Vijesti

Nakon puno igranja i učenja, Quake III botovi su nadmašili ljudske protivnike

Je li to sudnji dan na pomolu?

Više nisu samo DotA 2 botovi pogonjeni sustavim učenja nadmašili ljudske protivnike u partijama, već su i Quake III botovi naučili poneki trik te na taj način postali uspješniji. Za potrebe razvijanja umjetne inteligencije botova se koristio Googleov DeepMind, a ti isti botovi su odigrali bolesnih 450,000 Capture the Flag partija. Ako uzmemo u obzir da je svaka partija u prosjeku trajala 5 minuta, dolazimo do bolesne satnice. Kada ste vi zadnji puta u neku igru utrošili cca. 37,500 sati? Vjerojatno sve partije u vašem životu svih igara zajedno ne broje toliko vremena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nije ni čudo da su botovi naučili kako se igra. S time ti botovi nisu dobili sirove brojčane podatke o igri. već su morali učiti na isti način kao što ljudi uče igrati. Putem audio i vizualnih inputa koje doživljavaju tijekom igranja. Botovi nisu dobili nikakve upute kako treba igrati.

https://www.youtube.com/watch?v=dltN4MxV1RI

Kraj čovječanstva, ovaj, kompetitivnog gaminga?

Botovi su nakon toliko odigranih partija počeli primjenjivati razne strategije poput traženja alternativnih puteva ili čuvanja zastavice baš kao i ljudski gameri. Nakon toga je bačen turnir gdje su se botovi i ljudski igrači natjecali u timovima po 2 igrača. Tim koji se sastojao samo od botova je imao 74% šanse za pobjedu, dok su iskusni igrači imali 52%, a prosječni samo 43% šanse za pobjedu. Ako bi se tim botova udvostručio na 4, tada bi taj postotak pao na 64% što je i dalje više od ljudskih igrača.

Znači li to da možemo objesit kontrolere i tipkovnice o klin kada su botovi bolji od nas? Pa i ne baš. Kao što se može vidjeti iz priloženog videa, Quake III nivoi su poprilično okljaštreni. Doslovce svojom arhitekturom podsjećaju na prastari Wolfenstein 3D što usput olakšava proceduralno generiranje tih nivoa (nema pogleda gore i dolje, a svi uglovi su pravokutni). Da se te iste botove stavi u prave Quake III nivoe, e to bi već bio izazov.

Tako da, dobro je. Skynet će još malo pričekati kao i sudnji dan. AI ima još puno “žganaca za pojesti”.

Povezano