Vijesti

Microsoft teško optužio Sony: Plaćaju drugima da ne donose igre na Game Pass

Upitan od strane regulatora tržišta, Sony je izrazio zabrinutost da će Microsoftova kupnja Activisiona previše utjecati na tržište te mu onemogućiti fer tržišno natjecanje.

Konkretnije, negativno bi utjecala ekskluzivnost Call of Dutyja. Sony je regulatorima u Brazilu poručio da je Call of Duty kao IP neopisivo bitan, a osim što je redovito najprodavanija igra posljednjih 10 godina, Call of Duty se kao serijal s redovitim izdanjima jedini može mjeriti s ostalim najvećim produktima zabavne industrije poput Star Wars, Game of Thrones, Harry Potter i Lord of the Rings IP-eva.

Sonyjev odgovor je javan na stranicama brazilske vlade, vidio ga je i Microsoft, pa odgovorio.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Ne iznenađuje da je jedino Sony odlučio javno iznijeti svoje mišljenje, a koje se bitno razlikuje od Microsofta, Activision Blizzarda i drugih izdavača”, poručuje Microsoft. Proziva Sony kako ne želi dopustiti Game Passu da ugrozi njegovu dominaciju u digitalnoj distribuciji konzolaških igara. Istovremeno, tvrdi Microsoft, Sony ne odustaje od natjecanja s Microsoftom na tom polju.

Sony ne odustaje od natjecanja s Game Passom

“Sony ne želi Call of Duty igre od prvog dana na Game Passu jer ne odustaje od natjecanja s našom pretplatničkom uslugom”, uvjeren je Microsoft da upravo to stoji iza Sonyjevog angažmana po tom pitanju.

Također, Microsoft se ne slaže da je Call of Duty prevaga kakvom je Sony želi prezentirati. “Call of Duty je tek jedna u nizu najprodavanijih igara”, tvrdi. I dok još jednom ponavlja “želju” da Call of Duty ne postane MS ekskluziva, konstatira da su lojalni fanovi temelj PlayStationa, a koji su to postali zahvaljujući ekskluzivnim igrama. Pa dolazi do zaključka da ekskluzivne igre ne čine PlayStation potpuno odvojenim tržištem od ostalih konzola. Vođeni tom logikom, Call of Duty ne može biti kategorija za sebe i eventualna ekskluzivnost nebi dovela tržište gaming konzola u disbalans.

Zapravo, Microsoft ide toliko daleko da optužuje Sony da nemoralnim potezima sprječava rast Game Passa. Tvrdi da Sony drugim developerima i izdavačima plaća da ne distribuiraju svoje naslove na Game Pass. Microsoft prilaže i povjerljive dokumente koji navodno potvrđuju tu tezu, ali je uvjetovo da se oni ne objave javno.

Što točno želi Sony?

Microsoft za kraj još jednom ponavlja da ne želi Activision Blizzardove naslove napraviti ekskluzivnima za Xbox ekosistem, budući da njihova atraktivnost nije dovoljna da privuče toliko igrača kako bi se pokrili troškovi razvoja.

Međutim, poanta Sonyjevog protivljenja je ta da će i samim uvrštavanjem narednih Call of Duty naslova na Game Pass od prvog dana narušiti tržišno natjecanje. Jer, kako su čelnici Sonyja navodili u više navrata, ne postoji ekonomska računica koja bi opravdala takvu praksu s naslovima čija izrada košta više desetaka milijuna dolara.

Povezano