znao bolje unovčiti franšizu.
Electronic Arts je na burzi, trenutno prema Forbesu vrijedi preko 27 milijardi dolara uz 5 milijardi dolara godišnjih prihoda. Za razliku od PUBG Corpa, teže je zamisliti kako bi se Microsoft upustio u ovu avanturu, pogotovo jer barem polovicu poslovanja drži PlayStation platforma. Međutim, nikako nije teško zamisliti barem kupnju jednog manjeg djela Electronic Artsa od dioničara.
Valve i Steam Microsoft si može priuštiti, ali nešto se treba pitati i Gabena
Treća opcija je, prema analitičarima Polygona, softverski gigant Valve. Iako Valve već neko vrijeme nije ozbiljan igrač po pitanju razvoja video igara, što bi se ubrzo moglo promijeniti, Steam kao najveća svjetska trgovina digitalnih igara je svakako zanimljiv asset. Valve se trenutno procjenjuje na oko 4 milijarde dolara, a kako se ne radi o javnoj komapniji, sve ovisi o raspoloženju Gabe Newella i njegovih partnera. Nebi bilo teško zamisliti kako je i on možda željan novih izazova. U slučaju prodaje teško je ne očekivati neizlazak Half Lifea 3, kao i nastavaka svake dvije do tri godine.
Ovo su zasad samo razmišljanja, analize i špekulacije, međutim, prilično realno je očekivati u narednim mjesecima ove godine najmanje jednu veliku Microsoftovu akviziciju u gaming industriji.