Vijesti

Novi PlayStation 5 patent objašnjava mogućnosti novog kontrolera

Već od ranije znamo kako je Sony za PlayStation 5 kontroler razvio tzv. haptičku vibraciju koja bi potencijalno mogla uvesti veću promjenu nego što to može prikazati bilo kakav grafički ili procesorski odmak.

Nova vibracija na detaljniji način će prenijeti zbivanja s ekrana na kontroler, pa ćemo, primjerice, u jednom Gran Turismu moći zatvorenih očiju prepoznati vozimo li po asfaltu ili, primjerice, po šljunku. Sony je u novom patentu objasnio na još nekoliko primjera kako će čitava stvar izgledati.

Prvi primjer kombinira haptičku vibraciju i nove “triggere”, odnosno L2 i R2 tipke koje će na novom kontroleru imati podesivi otpor.

Kod mehanike penjanja, svaki “trigger” predstavlja jednu ruku. U ovom primjeru kontroler ćete usmjeriti prema točki za koju se želite uhvatiti, a zatim ćete se primiti za nju s L2 i R2 tipku. Ovisno o veličini i gustoći materijala, L2 i R2 tipka bit će teže za pritisnuti. Ako “triggere” stisnete preslabo, mogli biste pasti. Ako ih stisnete prejako moguće je da polomite to za što se držite. Ispravnu točku pritiska signalizirat će haptička vibracija, a ona bi se trebala manifestirati na način da će sve te radnje biti zaista prirodne.

Drugi primjer kombinira iste mehanike, ali na motornoj pili

Ovisno o tvrdoći materijala L2 i R2 tipke pružat će različiti otpor koji ćemo osjetiti i na vibraciji, ali i na zvukovima koje će kontroler puštati kroz svoj zvučnik. Na drvu ćemo osjetiti vibraciju na jedan način, kontroler će snažnije vibrirati a L2 i R2 tipke će imati veći otpor, dok primjerice kroz nekakvu spužvu otpora neće biti. Jednom kad se materijal prereže, otpora u L2 i R2 tipkama neće biti.

Ove inovativne mogućnosti bi potencijalno, kao što smo već napisali, ako se pravilno izvedu mogle podignuti imerziju kod igranja na razinu kakva se ne može dostići s pukim napucavanjem grafike i procesorske snage. Jedva čekamo isprobati.

Povezano