Osobito među manjim developerima, popularni grafički pokretač Unity krajem ljeta pokušao je pogurati novi način naplate naplate igara. Izbio je skandal, promjene nisu dobro prihvatili ni developeri ni zajednica, a premda mu nije u potpunosti uspjelo, trajna šteta je već učinjena.
Za to će platiti kontroverzni izvršni direktor John Riccitello. Nekadašnji šef Electronic Artsa vodi Unity još od 2014, a odstupio je, kako kaže, vlastitom voljom. “Bila je privilegija voditi Unity skoro dekadu i služiti našim zaposlenicima, kupcima, developerima i partnerima”, poručio je na odlasku. Ricitello će ostati još jedan kraći tranzicijski period, prije nego što uzde preuzme jedan drugi polovnjak s dugim stažom.
Treba vratiti povjerenje developera
To je James Whitehurst, nekadašnji šef IBM-a, koji na poziciju voditelja Unityja dolazi tek kao privremeno rješenje. Whiterust će tako privremeno djelovati kao izvršni direktor, a novi predsjednik kompanije postaje Roleof Botha, dosadašnji član upravnog odbora. Oboje će imati izazovan zadatak povratiti povjerenje developera.
Barem zasad, nakon skandala developeri imaju u neku ruku i malo bolje uvjete nego što su imali ranije. Postotak od zarade po novom se kreće naplaćivati nakon 200 tisuća dolara godišnje (umjesto 100 tisuća), a po instalaciji će naplaćivati samo onima s preko milijun dolara zarade u jednoj godini, što može iznositi maksimalnih 2,5% ukupnog prihoda. Tzv. runtime fee kreće tek s idućom verzijom Unityja i neće se naplaćivati rektoraktivno.