Vijesti

Microsoft na sudu: “Ne zarađujemo od prodaje Xboxa”

Još jedan dan na sudu između Applea i Epic Gamesa nastavlja se iznositi prljavi veš. Jučer je Microsoft u svojstvu svjedoka s Epicovim odvjetnicima pokušao objasniti kako je iOS nepravedno zatvoreni ekosustav te otkloniti usporedbe App Storea s digitalnom Xbox trgovinom. Donosimo pregled jako zanimljivog dana.

Dokumenti cure na sve strane, svjedoci iz velikih kompanija i njihovi timovi zaboravljaju ili namjerno iz njih ne skrivaju poslovne tajne, a jedan takav dokument otkrio je kako Microsoft do centa prati i uspoređuje poslovne prihode konkurencije.

I to je sasvim normalno. To vjerojatno radi i Sony, ali jučer je u svojstvu svjedoka bila Lori Wright, potpredsjednica Xboxovog poslovnog odjela. Zanimljivo, iz dokumenata koji prate financijske rezultate konkurencije većinu svojih podataka Microsoft je sakrio, a tuđe je objavio, što se sigurno neće svidjeti Sonyju, Nintendu, Activisionu, Electronic Artsu…

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jedno od prvih pitanja bilo “zarađuje li Microsoft prodajom Xbox konzola?” Ne, odgovara Wright, a zatim objašnjava kako je to dio poslovne strategije i zarada stiže od prodaje softvera. “Nikada nismo ostvarili profit na prodaji konzola“, potvrdila je Wright. Kasnije je na pitanje Appleovih odvjetnika potvrdila kako profit ne dolazi ni nakon nekog vremena kada cijena komponenti padne. Microsoft uvijek gubi novac na konzolama.

Xbox zarađuje isključivo od prodaje igara

Izuzev PlayStationa 4 to je poslovni model na kojem funkcionira i Sony, ali on je sada nebitan. Sve je bila priprema pred pitanja s kojima se želi konstatirati da si Microsoft (i Sony) ne može dopustiti smanjivanje provizije od softvera jer bi propali, budući da zarade od hardvera ne postoji. Za razliku od Applea koji masno zarađuje na mobilnim telefonima i prodaje ih uz debeli profit.

“Kada Microsoft nebi uzimao 30% provizije od igara na Xboxu, ne bismo mogli zarađivati”, Wright je objasnila. Otkrila je i kako Microsoft zato nema namjeru sniziti cijenu provizije na konzolama, kao što nema namjeru dopustiti drugima da otvore svoje digitalne trgovine ili omogućiti developerima direktnu prodaju igračima.

Upravo je to cijela bit tužbe Epica protiv Applea. Epic Games smatra kako Apple uzima preveliku proviziju na ogromnom tržištu iOS uređaja. Appleov udio je identičan Microsoftu i Sonyju iako se radi o platformi koja zarađuje novac od prodaje hardvera.

Kroz daljnje ispitivanje Microsoft je pokušao objasniti vlastiti problem koji ima s Appleom, a koji ne dopušta plasiranje xClouda za iOS. Apple od Microsofta zahtjeva da svaka cloud igra ima vlastitu aplikaciju. Kroz seriju pitanja konstatirano je kako Netflix i Spotify to nisu dužni napraviti za svaki film ili pjesmu. Umjesto da plasira xCloud aplikaciju na App Store po Appleovim uvjetima, Microsoft je pronašao način kako streamati igre kroz web browser.

Epicovi odvjetnici žele postaviti tezu kako, između ostalog, Appleova poslovna politika ne dopušta pristup inovativnim servisima poput xClouda te da Apple ne podržava developere koliko bi trebao.

Appleovi odvjetnici pokušali su kontrirati poantom kako ni Microsoft ne dopušta druge servise za cloud igranje na Xboxu, ali sudac nažalost nije dopustio daljnju raspravu po tom pitanju. Apple želi postaviti još jednu tezu – “ako Epicu ne odgovara naš sistem, zašto im onda odgovara Xboxov i PlayStatinov budući da uzimaju istu proviziju?”

Tu je Epicovo i Microsoftovo stajalište jasno, pa razdvajaju uređaje na dvije klase:

  • uređaji opće namjene
  • uređaji posebne namjene

Uređaji opće namjene su PC računala, Mac računala, ali i Android telefoni. Na jednim i drugim uređajima niste vezani za samo jednu trgovinu igara/aplikacija i s njima možete što želite. U tu skupinu žele svrstati i iPhone koji i jest uređaj opće namjene, na njemu možete raditi praktički sve, ali Apple ne dopušta instalaciju softvera izvan App Storea. Uređaji opće namjene trebali bi biti otvoreniji – smatraju Microsoft i Epic te kao dobar primjer daju Appleov MacOS koji na Mac računalima ipak dopušta instalaciju vanjskog softvera.

S druge strane, uređaji specijalne namjene su gaming konzole kojima je svrha samo zabava. Uređaji s posebnom namjenom po njima smiju biti zatvoreni ekosustavi, ali uređaji opće namjene poput iPhonea ne. Isto će pokušavati dokazivati i narednih dana, a ako im pođe za rukom te sud ustanovi kako je način na koji posluje Apple nepravedan to će totalno razdrmati čitavu zabavnu industriju.

Povezano