Sada nitko nema izgovor za loše performanse u najnovijem API okruženju.
Sadašnje stanje DirectX 12 igara je blago rečeno katastrofalno. Nakon bombastičnih najava kako će ovaj low-level API ponuditi značajno bolje performanse od prethodnika, kako će zaista izbalansirati upotrebu procesora i grafičkog čipa, dobili smo loše rezultate i mnoštvo nelogičnih grafova.
Microsoft je odlučio oprati svoje ruke i izdati alat imena PIX, koji će omogućiti developerima lakše optimiziranje DX12 igara i koji će ostaviti jako malo prostora za opravdanja uslijed neoptimizacije.
PIX omogućuje fino podešavanje performansi kroz analizu izvedbe Direct3D 12 renderiranja, te omogućuje hvatanje određenog stanja kako bi developer bolje shvatio što se događa s dretvama procesora i grafičkog čipa prilikom izvedbe, te omogućava uvid u alokaciju memorije igre koja se trenutno izvodi.
Odlična vijest je da PIX podržava UWP (Unified Windows Platform) i ostale Win32 aplikacije, te je naravno ograničen na 64 bitne aplikacije s obzirom da je to današnji nepisani standard.